  • 21. Data: 2009-06-30 12:06:07
    Temat: Re: Kryzys w bankowości ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 22:25:20 +0200, Krzysiek napisał(a):
    > Zgadza się, ale przy założeniu, że ktoś nieumiejętnie korzysta z KK.

    Niby tak, ale z drugiej strony dobrze pamiętam gorącą dyskusję lata temu na
    tej grupie dotyczącą tego że przy spłacie części zadłużenia odsetki i tak są
    naliczane od całości :) Dzisiaj dla każdego jest to oczywiste, ale już nie
    dla każdego Kowalskiego. Sam dobrze pamiętam jak parę lat temu mój były szef
    cieszył się że ma złotą kredytówkę która ma darmowe wypłaty ze wszystkich
    bankomatów - nie dał sobie wytłumaczyć że płaci znacznie więcej niż jakieś
    tam prowizje od wypłat ;)

    Mnóstwo ludzi jest zupełnie nieświadomych tego jak działają KK, sporo się
    zagapia ze spłatą, niemało korzysta z kredytu bo musi/chce/powiewa im ile
    to kosztuje.

    > Większość zysku czyha na potknięcie lub niedoświadczenie, a w przypadku
    > kredytu gotówkowego (np. w Citi oprocentowanego wysoko) zysk jest
    > pewien.

    Tylko kredyt gotówkowy ciężej sprzedać :)

    > Zresztą gdyby tak nie było to czy Citi tak namiętnie i
    > długofalowo wciskało by swoje super atrakcyjne kredyty gotówkowe zamiast
    > podwyższać limity KK i zarabiając na prowizjach od transakcji? :)

    Działania banków niewiele mają wspólnego z logiką, jak pokazuje choćby mój
    przykład z Citi. Ot gdzieś tam "management" wymyśli jakąś strategię by potem
    się trzymać jej kurczowo bez względu na to jakie daje wyniki.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 22. Data: 2009-06-30 12:21:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 15:58:46 -0700 (PDT), szczurwa napisał(a):
    > Jedenaście lat temu citi wydało mi golda z limitem 22000, właśnie na
    > DG. Jeśli mają taką politykę, zeby odmawiac goldów przedsiębiorcom, to
    > są większymi kretynami niż sądziłem.

    Na to wygląda...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 23. Data: 2009-06-30 12:37:42
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > Dosłownie co chwile na onetowy mail przychodzą jakieś reklamy/zaproszenia.
    > To samo na ulicach (rozdają ulotki) oraz w skrzynce, nie ma tygodnia żebym
    > nie dostał "super" oferty.

    To drobnica. Ważna, ale nie kluczowa z punktu widzenia całej gospodarki. Z
    tego co wiem, to w bankach są w tej chwili duże problemy, wręcz
    niemożliwości z uzyskaniem dużych kredytów inwestycynych, obrotowych dla
    średnich i dużych przedsiębiorstw. W niektórych przypadkach zamykane są
    istniejące linie kredytowe. Ktoś wspominał też, że trudno dostać kredyty
    hipoteczne. Brak kredytów na inwestycje i zapewnienie płynności może
    spowodować błędne koło - zmniejszenie produkcji, zwolnienia, spadek
    konsumpcji bieżącej itd... Nieciekawe jest to, że mimo działań banków
    centralnych (tych zachodnich), bankom wcale nie spieszy się do rozkręcania
    akcji kredytowej. A banki centralne już teraz nie mają środków, żeby ten
    stan próbować zmienić.

  • 24. Data: 2009-06-30 13:47:25
    Temat: Re: Kryzys w bankowo?????
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    corner wrote:
> [...]
    > niemo?liwo?ci z uzyskaniem du?ych kredyt?w inwestycynych, obrotowych dla
    > ?rednich i du?ych przedsi?biorstw. W niekt?rych przypadkach zamykane s?
    > istniej?ce linie kredytowe. Kto? wspomina? te?, ?e trudno dosta? kredyty
    > hipoteczne. Brak kredyt?w na inwestycje i zapewnienie p?ynno?ci mo?e
    > spowodowa? b??dne ko?o - zmniejszenie produkcji, zwolnienia, spadek
    > konsumpcji bie??cej itd... Nieciekawe jest to, ?e mimo dzia?a? bank?w
    > centralnych (tych zachodnich), bankom wcale nie spieszy si? do rozkr?cania
    > akcji kredytowej. A banki centralne ju? teraz nie maj? ?rodk?w, ?eby ten

    Bo tu jest troche bledne kolo:

    - istnieje rozdzielnosc rzadu od banku centralnego, tak wiec rzad w
    banku centralnym kredytu nie wezmie

    - jest kryzys, panstwo ma zmniejszone wplywy i dodatkowe wydatki:
    finansuje to obligacjami i ew. kredytami

    - poniewaz w systemie "jest malo pieniadza" i banki nie sa skore do
    udzielania kredytow, bank centralny ustala stope procentowa na
    minimalnym poziomie

    - banki komercyjne maja wiec dostep do taniego pieniadza z banku
    centralnego, i kupuja za to obligacje skarbu panstwa - jest to mniej
    ryzykowne niz udzielanie kredytow firmom

    W ten sposob, bank centralny wraz ze skarbem panstwa skladaja sie na
    dobrobyt bankow komercyjnych, grajacych jedynie role posrednika.

    Czy gdzies sie pomylilem? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2009-06-30 19:46:08
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    >

    > W ten sposob, bank centralny wraz ze skarbem panstwa skladaja sie na
    > dobrobyt bankow komercyjnych, grajacych jedynie role posrednika.

    prosciej, podatnicy skladaja sie na banki komercyjne.

    teraz jeszcze RPP obnizyla obowiazkowe rezerwy i banki komercyjne
    znow kupia wiecej obligacji na ktorych wykup podatnicy beda musieli
    sie zrzucic. po prosty idylla...

  • 26. Data: 2009-07-01 16:54:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin pisze:
    > Masz zbyt zamoznych znajomych :)

    Zamożni ludzie nie biorą kredytów :)

    > Ja znam. Zeby bylo ciekawiej, obydwoje pracuja
    > w bankach.

    Bo bank to teraz słaby pracodawca (jeszcze zależy co się w tym banku robi).

    --
    Mithos

  • 27. Data: 2009-07-02 10:06:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Zamożni ludzie nie biorą kredytów :)

    To prawda. Np. Solorz-Żak, Krauze..... ;-)