  • 21. Data: 2011-05-02 17:25:22
    Temat: Re: Kredyt wzięty bez mojej zgody do wspólnego konta
    Od: KasiaP72 <t...@g...com>

    On 2 Maj, 18:28, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > On 5/2/2011 9:32 AM, KasiaP72 wrote:
    >
    > >   a ja z tego rachunku w ogóle nie
    > > korzystam
    >
    > to go zamknij.
    > jego zgoda ci do tego niepotrzebna.

    Przepraszam za wykrzykniki ale jestem tym wszystkim już zdruzgotana,
    chciałam dzisiaj na "swoje konto" wziąć kredyt na zakup samochodu, a w
    banku powiedzieli mi że moja historia na wspólnym koncie z byłym mężem
    nie uwiarygadnia mnie jako kredytobiorcę, poczułam się jak
    idiotycznie, ale żeby "nie bić piany" - przejdźmy do meritum:
    - dowiedziałam się w banku: kredyt został wzięty przez męża ( w chwili
    gdy byliśmy małżeństwem) - kasa wpłynęła na nasze wspólne konto
    (jestem współwłaścicielem konta), ale kredyt był wzięty na męża i nie
    był to kredyt odnawialny, ani limit debetowy
    - nie korzystam ze wspólnego konta (mam na nie podgląd przez ipko.pl),
    mąż systematycznie spóźnia się z wpłatą kasy na to konto skąd
    pobierają ratę i odsetki,
    - mam już wyrok z sądu o rozwodzie: moje pytanie : czy mimo rozwodu
    odpowiadam finansowo za niespłacanie tego kredytu? i w jaki sposób
    mogę przestać być współwłaścicielem konta - do konta był kredyt
    odnawialny ale go spłaciłam, czy teraz żeby przestać być
    współwłaścicielem konta muszę mieć zgodę byłego już współmałżonka,
    czy wystarczy jak pójdę do banku i złożę wniosek o "usunięcie" mnie
    jako współwłaściciela konta bez jego wiedzy i zgody?
    Pozdrawiam
    Katarzyna

  • 22. Data: 2011-05-02 18:01:17
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >- mam już wyrok z sądu o rozwodzie: moje pytanie : czy mimo rozwodu
    >odpowiadam finansowo za niespłacanie tego kredytu?

    nie ma jasnej odpowiedzi, jest tylko taka: to zalezy
    zalezy od tego, co masz w umowie o prowadzenie rachunku
    zalezy od tego, co jest w umowie kredytu
    albo odpowiadasz za ten kredyt i wtedy masz wglad w dokumenty, albo nie
    odpowiadasz
    to, ze kredyt zostal wyplacony na Wasz wspolny rachunek nie oznacza, ze byl
    z tym rachunkiem powiazany
    podajesz za malo faktow, a za duzo emocji

  • 23. Data: 2011-05-02 18:48:07
    Od: KasiaP72 <t...@g...com>

    On 2 Maj, 20:01, "brum" <b...@o...eu> wrote:

> [...]
    > z tym rachunkiem powiazany
    > podajesz za malo faktow, a za duzo emocji

    nie mam wglądu do umowy kredytowej, kredyt tylko został przelany na
    nasz wspólny rachunek i z naszego wspólnego konta pobierana jest rata
    oraz odsetki

  • 24. Data: 2011-05-02 19:31:22
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-02 20:48, KasiaP72 pisze:

    > nie mam wglądu do umowy kredytowej, kredyt tylko został przelany na
    > nasz wspólny rachunek i z naszego wspólnego konta pobierana jest rata
    > oraz odsetki

    To zamknij to konto ze swojej strony. Na co jeszcze czekasz?

    --
    animka

  • 25. Data: 2011-05-02 19:54:42
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    Lecę po kolę ;-))

    -----

  • 26. Data: 2011-05-02 22:35:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/2/2011 1:48 PM, KasiaP72 wrote:

    > nie mam wglądu do umowy kredytowej, kredyt tylko został przelany na
    > nasz wspólny rachunek i z naszego wspólnego konta pobierana jest rata
    > oraz odsetki

    wiec kredyt jest meza i nie ma nic wspolnego z kontem, po za tym, że z
    niego idą autmatycznie spłaty.
    Sobie mąż bedzie musiał wskazać inne konto do pobierania spłat lub
    wpłacać w okienku.

    A to konto po prostu zamknij.

  • 27. Data: 2011-05-03 09:20:36
    Od: KasiaP72 <t...@g...com>

    On 3 Maj, 00:35, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > niego idą autmatycznie spłaty.
    > Sobie mąż bedzie musiał wskazać inne konto do pobierania spłat lub

    I nie ma to znaczenia że jest to nasze wspólne? Sama mogę je zamknąć,
    bez jego zgody? Bo powiem szczerze nawet w takiej sprawie nie chce mi
    sie z nim rozmawiać

  • 28. Data: 2011-05-03 12:09:39
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >I nie ma to znaczenia że jest to nasze wspólne? Sama mogę je zamknąć,
    >bez jego zgody? Bo powiem szczerze nawet w takiej sprawie nie chce mi
    >sie z nim rozmawiać

    a chce Ci sie zajrzec do umowy o prowadzenie rachunku i regulaminu ?

  • 29. Data: 2011-05-03 20:53:14
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > I nie ma to znaczenia że jest to nasze wspólne? Sama mogę je zamknąć,
    > bez jego zgody? Bo powiem szczerze nawet w takiej sprawie nie chce mi
    > sie z nim rozmawiać

    Tak, możesz zamknąć sama. Ćwiczyłem podobną sytuację. Tylko idź do
    oddziału, w którym zakładałaś konto, to znacznie przyśpiesza i
    upraszcza. Współwłaściciel nie był do niczego potrzebny. W moim
    przypadku ten współwłaściciel miał nawet aktywną kartę bankomatową i w
    koncie była linia kredytowa (spłacona) i to w niczym nie przeszkodziło w
    zamknięciu rachunku, a przedtem w zastrzeżeniu tej karty.
    --
    Grzexs

  • 30. Data: 2011-05-03 21:03:09
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    KasiaP72 pisze:

    > nie mam wglądu do umowy kredytowej,

    I to jest sedno. Jeżeli bank *odmawia* Ci udzielenia informacji o tej
    umowie, to oznacza to, że nie uważa Cię za kredytobiorcę. Oczywiście
    uzyskaj tą odmowę na piśmie. :-)

    --
    MiCHA