-
21. Data: 2017-03-09 10:39:47
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 04 Mar 2017 15:31:06 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> No jeszcze czego. To chyba oczywista oczywistość. Pieniądze to nie
> kurtka w poczekalni ani rower na parkingu.
Bank to nie przechowalnia pieniędzy wpłacającego (w powszechnym
rozumieniu). Wypłacający NIE jest właścicielem wypłaconych pieniędzy,
ma tylko prawo do roszczenia zwrotnego.
--
Marek
-
22. Data: 2017-03-09 11:08:33
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 8 Mar 2017 17:38:17 +0100, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Lubie myslec, ze bank moich pieniedzy pilnuje, ale jak bank
No ręce opadają Liwiusz już od kilku postów próbuję Ci wytłumaczyć że
to nie są Twoje pieniądze a Ty ciągle w kółko to samo "moije i moje".
To NIE nie są twoje pieniądze. Jeśli bank ma coś pilnować to
ostatecznie swoich pieniędzy.
--
Marek
-
23. Data: 2017-03-09 11:22:52
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 8 Mar 2017 19:15:58 +0100, Liwiusz
<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> Słowo klucz - klient niczego nie zlecał.
J.F trzyma się jak pijany płotu problemu ciężaru dowodu czy to
faktycznie klient zlecał, czy złodziej, czy klient udający złodzieja
lub wirusa.
Koncepcja roszczenia zwrotnego o ile była dobra w jej pierwotnych 19
wiecznych założeniach o tyle stała się w wirtualnym środowisku
elektronicznych transakcji problemem, ponieważ teraz coraz trudniej
udowdnić, że to zlecał faktycznie klient czy złodziej (lub
klient-złodziej).
No chyba, że dochodzimy do wniosku, że jeśli nie da się tego ustalić
bez żadnych wątpliwości (nie oszukujmy się, sądy to tylko ludzie),
to i tak wina Tus.... tzn. banku. Jeśli idziemy w tę stronę to
spowoduje, że banki szybko wylobbują zmianę prawa.
--
Marek
-
24. Data: 2017-03-09 11:25:46
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 09 Mar 2017 10:39:47 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
> rozumieniu). Wypłacający NIE jest właścicielem wypłaconych
pieniędzy,
Wplacajacy i wplaconych miało być.
--
Marek
-
25. Data: 2017-03-09 14:40:06
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Wed, 8 Mar 2017 19:15:58 +0100, Liwiusz
<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
>> Słowo klucz - klient niczego nie zlecał.
>J.F trzyma się jak pijany płotu problemu ciężaru dowodu czy to
>faktycznie klient zlecał, czy złodziej, czy klient udający złodzieja
>lub wirusa.
Bo to jest IMO dosc kluczowe dla dalszego funkcjonowania branzy -
pomysl "bank jest zawsze winny, bo wymyslil zle zabezpieczenia" wydaje
mi sie kiepski ... ale moze tych kradziezy bedzie na tyle malo, ze
banki to zniosa :-)
Za to jesli juz ustalimy, ze to bank jest winny calemu zdarzeniu, to
wydaje mi sie drugorzedne czyje to byly pieniadze.
Bank zawinil, bank powinien zaplacic.
A "bank jest zawsze winny", to ... prosze znajomego, zeby zadzwonil do
banku, przedstawil sie jako ja i zmienil nr telefonu kontaktowego, bo
wlasnie zgubilem/zmienilem/wylaczyli mi.
Podpowiadam mu wszystko o co tam poprosza, z wyjatkiem uzgodnionego
hasla - tu ma powiedziec ze "oj, nie pamietam" ... a potem dzielimy
sie zyskiem po rowno.
W sumie, to nie mialbym nic przeciwko, aby banki wrocily do list hasel
jednorazowych jako dodatkowej metody autoryzacji.
Bo bezpieczna metoda ... token z lacznoscia gsm i z pinem ?
Ewentualnie wprowadza utrudnienia przy zakladaniu konta i wyplacie
gotowki z bankomatow, za to zlodziej bedzie mial trudnosci z
wyciagnieciem ukradzionych pieniedzy z banku.
J.
-
26. Data: 2017-03-09 15:14:42
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
On Wed, 8 Mar 2017 17:38:17 +0100, "J.F."
>> Lubie myslec, ze bank moich pieniedzy pilnuje, ale jak bank
>No ręce opadają Liwiusz już od kilku postów próbuję Ci wytłumaczyć że
>to nie są Twoje pieniądze a Ty ciągle w kółko to samo "moije i moje".
>To NIE nie są twoje pieniądze. Jeśli bank ma coś pilnować to
>ostatecznie swoich pieniędzy.
No coz, jak sie zastanowic, to macie racje, szczegolnie ekonomicznie -
jakie pieniadze - to zadne pieniadze, to wynik kreacji bankowej.
Tym niemniej - wolalbym bym w banku nie uslyszec "nie mamy pana
pieniedzy i co pan nam zrobi".
"Bylo pilnowac swoich pieniedzy, bo my pilnujemy swoich".
Tylko ... moje czy banku, imo w kwestii winy za znikniecie tych
pieniedzy to nie ma znaczenia.
Tzn nie powinno miec, bo moze jednak ma, o czym sie czlowiek przekona
w sadzie :-(
J.
-
27. Data: 2017-03-09 16:16:33
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: witek <w...@g...pl>
On 3/9/2017 4:22 AM, Marek wrote:
> Koncepcja roszczenia zwrotnego o ile była dobra w jej pierwotnych 19
> wiecznych założeniach o tyle stała się w wirtualnym środowisku
> elektronicznych transakcji problemem, ponieważ teraz coraz trudniej
> udowdnić, że to zlecał faktycznie klient czy złodziej (lub
> klient-złodziej).
To nie jest problem klienta tylko banku, ktory zdecydował się na
stosowanie technologi nie pozwalającej mu jednoznacznie zidentyfikować
osoby wydającej dyspozycję.
-
28. Data: 2017-03-09 16:19:04
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: witek <w...@g...pl>
On 3/9/2017 7:40 AM, J.F. wrote:
>
> Bo to jest IMO dosc kluczowe dla dalszego funkcjonowania branzy - pomysl
> "bank jest zawsze winny, bo wymyslil zle zabezpieczenia" wydaje mi sie
> kiepski ... ale moze tych kradziezy bedzie na tyle malo, ze banki to
> zniosa :-)
Ale właśnie tak jest.
Juz kilka razy pisałem na grupie.
Obrobiono mi karty kredytowe kilkakrotnie i bank zawsze był pierwszy w
kolejce do oddania mi taj kasy najszybciej jak sie tylko dało.
Tylko, że jak karty w polskich bankach już dawno zamknąłem.
-
29. Data: 2017-03-09 16:36:06
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o9rrk0$26f$...@d...me...
On 3/9/2017 7:40 AM, J.F. wrote:
>> Bo to jest IMO dosc kluczowe dla dalszego funkcjonowania branzy -
>> pomysl
>> "bank jest zawsze winny, bo wymyslil zle zabezpieczenia" wydaje mi
>> sie
>> kiepski ... ale moze tych kradziezy bedzie na tyle malo, ze banki
>> to
>> zniosa :-)
>Ale właśnie tak jest.
>Juz kilka razy pisałem na grupie.
>Obrobiono mi karty kredytowe kilkakrotnie i bank zawsze był pierwszy
>w
Ale karty kredytowe to inna bajka.
-zero zabezpieczen. No moze nie calkiem zero, ale niewiele.
-jesli nie pobrali forsy z bankomatu (tam zabezpieczen wiecej), to
konkretna firma odebrala, raczej wieloletni klient, wyslala pod
konkretny adres.
Visa sie chwalila ile mld rocznie traci ... no coz - widac system,
ktory sie dobrze w USA sprawdza, na swiecie nie daje rady, bo
zabezpieczaja :-)
>kolejce do oddania mi taj kasy najszybciej jak sie tylko dało.
>Tylko, że jak karty w polskich bankach już dawno zamknąłem.
Tak mi sie wlasnie wydawalo, ze to nie w polskich :-)
J.
-
30. Data: 2017-03-09 20:56:11
Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 9 Mar 2017 09:16:33 -0600, witek <w...@g...pl> wrote:
> To nie jest problem klienta tylko banku, ktory zdecydował się na
> stosowanie technologi nie pozwalającej mu jednoznacznie
zidentyfikować
> osoby wydającej dyspozycję.
A gdzie napisałem, że klienta? Ten problem będzie ciążyl bankom coraz
bardziej.
--
Marek