  • 11. Data: 2002-08-28 22:09:29
    Temat: Re: Kto kupił Inteligo????
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

    > TP
    >
    > Widzisz - ale odroznij monopolistow :) mBank bedzie "naturalnym"
    > monopolista - sam wywalczy sobie te pozycje. I nie mozna mu miec tego za
    > zle. Celem kazdego przedsiebiorstwa jest zdobycie jak najwiekszych zyskow,
    > to zazwyczaj podbywa sie przez zdobywanie jak najwiekszego udzialu w
    rynku -
    > az do calkowitego jego opanowania.

    to czy firma została monopolistom w sposób bardziej, czy mniej naturalny nie
    ma specjalnego znaczenia dla klientów - po prostu może dyktować swoje
    warunki, które nie zawsze muszą pokrywać się z oczekiwaniami klientów. I to
    właśnie jest złe.

    > A perspektyw masz bardzo duzo - zawsze mozesz isc do VW Banku ;) albo do
    > marmurka z Internetem - i juz.

    Ale nie o to chodzi, prawda. Jestem klientem mBanku i chciałbym, aby ich
    oferta stawała się coraz lepsza i bardziej odpowiadała moim potrzebom. Po to
    założyłem konto w banku wirtualnym, aby nie musieć korzystać z banków
    tradycyjnych i płacić "tradycyjnych" opłaty i prowizji. Twoja propozycja
    ograniczająca się do VW Bank lub marmurka z internetem - potwierdza fakt, iż
    klienci bankowości wirtualnej nie mają dużego wybor (pomijając fakt, że VW
    Bank jest bankiem niszowy i kieruje ofertę do zamożniejszych klientów).

    > Tam bedziesz mial cala oferte kredytow, kart i innych uslug.
    >
    > Sam sie oriebntujesz - jak latwo przelac z mBanku kase - nikt przy
    zdrowych
    > zmyslach, kto przeszedl otwieranie konta w mBanku - nie bedzie tam
    siedzial
    > jelsi mu sie to nie bedzie oplacalo. Jesli wzrosna oplaty - przeniesie sie
    > do zwyklego marmurka i juz

    To dlaczego tak wiele ludzi jest nadal klientami takich banków jak PKO BP
    lub np. nie korzysta ze swoich kart płatniczych do wypłaty kasy z
    bankomatów, tylko płaci prowizje za wypłaty gotówkowe w kasie. Dzieje się
    tak z powodu lenistwa i obaw związanych z ewentualnymi trudnościami
    związanymi z przenoszeniem rachunków oraz z czystej niewiedzy i braku
    umiejętności porównania ofert banków konkurencyjnych.
    Jeżeli ofert mBanku się pogorszy lub podrożeje to ja na pewno odejdę. Ale
    ile klientów zostanie? Uważam, że zdecydowana większość.

    > No i pamietaj - duze banki - majace wielka baze klientow - i juz jakis
    > system informatyczny - moga w kazdej chwili wypuscic kolejny wirtualny
    > bank - ale tego nie robia - przykladem KB. Po prostu rynek jest maly.

    Wprowadzenie bankowości wirtualnej przez bank tradycyjny to nie tylko system
    informatyczny. To przede wszystkim kwestia opracowania właściwej strategii
    działania oraz ogromnych nakładów inwestycyjnych. Podstawą jednak jest
    podjęcie decyzji przez zarząd, który jest rozliczany z wyników osiągniętych
    przez bank. A duże nakłady inwestycyjne w obecnych warunkach rynkowych w
    takie ryzykowne przedsięwzięcie (wynikające ze stopnia świadomości klientów
    i ich wiedzy o rynku bankowym) może być nie najlepiej przyjęte przez
    akcjonariuszy.

    > Kiedys moze to byklo tak, ze jak w mBanku trzymali oprocentowanie - zeby
    > ludzie nie przeszli do Inteligo, ale teraz??? Przy groszowych roznicach???
    > mBank teraz wygrywa jednak czym innym niz oprocentowanie (ktore jednak
    dalej
    > sie liczy)

    Wygrywał m.in. tym, że był prawie bezpłatny. Ale jako monopolista już nie
    będzie musiał taki być.

    Jerry

  • 12. Data: 2002-08-28 22:24:56
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    klientów
    > i ich wiedzy o rynku bankowym) może być nie najlepiej przyjęte przez

    Tak. Ale bariera wejscia na rynek wirtualny - nie jest znowu taka duza. Te
    wielkie banki maja przeciez doswiadczenie.. i pieniadze.

    > Wygrywał m.in. tym, że był prawie bezpłatny. Ale jako monopolista już nie
    > będzie musiał taki być.

    Ozywiscie, ze nie musi byc.
    ale takie jest zycie - internet byl pelen rzeczy darmowych i co??? I
    niedlugo trzeba bedzie placic za wszystko :) Takie jest zycie...

    Z drugiej strony - jesli mBank bedzie szala - moze powstac nowy maluy bank
    (oprogramowanie bedzie smiesznie tanie wtedy ;) i odebrac klientow
    mBankowi....

    Zauwaz tez, ze mBank w tej chwili musial"walczyc" na kilka fronow - z
    wirtualna konkurencja mBanku i bankami tradycyjnymi.. A tak?? :)

  • 13. Data: 2002-08-28 22:45:38
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

    > Tak. Ale bariera wejscia na rynek wirtualny - nie jest znowu taka duza. Te
    > wielkie banki maja przeciez doswiadczenie.. i pieniadze.

    Jest duża, ponieważ nie można bezpośrednio przenieść zdobytego na
    tradycyjnych rynkach doświadczenia na rynek wirtualny. Ponadto wymagane
    nakłady inwestycyjne są na tyle duże, że uszczupliłyby nakłady na inne
    istotne przedsięwzięcia np. rozwój sieci oddziałow.
    Problemem jest również fakt, że najbardziej wartościowi klienci już
    korzystają z bankowości wirtualnej. Pozostałe segmenty rynku nie są tak
    rozwojowe i dochodowe. Ewentualny zwrot takiej inwestycji rozkłada się więc
    na długi okres czasu.

    No i o to właśnie mi chodzi :) - monopolista mBank już nie będzie musiał być
    bezpłatny, a więc fakt, że BRE Bank kupi (być może) Inteligo i zmonopolizuje
    rynek odbije się prawdopodobnie negatywnie na nas - klientach.
    Zwróć ponadto uwagę, żę planowana jest sprzedaż mBanku. Pozyskanie klientów
    Inteligo znacznie podniesie wartość mBanku w oczach potencjalnych
    inwestorów.
    Kupno Inteligo przez BRE wymusi również konieczność zestandaryzowania
    rozwiązań informatycznych i produktowych co również wymaga nakładów
    pieniędzy i czasu. A skąd je weźmie nowy inwestor - m.in. z zysków, na
    które w znaczym stopniu składają się nasze opłaty i prowizje.

    Jerry

  • 14. Data: 2002-08-28 23:05:52
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Jest duża, ponieważ nie można bezpośrednio przenieść zdobytego na
    > tradycyjnych rynkach doświadczenia na rynek wirtualny. Ponadto wymagane

    ale ja mowie o takich bankach, ktore maja i to niezle) rozwiniety
    internetowy kanal dostepu.
    A co do doswiadczen - mBank szedl w nieznane. A kazdy kolejny inwestor
    bedzie juz wiedzial czego moze oczekiwac. Poza tym bank wirtualny to zadna
    maszynka do robienia pieniedzy :)

    > nakłady inwestycyjne są na tyle duże, że uszczupliłyby nakłady na inne
    > istotne przedsięwzięcia np. rozwój sieci oddziałow.

    Niedlugo iten problm sie rozwiaze :) Po prostu coraz mniej ludzi bedzie z
    tych placowek korzystalo -= przykladem sa npo. kraje skandynawsie

    > Problemem jest również fakt, że najbardziej wartościowi klienci już
    > korzystają z bankowości wirtualnej. Pozostałe

    Czy ja wiem czy najbardziej??? Ci co maja kase sa w private bankingu. a dla
    nich taki mBank to....

    segmenty rynku nie są tak
    > rozwojowe i dochodowe. Ewentualny zwrot takiej inwestycji rozkłada się
    więc
    > na długi okres czasu.

    Dlatego mamy 3 wirtualne banki - a nie tak jak na polu tradycyjnej
    bankowosci kilkadziesiat

> [...]
    > pieniędzy i czasu. A skąd je weźmie nowy inwestor - m.in. z zysków, na
    > które w znaczym stopniu składają się nasze opłaty i prowizje.

    Ale narazie jest to gdybanie :)
    Monopolista moze dyktowac jak chce ceny - bo nie ma dobra substytucyjnego. W
    przypadku bankowosci wirtualnej taim substytutem jest internetowy kanal
    banku tradycyjnego - dlatego ne ma szans na monopolizacje RYNKU. A ze mBank
    zmonopolizuje NISZE??? A niech monopolizuje :)

  • 15. Data: 2002-08-29 06:06:19
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Tomek M." <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy i komu zostalo sprzedane Inteligo? Ponoc jest to PKO BP, byla mowa o
    > jakim banku francuskim???

    znowu prowokator wątków ?:))))

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 16. Data: 2002-08-29 08:01:03
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > znowu prowokator wątków ?:))))

    W kazdej plotce jest ziarnko prawdy
    :-)

    M.

  • 17. Data: 2002-08-29 09:04:01
    Od: "b2d2" <m...@g...pl>

    > Nie wiem, takie chodzsa sluchy...

    Jedna pani pod mięsnym mówiła, że Marsjanie!

    Pinio
    --
    "Bo jak się człowiek przejmie rolą sam pan wisz
    to zaraz plecy go rozbolą albo krzyż..."

  • 18. Data: 2002-08-29 13:14:04
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    Z tego co wiem, to poki co o zyskach nie ma tu mowy. Zarowno mBank jak i
    Inteligo caly czas ciagna pod kreska. A standaryzacja rozwiazan
    informatycznych moze oznaczac dla klientow Inteligo uszczuplenie oferty -
    watpie by ktos cieszyl sie np z rezygnacji z subkont, czy tez ze zmiany
    iLinki na mLinke. Rownanie w dol?

> [...]
    mBank
    > zmonopolizuje NISZE??? A niech monopolizuje :)

    Na zdrowie :-) Ale nie jestem pewien, czy mBank (BRE) wie co ostatnio robi.
    Racja, to jest nisza. I to nisza specyficzna - nisza darmowej bankowosci
    wirtualnej. Wprowadzajac oplaty mBank podcina galaz na ktorej siedzi. Jest
    to zwrot w strone klientow sklonnych placic za bankowosc internetowa, a to
    juz nie ta grupa docelowa do ktorej mBank zwracal sie do tej pory, i nie ta
    grupa ktora pozakladala konta w mBanku. To jest tak, jakby PKO BP (ktorego
    nisza jest bankowosc dla szaraczkow) nagle drastycznie podniosl oplaty lub
    np. zrezygnowal ze zlecen stalych na zmienna kwote. Samobojstwo.
    Przyszlosc mBanku mroczna jest. :) Wprowadzi oplaty - straci klientow,
    ktorzy przejda do bankow tradycyjnych z rozwinietym internetowym dostepem.
    Nie wprowadzi oplat - bedzie ciagnac pod kreska. A kto kupi bank, do ktorego
    trzeba doplacac? Coz, po prostu biznes i darmowosc nie ida w parze.

  • 19. Data: 2002-08-29 13:16:55
    Od: Konrad Bagiński <b...@s...pl>

    AMRA wrote:

    > P.S. Podobna sytuacja byla - kiedy WP wchonela portal.pl :) plakaliscie po
    > Portalu???

    A kiedy WP wchłonęła portal.pl? Czy to nie TPSA kupiło WP i wyrzuciło portal z
    rynku?

    --
    Konrad Bagiński http://www.glebogryzarka.prv.pl
    "Wszystkiego, co musiałem nauczyć się o kobietach, poznałem obserwując swojego

  • 20. Data: 2002-08-29 17:11:04
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Eee jakim tam monopolistom? JEsli juz - to bankowosci wirtualnej ;) A to, ze
    hmm
    wirtualny monopolista to brzmi dumnie! ;-)

    pozdrawiam

    romekk