  • 11. Data: 2011-11-17 18:08:06
    Temat: Re: Krwi i łez nie będzie, pot na czole tak - wywiad z prof. M.Belką
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 19:01:33 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

    IND

    -amerykanskich-gieldach-2438149.html

    > kompletnie nie rozumiem, dlaczego gdybysmy mieli euro to miałoby być u nas
    > jak mna słowacji, w grecji albo we włoszech.
    > no i dlaczego nie jak w niemczech
    >
    > co za kretyńskie argumenty

    Nie mam nic przeciwko Słowacji. Akurat ich CDS chodzą tak jak niemieskie,
    jak nie lepiej.

  • 12. Data: 2011-11-17 18:18:05
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Nie mam nic przeciwko Słowacji. Akurat ich CDS chodzą tak jak niemieskie,
    > jak nie lepiej.

    Chcesz powiedzieć, że gospodarka Słowacka dzięki Euro się rozwija ?.

    http://stooq.pl/q/?s=eurusd&d=20111117&c=5y&t=l&a=lg
    &r=^sax

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 13. Data: 2011-11-17 23:12:46
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Nie mam nic przeciwko Słowacji. Akurat ich CDS chodzą tak jak niemieskie,
    > jak nie lepiej.

    nie no ok, chodzi mi tylko że sprawa euro "gdzies tam" jest zazwyczaj
    wykorzystywana negatywnie
    porównuje się nieporównywalne

    jak można Polskę porównywać ze słowacją, niemcam czy grecją
    tego nie czaje

  • 14. Data: 2011-11-17 23:13:25
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Chcesz powiedzieć, że gospodarka Słowacka dzięki Euro się rozwija ?.
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=eurusd&d=20111117&c=5y&t=l&a=lg
    &r=^sax

    z tego nie ma wniosku że dzięki euro się rozwija, ale nie ma również
    przeciwnego

  • 15. Data: 2011-11-18 07:05:26
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    skippy <s...@o...eu> napisał(a):

    > kompletnie nie rozumiem, dlaczego gdybysmy mieli euro to miałoby być u nas
    > jak mna słowacji, w grecji albo we włoszech.
    > no i dlaczego nie jak w niemczech
    >
    > co za kretyńskie argumenty

    Bo grecy i włosi już całkowicie zależą od euro.

    Przecież ich kłopoty to kłopoty wewnętrzne, które przy walutach
    lokalnych byłyby do rowiązania np poprzez dodruk lub podatki
    dla bogatych, mimo, że problemy robi niedouczona i leniwa bidota,
    której się wmawia, że wszytko w rękach bozi.

    Przecież w handlu z zagranicą nic by się nie zmieniło
    gdyby operowano walutą euro niezależną od giełd.
    Cały szkopuł to własnie waluta, której kursem można dowolnie
    manipulować.

    Niech niemiec ma 100 eu a włoch 10 eu. Włoch kupuje
    coś u niemca za 10 eu i się spłukał ale też i sprzedaje
    niemcowi za 50 eu i już ma te 50 eu. Rynek działa, działa.
    Jest stabilny? Jest. A budzet wewnętrzny włoch nie obchodzi
    nikogo poza inwestorami zewnętrznymi. Rynek robi się poważny.

    Tylko żabojady i germańce chcieli przy pomocy euro
    zniewolić całe państwa i zarządzać ichnimi niewolnikami
    a tu nagle zonk. Kłopoty mają oni.

    Tak więc UE to bardzo dobry pomysł ale skrzywiony przez ćwoków.

    Andrzej.

  • 16. Data: 2011-11-18 09:02:48
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 00:12:46 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > wykorzystywana negatywnie
    > porównuje się nieporównywalne
    >
    > jak można Polskę porównywać ze słowacją, niemcam czy grecją

    Źle cie zrozumiałem sorry. I widzę że nie demonizjesz Euro.

  • 17. Data: 2011-11-18 10:05:42
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Źle cie zrozumiałem sorry. I widzę że nie demonizjesz Euro.

    mi by pasowało, osobiście
    nic więcej
    jestem w stanie rozróżnić po co ktoś demonizuje albo anty-demonizuje

  • 18. Data: 2011-11-18 10:10:46
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > mi by pasowało, osobiście
    > nic więcej
    > jestem w stanie rozróżnić po co ktoś demonizuje albo anty-demonizuje

    Po to aby dodrukowana kasa trafiała do Donka w NBP (aby ten mógł wykupowac
    za nie np. obligi), a nie do Anieli i Sarko w ECB którzy to po niechybnej
    bankrutacji Polski za te dodrukowane pieniądze będą wykupywać co
    smaczniejsze narodowe kąski za bezcen tak jak w Grecji....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 19. Data: 2011-11-18 10:27:10
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]
    > bankrutacji Polski za te dodrukowane pieniądze będą wykupywać co
    > smaczniejsze narodowe kąski za bezcen tak jak w Grecji....

    z euro nie jest tak łatwo ograbić tym pseudopodatkiem w sposób lokalny
    a bez niego można nadrukować do woli i ograbić w try miga

    mówisz jakbyś miał pensję rządową albo państwową, stary

  • 20. Data: 2011-11-18 11:11:10
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Pomieszanie z poplątaniem i konfabulacje naszego grupowego ultraliberała
    Endriu :-)

    Jaka drukowana kasa ? Do jakiego Donka w NBP ?
    Drukowanie PLN nie jest możliwe bo agencje ratingowe zdołowałyby nas szybko do
    poziomu śmieciowego.
    Trzeba mieć nadzieję, że koalicja PO-PSL przy wsparciu Ruchu Palikota i SLD
    (w niektórych reformach) przeprowadzi sensowne reformy ograniczające docelowo
    do zera lub niezbędnego minimum deficyty budżetowe w kolejnych latach.

    Drukowanie PLN przez NBP byłoby ekonomicznym samobójstwem dla Polski.