  • 11. Data: 2006-10-19 08:12:08
    Temat: Re: Kupna przedmiotu na amerykańskim eBayu
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Maciej Loret wrote:
    > Karta graficzna, procesor, itp...

    Nie pamietam dokladnie, a stosowne tabele maja setki stron, ale chyba 3,5%
    (czyli lacznie z podatkiem 25,5% wartosci towaru + oplaty za przepakowanie).

    Mozna sprobowac zanizyc wartosc przesylki i oznaczyc ja jako GIFT i wtedy
    istnieje szansa unikniecia podatku. Tyle, ze wtedy jezeli paczka zaginie no
    to dostaniesz odszkodowania stosownie do podanej wartosci. Istnieje tez
    szansa, ze ktos paczke otworzy (czasem sie to zdarza losowo) i wtedy
    dokonana zostanie realna wycena + moze zostac wszczete stosowne postepowanie
    jako, ze unikanie placenia danin publicznych to wykroczenie (poniewaz
    wartosc przedmiotow bedzie niewielka) z kodeksu karnego skarbowego

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2006-10-19 23:13:39
    Od: "PolandMET" <k...@a...net.pl>

    Jak ubezpiecza przesylke na np. 120$ to na pewno zaplacisz clo itp.
    Jak bez tego to moze sie udac ze nie.
    Mozesz tez poprosic sprzedawce o taka informacje na kartce w paczce , ze:

    Czest Tomek,
    Niestety twoj odtwarzac MP3 jest zrabany nie dziala, odsylam ci go.
    Poslij nowy
    Pamela Anderson.

    Proste i skuteczne.
    Przeciez nie ocla ci twojej wlasnosci i w dodatku zepsutej.

    Jak sprzedawca wysle paczke bez okreslenia wartosci to zatrzymaja i bedziesz
    sam musial podac wartosc przesylki, czyli w Twoim wypadku jakies 10$ :)

  • 13. Data: 2006-10-20 01:29:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PolandMET" <k...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czest Tomek,
    > Niestety twoj odtwarzac MP3 jest zrabany nie dziala, odsylam ci go.

    Myślisz, że w urzedzie celnym pracują idioci?

    > Proste i skuteczne.
    > Przeciez nie ocla ci twojej wlasnosci i w dodatku zepsutej.

    Żebyś się nie zdziwił.
    Mojemu znajomemu gwizdnęli samochód, to mu na granicy kazali zapłacić cło i
    podatek, bo podejrzewali, że sprzedał. Na szczęście nie było to w Polsce.

  • 14. Data: 2006-10-20 04:43:48
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jak ubezpiecza przesylke na np. 120$ to na pewno zaplacisz clo itp.

    Jeśli mi wysyła osoba prywatna, to nie ubezpiecza - nie ma potrzeby.

> [...]
    >
    > Czest Tomek,
    > Niestety twoj odtwarzac MP3 jest zrabany nie dziala, odsylam ci go.

    Zdarzają się firmy, które taką karteczkę przykleją?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 15. Data: 2006-10-20 05:31:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote in message

    > Zdarzają się firmy, które taką karteczkę przykleją?

    Nie.