  • 11. Data: 2008-04-01 19:54:48
    Temat: Re: Które banki są popularne wśró d internautów?
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    RobertS pisze:

    > a w jaki sposób ich do tego zachęcasz?

    W bardzo prosty: ceną. W przypadku zapłaty "zwykłym" przelewem wysyłka
    kosztuje u nas 8 zł, natomiast w przypadku zapłaty kartą kredytową lub
    przelewem online (za oba rodzaje płatności płacimy prowizję serwisowi
    Platnosci.pl) koszt wysyłki wynosi 9,50 zł.

    Którą opcję byś wybrał płacąc za książki w naszej księgarni?

    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński
    www.InvestBook.pl

  • 12. Data: 2008-04-01 21:50:21
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Platnosci.pl) koszt wysyłki wynosi 9,50 zł.
    >
    > Którą opcję byś wybrał płacąc za książki w naszej księgarni?

    1. uznałbym, że dyskryminujesz płacących kartą płatniczą, bo sposób
    płatności (z góry) nie ma żadnego wpływu na koszt wysyłki, przy przelewie i
    płatności kartą jest taki sam,
    2. pomijając ww. gdybym kupił książkę za 15 zł to koszt wysyłki miałby dla
    mnie znaczenie (1,5 zł to 10% wartości tej książki), ale gdyby wartość
    zakupów wyniosła np. 100 zł to wybrałbym droższą wysyłkę i płatność kartą,
    3. w umowie z aquirerem pewnie masz zapis, że nie powinieneś dyskryminować
    płacących kartami...
    4. jest jednak rozwiązanie, które akceptuje i aquirer i nabywca polega ono
    na tym, że wszystkie ceny są określone dla płacących kartami, a jeżeli ktoś
    zapłaci zwykłym przelewem (nie ma kosztów dla sprzedawcy) to otrzymuje
    rabat np. 2%, zobacz np. www.znak.pl

    w każdym razie zaznaczam, że negatywnie obieram sytuacje kiedy sprzedawca
    przerzuca na mnie koszty płatności kartą, jeżeli są one dla niego zbyt
    wysokie, niewygodne itd...to nie powinien akceptować kart i tyle - przymusu
    nie ma

    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2008-04-01 21:59:33
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 01 Apr 2008 23:50:21 +0200, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    >zapłaci zwykłym przelewem (nie ma kosztów dla sprzedawcy) to otrzymuje

    No tak. To przecież ogromna różnica, czy płacąc kartą płacimy normalną
    cenę 22 złote, a przelewem zniżkową 20 złotych, czy też przy zapłacie
    przelewem płacimy normalną cenę 20 złotych, a kartą - podwyższoną do
    22 złotych.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 14. Data: 2008-04-01 22:10:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > cenę 22 złote, a przelewem zniżkową 20 złotych, czy też przy zapłacie
    > przelewem płacimy normalną cenę 20 złotych, a kartą - podwyższoną do

    oczywiście, że jest, bo sprzedawca może udzielać rabatów - tego mu nikt nie
    zabrania, ale NIE MOŻE dyskryminować
    części kupujących - na to nie pozwala umowa z aquirerem

    niestety wielu podwyższa cenę płacącym kartą i tych konsekwentnie omijam, w
    99% przypadków można kupić ten sam towar i sprzedawcy, który nie
    uskutecznia takich praktyk...

    i zaznaczam, że NIE MA obowiązku akceptacji kart płatniczych - to wolno
    wola sprzedawcy

  • 15. Data: 2008-04-01 22:47:10
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 02 Apr 2008 00:10:34 +0200, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    >oczywiście, że jest, bo sprzedawca może udzielać rabatów - tego mu nikt nie
    >zabrania, ale NIE MOŻE dyskryminować
    >części kupujących - na to nie pozwala umowa z aquirerem

    Ta. Tyle że promocja za płacenie niekartą niczym się nie różni od
    opłat za płacenie kartą, a jednak zdajesz się widzieć tu jakąś
    różnicę. Nie mogę dojść, dlaczego.

    >niestety wielu podwyższa cenę płacącym kartą i tych konsekwentnie omijam,

    A tych, którzy dają zniżki za płacenie przelewem?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 16. Data: 2008-04-02 06:02:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-01, RobertS <b...@p...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wysokie, niewygodne itd...to nie powinien akceptować kart i tyle - przymusu

    _Każdy_ sprzedawca przerzuca na Ciebie koszty płatności kartą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-04-02 06:44:25
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > Ta. Tyle że promocja za płacenie niekartą niczym się nie różni od
    > opłat za płacenie kartą, a jednak zdajesz się widzieć tu jakąś
    > różnicę. Nie mogę dojść, dlaczego.

    praktycznie niczym się to nie różni, ale chodzi o zasadę:
    klient dostaje "nagrodę" za zapłacenie przelewem a nie karę za płatność
    kartą
    różnica jest subtelna, ale jest

    > A tych, którzy dają zniżki za płacenie przelewem?
    nie, dla mnie to jest fair - w końcu sklep może dawać rabaty klientom
    spełniającym określone warunki

    pozdr.
    RobertS

  • 18. Data: 2008-04-02 09:20:02
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    RobertS pisze:

    > 1. uznałbym, że dyskryminujesz płacących kartą płatniczą, bo sposób
    > płatności (z góry) nie ma żadnego wpływu na koszt wysyłki, przy przelewie i
    > płatności kartą jest taki sam,

    Początkowo myślałem o innym rozwiązaniu. Chciałem do kosztów wysyłki (8
    zł - płatność z góry), w przypadku gdy klient płaci kartą, doliczać
    jakąś prowizję, np. 1,5 % wartości książki (lub w drugą stronę - zrobić
    rabaty dla tych, którzy płacą "zwykłym" przelewem). Jednak rozwiązanie
    takie byłoby mało przejrzyste. Klienci musieliby doliczać te 1,5 % do
    wartości książki. Dlatego też zdecydowałem się na prostsze rozwiązanie -
    klienci płacący zwykłym przelewem płacą o 1,50 zł od tych płacących kartą.

> [...]
    > wysokie, niewygodne itd...to nie powinien akceptować kart i tyle - przymusu

    Tak jak ktoś z Grupowiczów słusznie zauważył, KAŻDY przedsiębiorca
    WSZYSTKIE koszty związane ze swoją działalnością przerzuca na klientów.
    W przeciwnym wypadku firma generowałaby stratę.
    Jeśli firma ma wyższe koszty, to żeby utrzymać określony poziom
    dochodów, musi podnieść swoje przychody. A wyższe przychody to wyższe
    ceny towarów w sklepie.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński

  • 19. Data: 2008-04-02 09:26:47
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    RobertS pisze:

    > niestety wielu podwyższa cenę płacącym kartą i tych konsekwentnie omijam, w
    > 99% przypadków można kupić ten sam towar i sprzedawcy, który nie
    > uskutecznia takich praktyk...

    No to omijaj, ale miej świadomość, że u sprzedawców, którzy "nie
    uskuteczniają takich praktyk" za towar zapłacisz drożej.

  • 20. Data: 2008-04-02 09:55:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik> writes:

    > No to omijaj, ale miej świadomość, że u sprzedawców, którzy "nie
    > uskuteczniają takich praktyk" za towar zapłacisz drożej.

    Zaplaci - kartą! - taniej. Gotówką zapłaciłby drożej. Bo jeden
    przerzuca koszty obsługi kart na wszystkich klientów, a drugi tylko na
    klientów płacących kartami.

    MJ