  • 31. Data: 2008-04-02 13:31:35
    Temat: Re: Które banki są popularne wśró d internautów?
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "otrov" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fsvvc4$l6s$1@news.wp.pl...
    > Jak jesz pizzę w lokalu to zwykle jest ona tańsza od kosztu pizzy w
    > dostawie (masz większe rabaty), głównie dlatego, że nie płacisz kosztów
    > dostawy.

    Hmmm, do mnie do firmy zamawia się często pizzę z różnych pizzerii (Kraków).
    NIE ma różnicy w cenie pomiędzy dostawą a lokalem. Ba, w jednej z nich mamy
    kartę, która daje nam 10% rabatu tylko przy *dostawie*! Więc jak widzisz "da
    się" inaczej ;)

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 32. Data: 2008-04-02 13:32:19
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 2 Apr 2008 13:36:33 +0200, "dl" <q...@n...cy> wrote:

    >Nie nie - tu chodzi o opakowanie "niekaranie za płacenie kartą" :)

    W dalszym ciągu tylko opakowanie. Bo de facto "zniżka dla płacących
    przelewem" ciągle jest karą za płacenie kartą.

    >Jak widzisz subtelna różnica,

    Nie. Żadna różnica.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 33. Data: 2008-04-02 13:46:33
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:ft00n7$i03$2@news.dialog.net.pl...

    > Tak z ciekawości zapytam: czy w takim razie za przesyłkę i przesyłkę z
    > pobraniem też powinno być analogicznie czyli przesyłka 10zł a jak bez
    > pobrania to rabat 50%?

    Problem jest natury prawnej.

    Przesyłka jest to usługa na sprzedaż, może być taka albo inna, tak jak
    książka w oprawie miękkiej albo twardej.

    Tutaj Chodzi o dyskryminację niektórych środków płatniczych (kart). Twój
    acquirer (ani Visa/MC) nie wyraził zgody, żebyś od klientów płacących
    kartami pobierał dodatkowe opłaty, więc robisz to nielegalnie. Pobierasz
    bowiem "opłatę od płacenia kartami".

  • 34. Data: 2008-04-02 14:00:47
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > W dalszym ciągu tylko opakowanie. Bo de facto "zniżka dla płacących
    > przelewem" ciągle jest karą za płacenie kartą.

    No i właśnie o to chodzi - o sposób sprzedania tego faktu. Ale i tak
    najlepszym rozwiązaniem jest "ukaranie" wszystkich i nie robienie różnic
    (czyli oprócz podzielenia pomiędzy wszystkich klientów kosztów samochodów,
    lokalu, energii itp. dodanie do tego kosztów generowanych przez tych
    "złych", którzy kartą płacą). I niektóre sklepy to rozumieją i tak robią.

    > Nie. Żadna różnica.

    Dla mnie jako płacącego jest. Jeśli dla Ciebie nie ma (o ile płacisz KK w
    sklepach sieciowych - jesli prowadzisz sklep to ok, możesz nie chcieć
    dostrzec różnicy) - ok, niech będzie, że nie ma. Ja zostaję przy swoim i
    wybieram jednak sklepy, które NIE doliczają *jawnie* opłaty za płatność
    kartą. Na szczęście wybór jest ;) A że to temat nie na tę grupę, więc EOT...

    --
    | |

  • 35. Data: 2008-04-02 14:22:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-02, dl <q...@n...cy> wrote:

    > Nie nie - tu chodzi o opakowanie "niekaranie za płacenie kartą" :)
    > Jak widzisz subtelna różnica, ale płacący kartą ją wyczuwają...

    E tam. Ja płacę kartą na potęgę i sklepy, które doliczają prowizję za
    kartę to dla mnie dość wyraźny sygnał, że ichnie prowizje są na tyle
    ścięte, że muszą tak robić. Więc to sygnał, że tam bardziej warto
    kupić. A sklep który wszystkim "zrówna" zazwyczaj ma wyższe prowizje
    i wyższe ceny.

    Np. różnica między ceną w komputroniku, a w znaku. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2008-04-02 14:38:03
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On 2 Apr 2008 16:22:32 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    >ścięte, że muszą tak robić. Więc to sygnał, że tam bardziej warto
    >kupić. A sklep który wszystkim "zrówna" zazwyczaj ma wyższe prowizje

    Tyle że my nie mówimy o różnicy pomiędzy różną ceną a jednolitą ceną,
    a o różnicy pomiędzy różną ceną opakowaną w "dodatkową opłatę" a różną
    ceną opakowaną w "rabat".

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 37. Data: 2008-04-02 17:01:24
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    Michal Jankowski pisze:

    > Zaplaci - kartą! - taniej. Gotówką zapłaciłby drożej. Bo jeden
    > przerzuca koszty obsługi kart na wszystkich klientów, a drugi tylko na
    > klientów płacących kartami.

    Dziwne rozumowanie.
    Jeśli sklep A daje bonus dla klientów za płatność "zwykłym" przelewem
    (zamiast kartą lub tzw. przelewem online), a sklep B takiego bonusa nie
    daje, to płacąc zwykłym przelewem w sklepie A zapłacisz za towar taniej
    niż w sklepie B.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński

  • 38. Data: 2008-04-02 17:22:40
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    RobertS pisze:

    > no własnie nie zapłacę drożej, w 99% przypadków mogęa znaleźć sprzedawcę,
    > który sprzeda ten sam towar za taką samą cenę i zaakceptuje płatność kartą
    > - jako klient mam prawo wybrać gdzie chcę kupić więc wybieram tam gdzie mi
    > wygodniej

    W sklepach, które dają bonus za płacenie nie-kartą, PRAWIE ZAWSZE kupisz
    towar taniej niż w sklepach, które takiego bonusu nie dają.
    Ktoś wcześniej podał dobry przykład: Komputronik i Znak.
    Płacąc w znaku gotówką lub przelewem jest taniej niż w Komputroniku.

    > skoro tak ci przeszkadza intercharge to dlaczego akceptujesz karty?

    Nigdzie nie napisałem (!), że przeszkadza mi płacenie kartami. Wiele
    osób, które kupują w internecie przyzwyczaiło się do tego środka
    płatności i nie zamierzam rezygnować z tej możliwości przyjmowania
    środków za zamówione książki.

    Niemniej jednak wolę otrzymywać pieniądze przelewem, ponieważ wówczas
    nie płacę prowizji za przekazanie środków. Dzięki temu, że koszty takiej
    transakcji są niższe, mogę klientom dać bonus w postaci niższego kosztu
    wysyłki - 8 zł zamiast 9,50 zł.

  • 39. Data: 2008-04-02 17:44:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-02, Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik> wrote:

    [...]

> [...]
    > Ktoś wcześniej podał dobry przykład: Komputronik i Znak.
    > Płacąc w znaku gotówką lub przelewem jest taniej niż w Komputroniku.

    Płacąc w znaku nawet kartą jest znacznie taniej niż w komputroniku
    czymkolwiek. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2008-04-02 18:09:01
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 14:46:33 +0100, kashmiri napisał(a):

> [...]
    > acquirer (ani Visa/MC) nie wyraził zgody, żebyś od klientów płacących
    > kartami pobierał dodatkowe opłaty, więc robisz to nielegalnie. Pobierasz

    Tak rozumiem tylko IMO prowizje jak sobie życzą są zbyt duże a tak jak
    mówiłem upusty dla przelewów czy tam płacenie gotówką to po prostu zbędna
    strata czasu, dlatego zawsze firmy będą to sobie jakoś doliczać jak np
    tanie linie lotnicze, gdzie jak zrobiono awanturę to zamiast opłaty za
    płacenie kartą nazwały to opłatą za zabezpieczenie transakcji. To będzie
    chyba zawsze martwy przepis dopóki prowizja będzie na poziomie 1% a nie
    3%, zresztą sklepy/firmy zawsze będą szukać oszczędności, bo od czegoś te
    działy marketingu i analiz przecież są ;)

    Xenocide