  • 1. Data: 2009-10-29 10:21:38
    Temat: Który IKE najtańszy?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Może nie trafiłem dokładnie w grupę ale spróbuję.
    Mam zamiar zlikwidowac pracowniczy fundusz emerytalny. Jedyna możliwość
    wypłaty tych środków jest za pomocą otwarcia jakiegoś IKE dokonania
    transferum i tego samego dnia wypłaty i zamknięcia rachunku IKE.
    Jest tylko problem z opłatami. Najbardziej pazerne sa SKOKi w których
    potrąca się nawet 60% wartości składek.
    Przecież to jest złodziejstwo. Obdzwoniłem kilka banków ale także nie nie
    znalazłem nic konkretnego.
    Czy w naszym kraju banki i skoki rzeczywiście tak się ustawiły wykorzystując
    fakt że z PTE nie można wypłacic pieniędzy?

    Marek

  • 2. Data: 2009-10-29 10:55:44
    Temat: Re: Który IKE najtańszy?
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "marko1a" news:hcbqvp$4js$1@nemesis.news.neostrada.pl

    [ciach]

    Przelej do IKE Obligacje. Za zamknięcie IKE przed upływem 12 miesięcy
    skasują cię na 40 zł a reszta kasy jaka tam będzie zgromadzona jest twoja.

    Looknij tutaj:
    http://tnij.org/ep6f

  • 3. Data: 2009-10-29 12:15:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > Czy w naszym kraju banki i skoki rzeczywiście tak się ustawiły
    > wykorzystując fakt że z PTE nie można wypłacic pieniędzy?

    A warto likwidowac? Automatycznie zostana z tego potracone skladki na
    ubezpiczenia spoleczne, wiec jakies 20% stracisz na wstepie. Transfer z PPE
    do IKE moze zajac 3 m-ce. Lepiej pomysl o kredycie z zabezpieczeniem w
    postaci srodkow na PPE.

    MK

  • 4. Data: 2009-10-29 12:27:48
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    MK pisze:

> [...]
    > ubezpiczenia spoleczne, wiec jakies 20% stracisz na wstepie. Transfer z
    > PPE do IKE moze zajac 3 m-ce. Lepiej pomysl o kredycie z zabezpieczeniem

    Hmmm interesujący pomysł. Tej kasy i tak nie można ruszyć, więc niech
    się na coś przydadzą. Jakie banki udzielają takich kredytów i jaki jest
    zysk w porównaniu z normalnym kredytem?

    Karol

  • 5. Data: 2009-10-29 13:20:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > PPE do IKE moze zajac 3 m-ce. Lepiej pomysl o kredycie z zabezpieczeniem w

    Tego akurat nie wiedziałem. Poinformowano mnei tylko o 19% od uzyskanego
    dochodu z odsetek. Ale jakby nie patrzeć nawet trafi więc część kasy do I i
    II filara.
    Czy te składki potrąca i odprowadza PPE czy IKE przy wypłacie?
    Napewno nie dam się nabrać na żaden kredyt z zabezpieczeniem. Taki głupi nie
    jestem. Wyjdzie na to że odsetki jakie uzyskam z IKE nie wystarczą na
    pokrycie odsetek i innych kosztów obsługi zaciagnietego kredytu. Do tego
    dochodzą dodatkowe uciążliwe formalności z zaciąganiem kredytu, jakimiś
    cesjami zabezpieczeniami, ubezpieczeniuami i na koniec opłatą od umów
    cywilnoprawnych.
    Naprawdę nie warto. Wolę sam ta kasę zainwestować w remont nieruchomości i
    mieć się z daleka od pazernych banków i mieć pewność swojego jutra.

    Marek

  • 6. Data: 2009-10-29 13:23:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm interesujący pomysł. Tej kasy i tak nie można ruszyć, więc niech się
    > na coś przydadzą. Jakie banki udzielają takich kredytów i jaki jest zysk w
    > porównaniu z normalnym kredytem?

    Skórka nie warta wyprawki. Odsetki z IKE napewno nie wystarczą na pokrycie
    odsetek kredytu bankowego i dodatkowych opłat i ubezpieczenia i bóg wie
    czwego jeszcze.
    Po jakiego grzyba mając kasę mam zaciągać kredyt na mniejszą kasę z zastawem
    tej większej?

    Marek

  • 7. Data: 2009-10-29 13:32:54
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > potrąca się nawet 60% wartości składek.
    > Przecież to jest złodziejstwo. Obdzwoniłem kilka banków ale także nie nie

    Sprawdź IKE Obligacje Skarbu Państwa. Dostępne w PKO BP.
    Jest to zakup bezpośrednio obligacji (nie fundusz) w ramach IKE.
    W niektórych oddziałach obsługa niekumata, ale jak się uprzesz, to w końcu
    założą właściwy rachunek.

  • 8. Data: 2009-10-29 18:19:00
    Temat: Re: Który IKE najtanszy?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Uzytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisal w wiadomosci
    > "marko1a" news:hcbqvp$4js$1@nemesis.news.neostrada.pl
    >
    > [ciach]
    >
    > Przelej do IKE Obligacje. Za zamkniecie IKE przed up?ywem 12 miesiecy
    > skasuj? cie na 40 z? a reszta kasy jaka tam bedzie zgromadzona jest twoja.

    Dziekuje.
    Skorzystalem z twojej porady. Bylem juz w PKO i jestem w trakcie zalatwiania.

    Marek

  • 9. Data: 2009-10-29 20:16:57
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "marko1a" news:hccman$1hg9$1@news2.ipartners.pl

    > Dziekuje.
    > Skorzystalem z twojej porady. Bylem juz w PKO i jestem w trakcie
    zalatwiania.

    ? To procedura otwierania nie trwa juz jeden dzien? :)

  • 10. Data: 2009-10-30 06:36:07
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisal w
    wiadomosci news:hccu23$l9p$2@news.interia.pl...
    > "marko1a" news:hccman$1hg9$1@news2.ipartners.pl

    > zalatwiania.
    >
    > ? To procedura otwierania nie trwa juz jeden dzien? :)

    Otworzysz w 1 dzien. Ale potem trzeba dokonac transferu.