  • 11. Data: 2011-05-02 14:35:37
    Temat: Re: Kredyt wzięty bez mojej zgody do wspólnego konta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-02 16:33, KasiaP72 pisze:

    > Ja NIC NIE PODPISYWAŁAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wyraźnie napisałam - mąz
    > dostał kredyt gotówkowy BEZ MOJEJ ZGODY!!!!!!

    Chodzi o umowę o prowadzenie rachunku z bankiem.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-05-02 14:38:58
    Od: KasiaP72 <t...@g...com>

    On 2 Maj, 16:35, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Chodzi o umowę o prowadzenie rachunku z bankiem.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Do konta wspólnego był kredyt odnawialny, został spłacony i temat tego
    kredytu został zamknięty. Kilka miesięcy później mąż wziął kredyt
    gotówkowy (nie musiał nawet informować banku na co)

  • 13. Data: 2011-05-02 14:45:41
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >Nie jest to kredyt obrotowy w rachunku bieżacym!!! jest to kredyt
    >kredyt gotówkowy, nie ma wglądu do umowy bo ma ją mój mąż

    droga pani, te wykrzykniki nie zjednaja Ci przyjaciol
    skoro upierasz sie, ze kredyt jest DO rachunku, a nie jest to osobny
    rachunek kredytowy, to znaczy, ze kredyt jest w rachunku biezacym, niektorzy
    nazywaja to "debet"
    jesli wiec przyjmiemy, ze tenze kredyt jest czescia rachunku, to pomimo
    podpisania umowy na niego przez meza, mozesz otrzymac dostep do umowy w
    banku
    jezeli natomiast kredyt nie ma nic wspolnego z rachunkiem biezacym i nie
    mozesz otrzymac wgladu w umowe, to o czym w ogole dyskutujemy ?

  • 14. Data: 2011-05-02 14:46:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    KasiaP72 <t...@g...com> writes:

    [...]

    > Do konta wspólnego był kredyt odnawialny, został spłacony i temat tego
    > kredytu został zamknięty. Kilka miesięcy później mąż wziął kredyt
    > gotówkowy (nie musiał nawet informować banku na co)

    Chwila. To skąd wiesz, że Twój ex wziął kredyt? I co to znaczy "kredyt
    gotówkowy do rachunku"?
    KJ
    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 15. Data: 2011-05-02 15:40:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "KasiaP72" <t...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 2 Maj, 16:28, "brum" <b...@o...eu> wrote:

> [...]

    Nie jest to kredyt obrotowy w rachunku bieżacym!!! jest to kredyt
    kredyt gotówkowy, nie ma wglądu do umowy bo ma ją mój mąż

    No wiec w czym właściwie problem ?
    Zdefinuj proszę relacje owego kredytu gotówkego ze wspomnianym kontem.
    Obawiasz sie że bedziesz go musiała spłacać ?
    Najlepiej chyba zadzwonic do swojego banku i zapytać czy masz coś do
    uregulowania jako współwłaściciel konta ale nie kredytobiorca.

    george

  • 16. Data: 2011-05-02 16:10:19
    Od: Sławek <s...@g...pl>

    W dniu 2011-05-02 16:27, KasiaP72 pisze:

    > No to aby mąż zaciągnął kredyt Twoja zgoda nie jest potrzebna.

    Owszem, może być potrzebna jeśli wartość kredytu jest znaczna.
    Ale też ważne jest co na ten temat mówi umowa rachunku wspólnego.

    > Co najwyżej egzekucja mogłaby być prowadzona z majątku odrębnego męża, a
    > nie z majątku wspólnego waszego,

    Z jakiego odrębnego jeśli kredyt został zaciągnięty, gdy majątek był
    wspólny?

    > ale teraz i tak pewnie jakiś podział majątku mieliście.

    Teraz mieliście?
    To jakaś nowa polska język?

    -- Sławek

  • 17. Data: 2011-05-02 16:21:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-02 18:10, Sławek pisze:

    > Owszem, może być potrzebna jeśli wartość kredytu jest znaczna.

    Powtórzę: umowa kredytu, bez względu na wysokość, jest ważna wobec
    kredytobiorcy, choćby nie miał on zgody małżonki.

    > Ale też ważne jest co na ten temat mówi umowa rachunku wspólnego.

    > Z jakiego odrębnego jeśli kredyt został zaciągnięty, gdy majątek był
    > wspólny?

    "Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko osobie pozostającej w związku
    małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności także przeciwko jej małżonkowi
    z ograniczeniem jego odpowiedzialności do majątku objętego wspólnością
    majątkową, jeżeli wierzyciel wykaże dokumentem urzędowym lub prywatnym,
    że stwierdzona tytułem egzekucyjnym wierzytelność powstała z czynności
    prawnej dokonanej za zgodą małżonka dłużnika."

    Nie ma klauzuli na małżonka -> jest egzekucja tylko z majątku odrębnego
    kredytobiorcy.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-05-02 16:28:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/2/2011 9:32 AM, KasiaP72 wrote:
    > a ja z tego rachunku w ogóle nie
    > korzystam

    to go zamknij.
    jego zgoda ci do tego niepotrzebna.

  • 19. Data: 2011-05-02 16:36:19
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-02 16:30, KasiaP72 pisze:

    > Nie jest to kredyt obrotowy w rachunku bieżacym!!! jest to kredyt
    > kredyt gotówkowy, nie ma wglądu do umowy bo ma ją mój mąż

    Skoro jesteś współwlaścicielem konta to udaj się do Banku po tę informację.

    --
    animka

  • 20. Data: 2011-05-02 16:38:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 2 May 2011 07:03:07 -0700 (PDT), KasiaP72 napisał(a):

    > Moje pytanie brzmi: czy bank (PKOBP) mógł udzielić takiego kredytu
    > (gotówkowego) bez mojej zgody?

    Mógł. Na swoje ryzyko.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356