  • 1. Data: 2009-06-27 11:49:12
    Temat: Kredyt złotówkowy po wejści EURO
    Od: "J@szek" <...@s...pl>

    Witam,

    Co stanie się z kredytami złotówkowymi po wejściu EURO w Polsce?

    Rozumiem, że kwota zmieni się wg sztywnego kursu np. 4 zł za 1 ?,
    a co z odsetkami? Teraz mam zapis w umowie WIBOR 3M + marża,
    czy zmieni się na LIBOR 3M+marża. Trochę to zbyt piękne, żeby było
    prawdziwe,
    bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR. Czy banki nie będą
    próbowały kombinować z marżą?

    BTW Kredyt mam w PKOBP jeśli to może mieć znaczenie.

    J@szek

  • 2. Data: 2009-06-27 11:53:37
    Temat: Re: Kredyt złotówkowy po wejści EURO
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "J@szek" news:h2513s$8jb$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Rozumiem, że kwota zmieni się wg sztywnego kursu np. 4 zł za 1 ?,

    Podzielisz się ze mną złotą kulą, która zapewne informuje o wielu innych
    ciekawych rzeczach niż sztywny kurs wymiany PLN na teuro :)

  • 3. Data: 2009-06-27 11:54:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "J@szek" <...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > próbowały kombinować z marżą?
    >
    > BTW Kredyt mam w PKOBP jeśli to może mieć znaczenie.

    nikt tego nie wie, od ponad roku próbuje to ustalić...
    pytałem juz w
    a) KNF-ie,
    b) NBP,
    c) w banku który mi udzielił kredytu,
    d) w Ministerstwie Sprawiedliwości ( tak, tak... tu mnie również skierowano
    z NBPu).

    george

  • 4. Data: 2009-06-27 11:55:04
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > b) NBP,
    > c) w banku który mi udzielił kredytu,
    > d) w Ministerstwie Sprawiedliwości ( tak, tak... tu mnie również

    ma ktos znajomego słowaka co miał kredyt w lokalnej walucie ?
    george

  • 5. Data: 2009-06-27 12:09:12
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > b) NBP,
    > c) w banku który mi udzielił kredytu,
    > d) w Ministerstwie Sprawiedliwości ( tak, tak... tu mnie również

    moge tylko dodać jeszcze że teoretycznie bedąc w ERM2 LIBOR i WIBOR powinny
    zmierzać do tej samej wartości do momentu faktycznego wejścia do strefy.
    Jeśli spread stóp procentowych bedzie równy zero wtedy nie bedzie problemu z
    przejsciem z WIBORx na LIBORx i zachowaniem marż.
    Tyle teoria.
    george

  • 6. Data: 2009-06-27 14:11:46
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sat, 27 Jun 2009 13:49:12 +0200, J@szek napisał(a):

    > BTW Kredyt mam w PKOBP jeśli to może mieć znaczenie.

    Gdybym był spekulantem walutowym i miał tę wiedzę, pewną i rzetelną i co
    ważne potwierdzoną wynikami ze złotej kuli zapewne ową odpowiedź pisałbym z
    wysp Bahama popijając lodowe martini serwowane przez piękne Tajki :)

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 7. Data: 2009-06-27 19:37:13
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    J@szek pisze:

    > czy zmieni się na LIBOR 3M+marża. Trochę to zbyt piękne, żeby było
    > prawdziwe,
    > bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR. Czy banki nie będą
    > próbowały kombinować z marżą?

    A to czemu? Bank zarabia na marży, a ta się nie zmieni. LIBORy WIBORy
    i inne indeksy to koszt pozyskania pieniądza na rynku międzybankowym
    a na tym bank nie ma zysku.

    Po prostu w miejsce WIBORU wstawiony zostanie właściwy dla strefy
    euro "IBOR".

  • 8. Data: 2009-06-28 00:27:47
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    ===Tomy=== wrote:

> [...]
    > co ważne potwierdzoną wynikami ze złotej kuli zapewne ową odpowiedź
    > pisałbym z wysp Bahama popijając lodowe martini serwowane przez

    A innego zycia niż p.b.banki to nie macie?
    (wiecie, w oryginale to była szklana kula)

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 9. Data: 2009-06-28 13:03:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J@szek" <...@s...pl> writes:

> [...]
    > a co z odsetkami? Teraz mam zapis w umowie WIBOR 3M + marża,
    > czy zmieni się na LIBOR 3M+marża. Trochę to zbyt piękne, żeby było

    Jednak jesli masz taka umowe to wlasnie tak musi sie stac.

    > bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR.

    No to co z tego. Poza tym, on jest teraz taki.

    > Czy banki nie będą
    > próbowały kombinować z marżą?

    Moga probowac niezaleznie od euro, ale chyba masz ta umowe i tam jest
    cos na ten temat napisane.
    --
    Krzysztof Halasa