  • 1. Data: 2009-02-23 11:14:12
    Temat: Kulisy ataku na bank USA
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Dostałam od znajomego poniższego linka.
    Czy ktoś zna więcej informacji na ten temat?
    [jeśli są tu "polniści" z USA, to proszę o ocenę publikatora tej wiadomości,
    bo może to tamtejsza odmiana jakiegoś Super-Expressu ;-)]

    http://www.meritum.us/2009/02/18/kulisy-finansowego-
    911-elektroniczny-atak-na-banki/

    Pozdrawiam
    Emka

  • 2. Data: 2009-02-24 08:11:27
    Temat: Re: Kulisy ataku na bank USA
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Emka" <e...@o...eu> napisał

> [...]
    > wiadomości,
    > bo może to tamtejsza odmiana jakiegoś Super-Expressu ;-)]

    No dobra - wychodzi na to, że nikt nic konretnego nie wie :) To tak jak ja
    :)
    A czy jednak można liczyć na jakieś Wasze własne komentarze i przemyślenia?
    Jeśli nie zaglądaliście do linka, to napiszę tylko, że nie chodzi o
    "jakiśtam" atak na banki, tylko coś, co być może leży u podłoża dzisiejszego
    stanu światowych finansów.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 3. Data: 2009-02-24 13:54:17
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    - Nie, prasa polonijna w USA nie jest zazwyczaj wiarygodnym zrodlem
    informacji :)
    - Tak, Kanjorski pojawil sie w programie na CSPAN
    - Tak, jego opinia pojawila sie w przegladzie wiadomosci ekonomicznych
    na NBC...
    - ... z zastrzezeniem prowadzacego: "Nie wiem, czy te dane sa na 100%
    prawidlowe" :)
    - Tak, ponizsze zdanie z polskojezycznego artykulu jest wiarygodne:

    "Rozważań na ten temat jakoś nie widać, przynajmniej na razie, w
    mediach tzw. głównego nurtu. Ale istnieją pewne próby wyjaśnienia
    sytuacji w internetowych mediach alternatywnych".

    Reasumujac: Pierwsza poprawka do Konstytucji gwarantuje wolnosc
    slowa. :D

  • 4. Data: 2009-02-24 18:11:20
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "Emka" <e...@o...eu> wrote in message news:go0a3f$27f$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Jeśli nie zaglądaliście do linka, to napiszę tylko, że nie chodzi o
    > "jakiśtam" atak na banki, tylko coś, co być może leży u podłoża

    Nieco wyżej rozmawialiśmy o teoriach spiskowych - tak a propos.

    k.

  • 5. Data: 2009-02-25 08:48:49
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "kashmiri" <a @ a . com> napisał w wiadomości

    > Nieco wyżej rozmawialiśmy o teoriach spiskowych - tak a propos.

    Czy możesz podać tytułu tego wątku, bo nie wszystkie jestem w stanie
    przeczytać (brak czasu ;-)
    Swoją drogą człowiek jest w niezłej kropce, bo z jednej strony nie chce
    popadać w paranoję, a z drugiej strony pewne rzeczy układają się w tak
    logiczną całość (komentrze na blogu urbas.blog.onet.pl), że trudno w to nie
    wierzyć.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 6. Data: 2009-02-25 08:49:44
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "bradley.st" <b...@g...pl> napisał

[...]

    ***
    Reasumując: czyli tak czy siak nic nie wiadomo ;-)
    Ale dziękuję bardzo za komentarz

    Pozdrawiam
    Emka

  • 7. Data: 2009-02-25 18:05:04
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 25 Lut, 03:49, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > Reasumując: czyli tak czy siak nic nie wiadomo ;-)

    To przejsciowe.

    Powinno sie wyjasnic zaraz po tym kiedy defiitywnie dowiemy sie kto
    sponsorowal atak 9/11 i dlaczego rzad USA, czyje pociski uderzyly w
    Pentagon oraz co potwor z Loch Ness ma wspolnego z ladowaniem UFO w
    Roswell.

    I najwazniejsze: czy stoja za tym Zydzi, masoni czy cyklisci...

  • 8. Data: 2009-02-27 12:26:04
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > "Emka" <e...@o...eu> napisał

    Zajrzyj na bloga Trystero i jego artykuł na ten temat:
    ( http://www.trystero.pl )

    Myślę, że to rozjaśnia nieco sprawę.

    pozdrawiam
    scholastyk

  • 9. Data: 2009-02-28 12:49:22
    Od: "o...@s...com" <o...@s...com>

    On Feb 24, 3:11 am, "Emka" <e...@o...eu> wrote:
    > "Emka" <e...@o...eu> napisał
    ..
> [...]
    > Jeśli nie zaglądaliście do linka, to napiszę tylko, że nie chodzi o
    > "jakiśtam" atak na banki, tylko coś, co być może leży u podłoża dzisiejszego

    Nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło. Średni dzienny obrót na rynkach
    walutowych to około $4 biliony według danych z Bank of International
    Settlements i z praktycznych wzgledów (liquidity)glównie handluje się
    w USD. Jeżeli chcesz wymienić kilkaset milionów złotych na euro to w
    praktyce taniej i szybciej jest wymienić to najpierw na dolary a
    następnie na Euro. To że wypłynęło $550 miliardów w ciągu godziny nie
    jest żadnym fenomenem. Podobne i większe sumy wypływają rutynowo
    codziennie w niektórych godzinach w każdy przecietny dzień. W czasie
    gwałtownych spadków na giełdach i ogólnie w czasie ekonomicznych
    problemów na świecie wzrasta popyt na dolary i obroty w gorące dni
    mogą wynosic wielokrotnie powyżej te $4 biliony "przeciętnego" dnia i
    mogą wynośic biliony na godzinę.

    Od początku 2007 kedy wiekszość dużych inwestorów indywidualnych
    takich jak Warren Buffet i instytucjonalnych zaczeła wyzbywać się Euro
    i innych walut i skupować dolary popyt na dolary zwiekszył się i mamy
    długoterminowy trend wzrostu popytu na dolary. Jeżeli dodasz wszystkie
    teraźniejsze ekonomiczne problemy na świecie to ten popyt na dzienne
    zapotrzebowanie na dolary zwiększył się wielokrotnie w ostatnich 2-3
    latach w porównaniu powiedzmy do okresu 2001 - 2006 czyli teoretycznie
    nie dzieje się nic nadzwyczjnego. W praktyce oczywiście masz światowy
    kryzys finansowy i globalną recesję i okresy recesji charakteryzują
    się zawsze dodatkowo zwiększonym zapotrzebowaniem na dolary z tej
    prostej przyczyny że w większości mniejszych krajów na świecie
    posiadających swoje własne waluty w początkowym okresie recesji zawsze
    walczy się z nią w jednakowy sposób czyli robi się dewaluację waluty
    wobec dolara. Wtajemniczeni kupują inne waluty lub ich opcje a
    reszcie szarej masie wmaia się zawsze wtedy że wszystko jest wspaniałe
    i mamy wspaniały rozwój który nas nie obejmie jeszcze przez 2-3 lata i
    że należy pozbywać się innych walut i kupować własne (lub ich opcje)
    czyli wszystko odwrotnie do rzeczywistej sytuacji i poza tym w małych
    państwach statystyki też są kontrolowane przez tych samych graczy więc
    rzeczywistość statystyczna jest czasami dokładnie 180 stopni inna od
    rzeczywiście istniejącej a do czasu zanim szara masa się zorientuje że
    finansuje państwo i kilku wtajemniczonych to z reguły straci już
    20-30% i czasami więcej.

    Długoterminowe trendy dolara zmieniają się mniej więcej co 6-7 lat
    więc właśnie w 2001 i 2002 inwestorzy instytucjonalni lub tacy jak
    Warren Buffet zaczęli pozbywać się dolarów i skupowali Euro, waluty z
    krajów Wschodniej Europy i wiele innych walut swiatowych poprzez
    następne 6 czy 7 lat. Podobnie ten teraźniejszy trend wiekszego popytu
    na dolary teoretycznie powinien zmienić się gdzieś w 2012 czy 2013 i
    wtedy znowu sytuacja się odwróci i zamiast większego popytu na dolary
    bedziesz mieć jego większą podaż więc wtedy zamiast tych $550
    miliardów wypływających na godzinę bedziesz mieć sytuacje odwrotne
    gdzie zamiast wypływów to masz wpływy $550 miliardów na godzinę lub
    więcej zupełnie podobnie jak było w okresie 2002 - 2006.