  • 11. Data: 2007-01-05 07:20:03
    Temat: Re: Kredyty hipoteczne w CHF
    Od: "Michał Sienkiewicz" <m...@i...pl>

    > Mam pytanie: czy w mBanku wprost powiedzieli Ci ze dostaniesz 1,2%?
    > Bo wlasnie ja sie ostatnio dowiadywalem, chodzilo o kredyt na kwote ok.
    > 350 tys. i pan w mBanku powiedzial mi, ze promocja z Ladnym Domem dotyczy
    > kredytow ponizej 300 tys. Przy kwocie >= 300 tys. marza niezmiennie
    > mialaby wynosic 1,3%. Cos mi tu nie pasuje.
    Załatwiałem przez Expandera. Zapewnił mnie doradca że z kartą ładnego domu
    będzie to 1.2%. Czy tak będzie naprwadę to się okaże.

  • 12. Data: 2007-01-05 11:29:33
    Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl>

    > Michał Sienkiewicz wrote:
    > [...]
    >
    > Ale mi tylko chodziło o wykazanie bezsensu rozumowania że warunek "średnia
    > arytmetyczna kursów kupna i sprzedaży dewiz=cena nbp" ma jakiś związek z
    > atrakcyjnością kredytu.

    Nie, to było wyjaśnienie.
    A chodzi o to, że kurs bankowy sprzedaży CHF, po jakim spłacasz swój kredyt,
    może w ramach tego spreadu różnić się (a różni się najczęściej na niekorzyść) od
    tego nbp-owskiego średniego
    Kurs sprzedaży CHF wg NBP wynosi dziś 2,4292. Santander ma zawsze dokładnie taki
    sam, a w Dombanku wynosi on za to 2,4450.
    Tak więc przy równej racie dajmy na to 400 CHF w Santanderze za ratę kredytu
    spłacaną dziś zapłacę 971,68 zł, a w Dombanku 978 zł.

    Pozdrawiam

    Kajetana Kinga

  • 13. Data: 2007-01-05 12:45:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kajetana_Kinga aka Słowotok wrote:

> [...]

    > Tak więc przy równej racie dajmy na to 400 CHF w Santanderze za ratę
    > kredytu spłacaną dziś zapłacę 971,68 zł, a w Dombanku 978 zł.

    Ale jak się to ma do "chodzi o to aby bodajże suma kupna i sprzedaży
    danej waluty podzielona przez dwa dawała średnią NBP" (z
    enj21n$8v9$...@i...gazeta.pl) ?

    Podałem 3 przypadki, które pokazują, że atrakcyjność spreadu nie ma
    związku z tym warunkiem.
    To co Ty z kolei napisałaś, to tyle, ze santander stosuje kurs nbp do
    spłat kredytów. Miłe skondinąd, ale ma się nijak do tego warunku.

    KJ

  • 14. Data: 2007-01-05 14:27:20
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > Wyliczając koszty kredytu na powyższym przykładzie otrzymamy:

    Jesuuuu...
    gdzieś Ty był gdy szukałam atrakcyjnego kredytu...

  • 15. Data: 2007-01-05 16:02:51
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    Kajetana_Kinga aka Słowotok napisał(a):
> [...]
    > Tak więc przy równej racie dajmy na to 400 CHF w Santanderze za ratę kredytu
    > spłacaną dziś zapłacę 971,68 zł, a w Dombanku 978 zł.

    jak za ratę 400 CHF w Santanderze zapłaciś 971,68 zł, a w
    Dombanku 978 zł.różnica 6zł
    zanim spłacisz kredyt kredytem w DomBanku dodaj wszystkie koszty za
    wcześniejszą spłatę do kosztów związanych z nowym kredytem .
    np. spłacamy równowartość kredytu 100 000 zł
    zaciągniętego na 20 lat w Dombanku bank naliczył
    nam prowizję 2%, czyli otrzymamy 2000 zł,
    do tych kosztów dodajemy wzystkie koszty nowego
    kredytu niech też będą 2%, czyli 2000 zł.
    nowe wpisy i wykreślenia do KW 200 + 100
    dodając je do siebie otrzymamy 4300 zł.
    dzielimy je następnie przez okres kredytownia 240 miesiecy i
    otrzymamy że do miesięcznej raty dochodzi nam 17,92 zł - różnica
    na ratach 6 zł= 11,92zł o tyle wzrośnie rata nowego kredytu przez
    koszty jego zamiany na inny Bank.

    michał asman

  • 16. Data: 2007-01-11 21:55:36
    Od: "endrju" <w...@a...pl>

    Michał Sienkiewicz napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś brał ostatnio kredyt hipoteczny w CHF?
    > Czy znacie jakieś konkurencyjne, lepsze oferty?

    Proponuję dorzucić jeszcze Fortis. Wygląda z początku dziwnie
    (marża 1.3% + LIBOR 6M) ale jak trochę się pogada to okazuje się,
    że marża może być 1%. Warunek - wejście w Duo Profit - czyli
    lokata 7% na pół roku + Aegon na chyba 8 lat. Aktualnie tego Aegona
    "obliczam", czy rzeczywiście się opłaca...

    Prowizja za udzielenie: 0%!!!

    Poza tym zakładają i utrzymują za free konto w CHF, skąd można
    spłacać kredyt (przydatne jak się ma zbyt dużo nabytych tanio
    franków :) ).

    Pozdrowienia i powodzenia
    Andrzej

  • 17. Data: 2007-01-13 00:07:56
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Marża 1 % jest bardzo niska - jeżeli masz dobre zarobki to przez Expandera
    dostaniesz także taką marżę w Nordei.

    A swoją drogą Aegon jest o.k (chociaż są bardziej efektywne inwestycje)-
    umorzenia są tak wysokie że doczekasz bez zrywania do końca inwestycji - to
    największa zaleta tego programu(serio). Sprawdz tylko czy jak skończysz
    aegona przed końcem kredytu to czy bank nie podniesie marży do
    standardowej...

    Pozdrawiam

    s.com...