  • 21. Data: 2002-02-05 16:23:45
    Temat: Re: Kredyty mieszkaniowe - ktoś ostatnio może się rozglądał?
    Od: "cloud" <t...@p...onet.pl>

    dzieki za wszystkie podpowiedzi - final jest taki, ze teraz to juz
    kompletnie nie wiem w jakiej walucie wziasc kredyt....

    Pzdr
    Tomek

  • 22. Data: 2002-02-05 16:27:58
    Od: "cloud" <t...@p...onet.pl>

    "Marcin Raczyński" <r...@c...com.pl> wrote in message

    Użytkownik "cloud" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z podobnych przyczyn raczej watpie w mozliwosc dostania w najblizszym
    czasie
    > kredytu w zlotowkach oprocentowanego na 6-8%....

    Niestety nie wygląda to tak różowo

    1.Oprocentowanie 6%
    2.Prowizja 1%
    3.Różnica kursów kupno/sprzedaż 4%
    = 11%

    Prowizja przy kredycie w PLN tez jest...
    tych 4% to chyba tak po prostu do oprocentowania dodac nie mozna.
    Kredyt biore raz po danej cenie kupna a splacam przez np 20 lat co miesiac
    po aktualnych cenach sprzedazy. Moga byc one nizsze albo wyzsze od tamtego
    notowania ale to juz bardziej podpada pod ryzyko kursowe.

    Pzdr
    Tomek

  • 23. Data: 2002-02-05 16:29:00
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.pl>

    > Niestety nie wygląda to tak różowo
    > 1.Oprocentowanie 6%
    > 2.Prowizja 1%
    > 3.Różnica kursów kupno/sprzedaż 4%
    > = 11%
    >
    > + ryzyko kursowe

    no daj spokoj, dodajesz do siebie oprocentowanie liczone w stosunku rocznym do
    jednorazowej prowizji i roznicy kursow (chyba tez ja mozna traktowac jako
    jednorazowa prowizje)?
    i co ta liczba wedlug ciebie ma oznaczac? co najwyzej koszt jednorocznego kredytu, a
    mowa jest o wieletnich kredytach mieszkaniowych.

    pytanie pomocnicze: ile jest 2kg+3h??? :)

    wojtek

  • 24. Data: 2002-02-05 19:12:34
    Od: "Jacek Q." <j...@p...onet.pl>

    [ciach]

    > w USD jest ponizej 5%. w CHF jeszcze mniej.

    No, a najlepiej znaleźć bank, oferujący kredyt w jenach.
    Aktualna stopa międzybankowa 0,1 %
    Przy marżach 2,5 - 3 % dawałoby to kredyt oprocentowany
    na 2,6 - 3,1 %.

    Jacek Kurowski

  • 25. Data: 2002-02-05 22:04:21
    Od: <m...@b...pl>

    Wiem że o Millenium już dużo pisano, ale skoro powyższe to ma być najtaniej,
    to hmmmm... ;-)))
    PLN od ~11,3% do ~13%
    EUR od 5,34 do 6,24
    USD coś około 4,15
    Prowizja za przyznanie: 1,5%
    Ubezpieczenie: ??? Nie wiem co to jest to 0,8%, ale jeśli ubezpieczenie
    kredytu
    to w wynosi chyba 1% (oczywiście do momentu wpisu do hipoteki)
    Za wcześniejszą spłatę pobierają jakąś prowizję...
    A jeśli chodzi o wkład własny, to minimalny wynosi chyba 10%

    Moim skromnym zdaniem, to dużo lepiej - z symulacji, przy większych kwotach
    wychodzi Ci mniej więcej połowa tego co w przypadku kredytów PLN.
    Liczyłem, że nawet gdyby EUR wzrosło o 40% to i tak nie przewyższy rat
    kredytu PLN na (wówczas jeszcze... ;-)) ponad 14%!

    pzdr
    marcin

  • 26. Data: 2002-02-05 22:23:07
    Od: "Paweł Szczepaniak" <p...@d...pl>

    astak

    zawsze istnieje mozliwosc zamiany waluty a tym samym ryzyko sie zmniejsza
    jeszcze bardziej. wiekszosc bankow to oferuje.

    --
    Paweł Szczepaniak
    Koordynator Oddziału

  • 27. Data: 2002-02-05 22:58:29
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

    Użytkownik "Jacek Q." <j...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > Aktualna stopa międzybankowa 0,1 %
    > Przy marżach 2,5 - 3 % dawałoby to kredyt oprocentowany

    Można również poczekać do października i zacząć wpłacać do niemieckich kas
    mieszkaniowych - potem dostaniesz kredyt na 4-5%.

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 28. Data: 2002-02-05 23:57:06
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Liczyłem, że nawet gdyby EUR wzrosło o 40% to i tak nie przewyższy rat
    > kredytu PLN na (wówczas jeszcze... ;-)) ponad 14%!

    Gdyby wzroslo o 40% w ciagu jakiego okresu ..... ;-)))) I jakiemu to
    odpowiada wzrostowi na rok ....;-)))))

    marekzet

  • 29. Data: 2002-02-06 09:57:22
    Od: "Marcin Raczynski" <m...@c...com.pl>

    Użytkownik Wojciech Jakobczyk <N...@c...ci.pwr.SPAM.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a3p0r0$bn3$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    kredytu, a
    > mowa jest o wieletnich kredytach mieszkaniowych.
    >
    > pytanie pomocnicze: ile jest 2kg+3h??? :)

    Oczywiście masz rację. Te wyliczenia można potraktować jako koszt kredytu na
    rok z jednokrotną spłatą.
    Im dłuższy tym prowizja ma mniejsze znaczenie.
    Chodziło mi tylko o pokazanie, żę owe 6% to niestety nie jest rzeczywisty
    koszt kredytu.

    Ukłony
    Marcin R.

  • 30. Data: 2002-02-06 13:56:32
    Od: <m...@b...pl>

    > Gdyby wzroslo o 40% w ciagu jakiego okresu ..... ;-)))) I jakiemu to
    > odpowiada wzrostowi na rok ....;-)))))
    Chodzi mi o kurs EUR/PLN... np. dziś kosztuje 3,6 i jak by to wyglądało
    gdyby EUR skoczyło do np. 4,1 etc.