  • 11. Data: 2009-10-04 18:07:43
    Temat: Re: Kruczek w umowie kredytowej
    Od: z...@o...pl

    > Zwrocilbym takze uwage ze to maja byc (jakies, np. czesc) srodki
    > pochodzace z (calosci oczywiscie) wynagrodzenia itd, a nie calosc
    > srodkow pochodzych z wynagrodzenia.

    artykuł tego regulaminu jest tak pokracznie napisany że w zasadzie
    nie wiadomo czy chodzi o część wynagrodzenia czy o jego całość

  • 12. Data: 2009-10-04 18:20:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > IMO nie jest to w praktyce groźne, można mieć to kompletnie w dupie,
    > podobnie jak punkty w rodzaju, że bez zgody banku nie można zaciągać
    > innych zobowiązań kredytowych. Pojawienie się takiego punktu w umowie
    > świadczy raczej o tym, że bank chce psychologicznie oddziaływać na mniej
    > inteligentną pulę kredytobiorców.

    tak jak piszesz, można to olać sikiem prostym...też mam w umowie, że
    muszę przelewać wynagrodzenie i pytać bank o KAŻDE zobowiązanie, które
    mam zamiar zaciągnąć (np. toster za 70 zł rozłożony na 36 rat) - ani
    jednego ani drugiego nie spełniam i bank się nie czepia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2009-10-04 18:27:07
    Od: z...@o...pl

    > Zwrocilbym takze uwage ze to maja byc (jakies, np. czesc) srodki
    > pochodzace z (calosci oczywiscie) wynagrodzenia itd, a nie calosc
    > srodkow pochodzych z wynagrodzenia.

    sąd uznałby że jeśli przelewam na ten rachunek 1 grosik pochodzący
    z wynagrodzenia to jest ok i bank nie może mi podnieść marży

  • 14. Data: 2009-10-04 18:44:22
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    > sąd uznałby że jeśli przelewam na ten rachunek 1 grosik pochodzący
    > z wynagrodzenia to jest ok i bank nie może mi podnieść marży

    Czy twierdzisz tak bo tak sądy robią? Chodzi mi o podejście merytoryczne,
    ew. z życia wzięte, bo zdaję sobie sprawę z tego, że sedzia to człowiek,
    który też bierze kredyty i może czuc lepszą wieź z powodem niż z bankiem.

  • 15. Data: 2009-10-04 18:54:10
    Od: z...@o...pl

    > Czy twierdzisz tak bo tak sądy robią?

    twierdzę tak, bo sądy trzymają się litery prawa.

  • 16. Data: 2009-10-04 21:48:29
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 4 Paź, 14:08, "Maska" <m...@w...pl> wrote:

    /.../
    > rachunek prowadzony przez Bank na rzecz oznaczonego Kredytobiorcy będzie
    > regularnie zasilany środkami pochodzącymi z całości
    > wynagrodzenia/świadczenia/przychodu z działalności gospodarczej. /.../
    Ja się zastanawiam cóż za geniusz prawny to formułował: "środki
    pochodzące z całości wynagrodzenia". Czyli nie muszą to być wszystkie
    środki z wynagrodzenia tylko środki z całego wynagrodzenia. Czy to
    oznacza że chodzi tu o część z całości ? A jak tą część podzielę na
    dalszą część to ta dalsza część będzie z całości czy też z
    części ? :-)

  • 17. Data: 2009-10-04 21:54:59
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Clegan napisał(a):
> [...]
    > oznacza że chodzi tu o część z całości ? A jak tą część podzielę na
    > dalszą część to ta dalsza część będzie z całości czy też z

    na chłopski rozum chodzi oczywiście o przelewanie całości
    wynagrodzenia... tyle, że prawnicy rzadko kierują się rozumem. wolą
    paragrafy... dodatkowo najprostsze zdanie potrafią zupełnie
    niepotrzebnie tak zagmatwać, że nikt nie wie o co chodzi, również inny
    prawnik. może mi ktoś wytłumaczy skąd to się bierze? w szkołach
    prawniczych tak uczą? :P

    PG

  • 18. Data: 2009-10-04 22:00:24
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 23:48, Clegan <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > oznacza że chodzi tu o część z całości ? A jak tą część podzielę na
    > dalszą część to ta dalsza część będzie z całości czy też z

    Myślę, ze tu jest literówka: powinno byc "w całości z....", wtedy to
    by miało jakiś (wątpliwy) sens.

  • 19. Data: 2009-10-04 22:02:35
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 23:54, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > niepotrzebnie tak zagmatwać, że nikt nie wie o co chodzi, również inny
    > prawnik. może mi ktoś wytłumaczy skąd to się bierze? w szkołach

    Tej "sztuki" uczą na tzw. aplikacji legoislacyjnej. W praktyce ustawę
    piszą na kolanach lobbyści w wąskim kręgu, dopiero potem dodaje sie do
    tego prawniczy bełkot, dla zachowania pozorów i ukrycia mysli
    przewodniej aktu normatywnego, rzecz jasna..;-)

  • 20. Data: 2009-10-04 22:43:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z...@o...pl writes:

    > sąd uznałby że jeśli przelewam na ten rachunek 1 grosik pochodzący
    > z wynagrodzenia to jest ok i bank nie może mi podnieść marży

    Wybacz ale to bezwartosciowe, chyba ze dajesz na to prawdziwa gwarancje.
    --
    Krzysztof Halasa