  • 1. Data: 2009-05-10 07:56:29
    Temat: Które domy maklerskie wzięły udział w pierwszej sesji na GPW?
    Od: " finder24" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie,

    Na stronach GPW można znaleść informację, że pierwsza sesja na GPW w III RP
    odbyła się 16 kwietnia 1991 roku "(...) z udziałem 7 domów maklerskich, na
    której notowano akcje 5 spółek. Wpłynęło wówczas 112 zleceń kupna i
    sprzedaży, a łączny obrót giełdy wyniósł 1.990 zł (2 tys. US$).".

    O ile w miarę łatwo było ustalić pierwsze 5 spółek notowanych na GPW, o tyle
    problem pojawił się jeśli chodzi o te domy maklerskie. Nie wiedzą tego nawet
    w GPW, a przynajmniej Ci, którzy odbierają telefony.

    Czy ktoś wie lub pamięta, które domy maklerskie brały udział w tej sesji?

    Z góry dzięki za pomoc,
    finder24

  • 2. Data: 2009-05-10 21:31:00
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik " finder24" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | w GPW, a przynajmniej Ci, którzy odbierają telefony.
    |
    | Czy ktoś wie lub pamięta, które domy maklerskie brały udział w tej sesji?

    to jakaś kosmiczna bzdura z tą ilością domów maklerskich - Istniało tylko Biuro
    Maklerskie banku PEKAO SA - tak ja to pamiętam - m. Wrocław
    potem dopiero było biuro Banku xxxix z Katowic - który zamienił się na BPH i
    biuro WBK, powstało też BM Banku Staropolskiego.
    Kiedy powstało BM PKO BP - nie pamiętam, ale na długo przed prywatyzacją tego
    banku.

    Ale może ten kto pisał te informacje uważał, że BM=placówce, która sprzedaje
    akcje pierwszych 5 spółek? jeśli tak, to należy liczyć WBK, tyle, że zlecenia
    można było składać li tylko w BM PEKAO SA.
    Pamiętam, że obligacje kupowałam w PKO BP, ale np. akcje - chyba jednak w WBK,
    [potem należało je jeszcze zarejestrować - już nie pamiętam fachowej nazwy, by
    móc złożyć zlecenie na sprzedaż. - w ten też sposób wyrolowano tych, którzy
    posiadali akcje BSK!].

    A rejestrację akcji pierwszych 5 spółek można było przeprowadzić tylko w BM
    PEKAO SA.
    Zatem upieram się przy jednym BM.

    Barbara

  • 3. Data: 2009-05-11 08:07:20
    Od: " finder24" <f...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > posiadali akcje BSK!].
    >
    > A rejestrację akcji pierwszych 5 spółek można było przeprowadzić tylko w BM

    Informacja, na którą się powołałem znajduje się dokładnie na tej stronie:
    http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=ogieldzie&k=2&i=/histo
    ria/historia&sky=1 w 4-m
    akapicie. Na ile znam polski rynek kapitałowy liczba 7 domów maklerskich
    wydawała mi się przesadzona, ale że w tym czasie nie wiedziałem jeszcze co to
    papier wartościowy, wolałem zapytać. A czy tym domem maklerskim nie był
    Centralny Dom Maklerski? Przepraszam, że się czepiam, ale chcę mieć pewność.

    finder24

  • 4. Data: 2009-05-11 19:51:02
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik " finder24" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | papier wartościowy, wolałem zapytać. A czy tym domem maklerskim nie był

    ak, ta nazwa obowiązuje do dzisiaj, ale czy wówczas była sotsowana ? teog
    naprawdę nie wiem ..

    Natomiast iwme jedno - wyjatkowo nie trawiłamtego biura, mimo znajomości ludzi -
    ;) !!!!

    Przepraszam, że się czepiam, ale chcę mieć pewność.

    Jesli jesteś rzepem, to mozesz czepić się psiego ogona ;)
    ale jesli myślącym człowiekiem, nie stosuj obiegowych określeń ;)
    innymi słowy - nie licujących z posiadana wiedza :)
    :-) ))))

    barbara