  • 1. Data: 2011-11-02 09:37:21
    Temat: Ktoś pisał że to nie banki ale politycy....
    Od: root <r...@v...pl>

    No to proszę. Dowód naukowy (kolejny!) do ściągnięcia w postaci pdfa
    http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/1107/1107.5728v2
    .pdf
    Stefania Vitali, James B. Glattfelder i Stefano Battiston opublikowali
    pracę, w której opisują badania powiązań właścicielskich wśród 43060
    globalnych korporacji. Badacze stworzyli model sieci powiązań i
    zastosowali proste założenie, że dana firma kontroluje drugą, jeśli posiada
    ponad 50% jej udziałów bezpośrednio lub pośrednio. Stworzyli pierwszy w
    historii świata, ranking korporacji (imiennie nazwanych), zgodnie z którym
    "właścicielami świata" są banki i firmy ubezpieczeniowe. Oto pierwsze 20
    firm, z klubu bogatych. W każdym razie z pracy wynika, że ok 140 korporacji
    ma 40% wszystkiego. Z tych 147 (mniej niż 1% całej sieci) kontroluje 40%
    całkowitego majątku sieci. Przeważająca większość to banki.

    1. BARCLAYS PLC GB
    2 CAPITAL GROUP COMPANIES INC, THE US
    3 FMR CORP US
    4 AXA FR
    5 STATE STREET CORPORATION US
    6 JPMORGAN CHASE & CO. US
    7 LEGAL & GENERAL GROUP PLC GB
    8 VANGUARD GROUP, INC., THE US
    9 UBS AG CH
    10 MERRILL LYNCH & CO., INC. US
    11 WELLINGTON MANAGEMENT CO. L.L.P. US
    12 DEUTSCHE BANK AG DE
    13 FRANKLIN RESOURCES, INC. US
    14 CREDIT SUISSE GROUP CH
    15 WALTON ENTERPRISES LLC US
    16 BANK OF NEW YORK MELLON CORP. US
    17 NATIXIS FR
    18 GOLDMAN SACHS GROUP, INC., THE US
    19 T. ROWE PRICE GROUP, INC. US
    20 LEGG MASON, INC. US

  • 2. Data: 2011-11-02 12:41:16
    Temat: Re: Ktoś pisał że to nie banki ale politycy....
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    axel wrote:

    > Cztery firmy rządzą światem

    Co to znaczy "rządzą światem"? Czy firma produkująca szczoteczki do zębów
    musi mieć zgodę na nowy model? Czy pilot tu 154m miał ich zezwolenie na lot?
    Czy Tusk ma zezwolenie na koalicje z PSL? Czy reforma KRUS nie ma ich
    akceptacji? Czy Grecy mieli zezwolenie na zadłużanie się na 160% PKB? Czy
    premier Grecji dostał polecenie przeprowadzenia referendum w Grecji? Czy oni
    ustalili poziomy interwencji walutowej NBP? Czy to oni wyznaczyli Merkel na
    kanclerza Niemiec? To oni wyznaczyli ostatniego papieża podczas kolacji? Czy
    w rozmowie telefonicznej? Co to znaczy "rządzić światem"?

  • 3. Data: 2011-11-02 20:01:50
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 13:41:16 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > kanclerza Niemiec? To oni wyznaczyli ostatniego papieża podczas kolacji? Czy
    > w rozmowie telefonicznej? Co to znaczy "rządzić światem"?

    Niemal na wszystkie pytania śmiało można odpowiedzieć - TAK.
    Oczywiście porównanie koalicji z PSL ze zgodą na lądowanie i wyborem
    papieża jest u Ciebie typowym zabiegiem retorycznym, którego celem jest
    wywołanie u czytelnika wrażenia śmieszności. Dlatego nie odniosę się do
    porównań, tylko do meritum.
    Skończyły się czasy (pewnie tego jeszcze nie zauważyłeś), kiedy król
    mieczem, trucizną czy płatnymi mordercami torował sobie drogę do władzy.
    Teraz rządzi ten kto ma pieniądze. Król jest tylko figurantem potrzebnym
    aby zachować pozory demokracji. W tym ustabilizowanym świecie od czasu do
    czasu pojawiają się niepokorni, nazywani populistami, głupcami, nieukami.
    Są to talenty samorodne, które potrafią pociągnąć za sobą społeczeństwo
    obiecując temu społeczeństwu poprawę warunków bytowania, albo ukrócenie
    mafijnych układów w różnego rodzaju samorządach zawodowych, sportowych itp.
    Abstrahuję od szczerości tych obietnic. W każdym razie obiecują oni coś co
    podoba się każdemu człowiekowi z osobna. Ludzie głosują na populistów z
    przekonania - z WŁASNEGO przekonania!
    Jednak populiści są zbyt niewygodni dla biznesu, właśnie dlatego, że mają
    RZECZYWISTE poparcie społeczne a nie poparcie "urojone" - stworzone za
    pomocą marketingowych sztuczek, rodem z telezakupów. Jeszcze coś wpadnie im
    do łba i będą chcieli rzeczywiście swoje obietnice spełnić?
    Aby tą tezę uprawdopodobnić, porównaj teraz oddanie tzw. "obrońców krzyża"
    i oddanie zwolenników jedynie słusznej partii. Widziałeś kiedyś tłum ludzi,
    który broni jak niepodległości dobrego imienia PO, który spontanicznie
    (albo i nie) wylega na ulicę tłucze się z Policją, żeby ochronić swojego
    premiera? Ja nie widziałem.

    Co to oznacza? Dla mnie sprawa jest banalnie prosta. Skoro nikt nie chce
    oddać życia za premiera a mimo to na niego głosuje, to znaczy że głosuje
    trochę nieświadomie, trochę bezmyślnie - dokładnie tak, jak kupuje te
    proszki które są reklamowane i "platerowane złotem monety" zamiast tych
    prawdziwych - złotych. Marketing czyni cuda. Biznes o tym wie i biznes go
    stosuje. Więc jeśli pytasz czy Tusk pyta o zgodę aby zawrzeć pakt z PSL,
    moja odpowiedź brzmi Tak i jeszcze raz Tak! Nie na darmo Pan Biznes wybrał
    jego a nie - niepokornego populistę. Włąśnie po to żeby kontrolować.

  • 4. Data: 2011-11-03 01:40:42
    Od: "NY" <a...@o...eu>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy
    > w rozmowie telefonicznej? Co to znaczy "rządzić światem"?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Goldman-Sachs-pomogl
    -Grecji-ukryc-dlugi-przed-UE-2093007.html

  • 5. Data: 2011-11-03 07:08:55
    Od: "axel" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NY" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Goldman-Sachs-pomogl
    -Grecji-ukryc-dlugi-przed-UE-2093007.html

    Od ponad 15-tu lat piszę na wszystkich grupach, że....fundamentem ich
    istnienia i rządzenia światem jest i od zawsze było:
    KŁAMSTWO, OSZUSTWO I KANT !!!! ....i kropka ! ....i AMEN !
    Jak te trzy słowa każdy zapamięta i będzie miał przed oczyma....to będzie
    rozumiał wszystko co się na świecie dzieje...
    AMEN

    axel