  • 11. Data: 2010-04-08 10:02:59
    Temat: Re: Kredytówka w PEKAO S.A - niech ich szlak...
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Adam Kostorz pisze:

    > Odsetki powinny wynieść około 1,2zł dziennie, czyli około 3,6zł, a bank
    > policzył odsetki pomiędzy 15,16/03/2010 a 05/04/2010.

    Jest to całkowicie niezgodne z logiką i zasadą funkcjonowania odsetek
    które są naliczane od wykorzystanego kapitału. Okres wykorzystania był 3
    dniowy i za tyle powinni ci policzyć.
    Złożyłeś reklamację i dobrze. Jeśli odmówią proponuję złożyć skargę do
    KNF na bezprawne działania banku.
    Oczywiście jeśli to możliwe powiedziałbym im mimo wszystko "F... Y.." i
    poszedł gdzie indziej.

    Miałem podobną sytuację w "telefoni" play, gdzie za pakiet internetowy
    policzyli mi do końca okresu rozliczeniowego ale transfer liczyli po
    stawkach normalnych (wcześniej złożyłem rezygnację)

    Gdzie się nie obejrzysz wszyscy chcą cię dymać, jak robią to po cichu to
    chodzisz zadowolony, ale takie ruchanie w biały dzień jak Ciebie to już
    podpada pod gwałt :)

    Pozdro

  • 12. Data: 2010-04-08 10:04:49
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    W dniu 2010-04-08 11:56, A pisze:

    > Wpłaconą kwotę zaksięgowano na opłate prowizji, odsetki od dnia wypłaty i na
    > spłate całej kwoty głównej zabrakło - policzono odsetki od całości.

    Nawet gdyby przyjąć taki to rozumowania, że 2010zł nie wystarczyło na
    pokrycie całości zadłużenia + odsetki, to powinna nastąpić spłata
    częściowa - tj. odsetki powinny być naliczone od tej pozostałej kwoty, a
    nie od całości. Zresztą regulamin kart jest tutaj jasny (par 12, pkt 4,
    ust.2):

    "4. Od wykorzystanej kwoty limitu kredytowego Bank pobiera następujące
    należności:
    2)dla operacji gotówkowych/przelewów w ciężar limitu kredytowego -
    prowizje od tej/tych operacji oraz odsetki za każdy
    dzień począwszy od dnia obciążenia Banku kwotą tej/tych operacji
    gotówkowych, a w przypadku przelewu - od dnia
    obciążenia limitu kredytowego kwotą przelewu, do dnia poprzedzającego
    całkowitą spłatę zadłużenia. Jeśli
    Posiadacz karty dokona spłaty części zadłużenia do dnia spłaty:
    a) odsetki naliczane są od pełnej kwoty tej/tych operacji, od dnia
    obciążenia Banku/limitu kredytowego kwotą tej/tych
    operacji do dnia poprzedzającego częściową wpłatę,
    b) odsetki naliczane są od pozostałej kwoty tej/tych operacji, od dnia
    dokonania częściowej wpłaty do ostatniego dnia danego cyklu rozliczeniowego.
    5.Przy obliczaniu kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni
    wykorzystania limitu kredytowego w stosunku do 365
    dni w roku.
    "

    Adam

  • 13. Data: 2010-04-08 10:06:45
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    A pisze:

    > Wpłaconą kwotę zaksięgowano na opłate prowizji, odsetki od dnia wypłaty i na
    > spłate całej kwoty głównej zabrakło - policzono odsetki od całości.

    Kolega jeszcze raz się przyjrzy temu co wkleił Adam i wtedy zacznie
    analizować przyczyny, ok? :)

    Widać już ile wyciągnął a ile wpłacił? :)

  • 14. Data: 2010-04-08 10:11:08
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Adam Kostorz pisze:
    > W dniu 2010-04-08 11:56, A pisze:

    > 5.Przy obliczaniu kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni
    > wykorzystania limitu kredytowego w stosunku do 365
    > dni w roku.

    i to właśnie jest normalne. Sposób w jaki cię naliczyli sugeruje, że
    barany cichaczem robią to już od dłuższego czasu i nie każdy się doliczy.
    Wyobrażasz sobie taki "błąd systemu" zdarzający się niespodziewanie,
    niezależnie od twórców oprogramowania?
    Jest to ewidentne świadome działanie na szkodę klienta i liczenie na
    niezauważenie tego faktu.
    Możliwe, że jesteś jednym z niewielu w tym banku którzy spłacają kartę w
    całości dlatego się kapnąłeś :))

  • 15. Data: 2010-04-08 10:23:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 11:40:22 +0200, Adam Kostorz napisał(a):

    > Historia jest niewiarygodna - wiem, dlatego pozwolę sobie wkleić wyciąg
    > z karty:
    >
    > d.księgowania d. tran. Opis Kwota
    05/04/2010 05/04/2010 ODSETKI
    > -23,01 PLN
    >
    > 18/03/2010 18/03/2010 WPŁATA Spłata zadłużenia z tytułu
    operacji wyko
    > 2.010,00 PLN
    >
    > 16/03/2010 15/03/2010 PROWIZJA OPŁATA OD PRZELEWU Z
    RACHUNKU KARTY
    > -10,00 PLN
    >
    > 16/03/2010 15/03/2010 WYPŁATA -:Wewnetrzny -2.000,00
    PLN

> [...]
    >

    > Odsetki powinny wynieść około 1,2zł dziennie, czyli około 3,6zł, a bank
    > policzył odsetki pomiędzy 15,16/03/2010 a 05/04/2010.

    Ciekawe czy jakbyś spłacił 2104 pln (dla pewności z lekką górką) to
    wszystko by było ok. Było nie było reklamuj, bo nic innego nie pozostaje,
    na takie "sprytne praktyki" banku. Swoją drogą to w końcu Pekao SA, więc
    mnie to tam wcale nie dziwi, niestety.

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2010-04-08 10:28:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > na takie "sprytne praktyki" banku. Swoją drogą to w końcu Pekao SA, więc

    Po prostu czystej wody złodziejstwo ze strony banku, nie? Przecież wiadomo,
    że to nie żadna "pomyłka" tylko zaimplementowany algorytm naciągania. A to
    nie jest byle bank, tylko jeden z największych i do tego spółka publiczna.
    Dno.

  • 17. Data: 2010-04-08 12:25:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 12:28:45 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > wiadomo, że to nie żadna "pomyłka" tylko zaimplementowany algorytm
    > naciągania. A to nie jest byle bank, tylko jeden z największych i do

    No w sumie to masz rację. Może warto aby poszkodowany zgłosił to jeszcze
    gdzieś indziej. Ciekawe ile takie "pomyłki" zarabiają dla banku rocznie?

    --
    xbartx

  • 18. Data: 2010-04-08 16:16:18
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > 08/03/2010 08/03/2010 Spłata zadłużenia karty (karta ma 0,00 po tej
    > operacji)

    A czy ta spłata była w terminie?

    Darek

  • 19. Data: 2010-04-08 16:55:34
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    W dniu 2010-04-08 18:16, Darek pisze:

    > A czy ta spłata była w terminie?

    Tak. Była to cała kwota z poprzedniego okresu.

    Adam

  • 20. Data: 2010-04-08 17:47:54
    Od: "mx" <m...@o...pl>

> [...]
    > na takie "sprytne praktyki" banku. Swoją drogą to w końcu Pekao SA, więc

    Widzę w tym palec opatrzności tzn. łapę "eksperta rządowego" J.K.
    Bieleckiego.

    Pzdr.