  • 31. Data: 2008-01-22 22:13:25
    Temat: Re: Kto oprócz Getin daje kredyt pod własną hipoteke
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Parę z tych banków działa wyłącznie przez posredników.
    JaC

    -----

    > Tu nie chodzi o siłę przebicia, tylko o kompetencję pośredników.
    > Niestety ja i moi znajomi mamy po prostu złe doświadczenia.
    > I najlepiej wychodzili Ci którzy *samodzielnie* załatwiali kredyt równolegle 2-3
    bankach i z przedstawionych
    propozycji wybierali najlepszą dla siebie.

  • 32. Data: 2008-01-23 07:20:09
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Krzysiek.B <k...@p...onet.pl> popełnił(a):

    > 4)Większość banków NIEudziela kredytów hipotecznych na innej
    > nieruchomosci niż ta kupowana.Mówie to po rozmowach z Expanderem z
    > Open finance.
    > Nie pytajcie mnie dlaczego.Jedyne co udało mi się dowiedzieć to to,że
    > uznają to za zakup na dowolny cel.I to już nazywa pożyczka Hipoteczna.

    Moim zdaniem lekka niekompetencja ludzi w bankach. Dlaczego uznają to za
    dowolny cel i pożyczkę hipoteczną? Zakup nieruchomości poświadczasz przecież
    aktem notarialnym.

    > Jak tak pomyśleć,to można sobie wyobrazić sytuacje,gdzie ja dogaduje
    > się z kimś od którego kupuje mieszkanie i biorę tę kase do ręki.

    Równie dobrze mogę celowo zawyżyć wartość nieruchomości ze sprzedającym i
    podzielić się nadwyżką z kredytu hipotecznego :)

    A dlaczego tak drążę ten wątek i uważam za nierealne odmowy banków?
    Miałem na oku mieszkanie (własnościowe spółdzielcze prawo bez KW), chciałem
    je zakupić w drodze kredytu zabezpieczonego na innej nieruchomości (moje,
    własnościowe spółdzielcze prawo również bez KW). Co więcej wartość
    posiadanego mieszkania niższa niż mieszkania nabywanego (oczywiście wkład
    własny był).
    Po wizytach w PKO BP, PEKAO SA, ING i wizycie w Dominecie (pośrednik
    NYkreditu) i rozmowach tel. z BPH i kilkoma jeszcze - ŻADEN nie widział
    problemów. Oprocentowanie, warunki itp. rzeczy dotyczyły kredytu
    hipotecznego (żaden z rozmówców nie użył sformułowania pożyczka hipoteczna -
    no, może tylko NYkredit nazywał to refinansowaniem kosztów zakupu
    nieruchomości, ale oprocentowanie w granicach kredytu hipotecznego).
    Ostatecznie zrezygnowałem - bodajże czas oczekiwania na założenie KW dla
    starego mieszkania był za długi , więc zabezpieczenie ustanowiono na
    mieszkaniu kupowanym(czyli taki standardzik).

    Dlatego dziwne wydaje mi się stanowisko banków. Prędzej podejrzewałbym
    niekompetencję ichnich pracowników (ale żeby OF czy Expander?)

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną