  • 1. Data: 2010-04-08 09:01:46
    Temat: Kredytówka w PEKAO S.A - niech ich szlak...
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    W ostatnim miesiącu przyszło mi do głowy wypłacić z karty pieniądze w
    postaci przelewu. Ze względu na to, że potrzebowałem je na chwilę, 3 dni
    później grzecznie zrobiłem spłatę karty na przelaną wcześniej kwotę plus
    prowizje za wypłatę z karty.
    Wchodzę wczoraj na pekao24 a tam naliczone odsetki 5x tyle ile się
    spodziewałem - szlag mnie trafił. Okazało się, że bank nalicza odsetki
    od dnia przelewu do dnia końca okresu rozliczeniowego - minimalnie.
    Nawet jeśli spłacisz kartę tego samego dnia jak robiłeś z niego przelew.
    Najlepsze jest to, że taka praktyka nie jest zapisana w regulaminie,
    gdzie wyraźnie pisze, że odsetki są naliczane od dnia obciążenia karty
    do dnia całkowitej/częściowej spłaty.

    Poszła reklamacja. Nie polecam tego banku.

    Adam

  • 2. Data: 2010-04-08 09:05:55
    Temat: Re: Kredytówka w PEKAO S.A - niech ich szlak...
    Od: kjonca <k...@g...com>

    On 8 Kwi, 11:01, Adam Kostorz <a...@n...pl> wrote:
> [...]
    > postaci przelewu. Ze względu na to, że potrzebowałem je na chwilę, 3 dni
    > później grzecznie zrobiłem spłatę karty na przelaną wcześniej kwotę plus
    A wcześniej nie miałeś na niej żadnych transakcji?
    Bo większość banków w takiej sytuacji wymaga, żeby pokryć wszystkie
    wcześńiejsze transakcje (+ ta wypłata).
    KJ

  • 3. Data: 2010-04-08 09:10:24
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    W dniu 2010-04-08 11:05, kjonca pisze:

    > A wcześniej nie miałeś na niej żadnych transakcji?
    > Bo większość banków w takiej sytuacji wymaga, żeby pokryć wszystkie
    > wcześńiejsze transakcje (+ ta wypłata).

    W momencie przelewu karta była spłacona w całości.

    Adam

  • 4. Data: 2010-04-08 09:10:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Adam Kostorz" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hpk61s$42a$...@n...onet.pl...

> [...]
    > spodziewałem - szlag mnie trafił. Okazało się, że bank nalicza odsetki od
    > dnia przelewu do dnia końca okresu rozliczeniowego - minimalnie.

    Niekoniecznie to co napisałeś jest prawdą, byłoby to bowiem wybitnie
    spektakularnym zachowaniem banku i na grupie byłoby już o tym raczej
    słychać.

    Jeśli na karcie były niespłacone transakcje z poprzedniego okresu
    rozliczeniowego oraz ewentualnie inne prowizje lub opłaty z bieżącego okresu
    rozliczeniowego, wpłata została zaliczona jako spłata tych transakcji.

  • 5. Data: 2010-04-08 09:26:27
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 11:10:53 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > rozliczeniowego oraz ewentualnie inne prowizje lub opłaty z bieżącego
    > okresu rozliczeniowego, wpłata została zaliczona jako spłata tych

    Z tego co napisał autor to nie było żadnych transakcji, więc może też być
    tak, że nie spłacił dokładnie co do grosza zadłużenia, więc policzyli za
    całość. Dobrze mówię?

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-04-08 09:38:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Z tego co napisał autor to nie było żadnych transakcji, więc może też być
    > tak, że nie spłacił dokładnie co do grosza zadłużenia, więc policzyli za
    > całość. Dobrze mówię?

    Ewentualne transakcje bezgotówkowe wykonane po przelewie nie miałyby wpływu
    na naliczone odsetki w bieżącym okresie rozliczeniowym, bo nadal biegłby ich
    grace period. Autor stwierdza, że w dniu wykonywania przelewu zadłużenie na
    karcie nie występowało. Gdyby nie spłacił co do grosza tej transakcji
    gotówkowej, różnica w odsetkach także byłaby groszowa (jakaś niewielka kwota
    byłaby oprocentowana dłużej). Tymczasem autor stwierdza, że różnica jest
    5-krotna.

    Trudno stwierdzić co autor faktycznie widzi w pekao24 - może to jakieś
    oszacowanie? Bo nie napisał czy został wygenerowany wyciąg.

  • 7. Data: 2010-04-08 09:40:22
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    W dniu 2010-04-08 11:10, MarekZ pisze:
> [...]

    > rozliczeniowego oraz ewentualnie inne prowizje lub opłaty z bieżącego
    > okresu rozliczeniowego, wpłata została zaliczona jako spłata tych

    Historia jest niewiarygodna - wiem, dlatego pozwolę sobie wkleić wyciąg
    z karty:

    d.księgowania d. tran. Opis Kwota
    05/04/2010 05/04/2010 ODSETKI -23,01 PLN

    18/03/2010 18/03/2010 WPŁATA Spłata zadłużenia z tytułu operacji wyko
    2.010,00 PLN

    16/03/2010 15/03/2010 PROWIZJA OPŁATA OD PRZELEWU Z RACHUNKU KARTY
    -10,00 PLN

    16/03/2010 15/03/2010 WYPŁATA -:Wewnetrzny -2.000,00 PLN

    08/03/2010 08/03/2010 Spłata zadłużenia karty (karta ma 0,00 po tej
    operacji)

    Odsetki powinny wynieść około 1,2zł dziennie, czyli około 3,6zł, a bank
    policzył odsetki pomiędzy 15,16/03/2010 a 05/04/2010.

    Adam

  • 8. Data: 2010-04-08 09:47:40
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Adam Kostorz" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hpk8a8$bbm$...@n...onet.pl...

    > Odsetki powinny wynieść około 1,2zł dziennie, czyli około 3,6zł, a bank
    > policzył odsetki pomiędzy 15,16/03/2010 a 05/04/2010.

    Jeśli to Pekao, to zakładam, że oprocentowanie KK to 20%.

    Dziennie odsetki od 2000 zł powinny wynosić 1,0959 zł (prowizja nie jest
    oprocentowana). Rzeczywiście kwota 23,01 zł odpowiada odsetkom za 21 dni.
    Rany boskie, co za bank. :-(

  • 9. Data: 2010-04-08 09:56:15
    Od: "A" <d...@n...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprocentowana). Rzeczywiście kwota 23,01 zł odpowiada odsetkom za 21 dni.

    Wpłaconą kwotę zaksięgowano na opłate prowizji, odsetki od dnia wypłaty i na
    spłate całej kwoty głównej zabrakło - policzono odsetki od całości.

  • 10. Data: 2010-04-08 10:02:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "A" <d...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wpłaconą kwotę zaksięgowano na opłate prowizji, odsetki od dnia wypłaty i
    > na spłate całej kwoty głównej zabrakło - policzono odsetki od całości.

    Policzono najwyraźniej tak jak sugerował autor otwierający wątek. Mechanizm,
    który Ty sugerujesz (poza tym, że jest nieprawidłowy, bo odsetki "zaczynają
    istnieć" dopiero po zamknięciu okresu rozliczeniowego) spowodowałby różnicę
    w odsetkach o około 3 grosze, w stosunku do prawidłowej kwoty czyli 3,29 zł.