  • 11. Data: 2017-05-23 15:23:59
    Temat: Re: Kupować kartą w USD czy PLN?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 22 May 2017 18:59:41 +0200, w <592318ff$0$653$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > No, tu autor trochę pogmatwał.
    > Jeśli cena produktu podana jest w złotych a można zapłacić dolarami
    > przeliczanymi przez sklep po 3,85zł, bez wątpienia wybrałbym właśnie to
    > rozwiązanie.

    Cena jest podana w USD i PLN (przeliczana po 3,85zł). Karta jest tylko w PLN.
    Ale znalazłem taką tabelę:
    https://www.getinbank.pl/kursy-walut
    z której wynika, że wczoraj zapłaciłbym 3,94 i to zakładając brak jakichś extra
    prowizji.

    PS. Getin to jednak spread ma, że hoho.
    Kraj Kupno Sprzedaż Spread
    USD 3.566 3.9414 0.3754

  • 12. Data: 2017-05-23 15:35:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jedna ważna sprawa do ustalenia - ta KK z getoutu to visa czy MC?

  • 13. Data: 2017-05-23 18:14:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Ale znalazłem taką tabelę:
    >https://www.getinbank.pl/kursy-walut
    >z której wynika, że wczoraj zapłaciłbym 3,94 i to zakładając brak

    A to akurat nie takie pewne, czy tyle bys zaplacil, te cholerne banki
    jakos roznie maja :)

    >PS. Getin to jednak spread ma, że hoho.
    >Kraj Kupno Sprzedaż Spread
    >USD 3.566 3.9414 0.3754

    Na oko - 10%. +/- 5%.
    No owszem wysoki ... ale w takim mbanku do karty by ci dowalili 5.9%

    Poza tym zauwaz
    -na franka niski spread, ~3%
    -dla kredytow kurs podobny jak dla innych wymian, skubanie klienta
    symboliczne.

    wiec nie jest tak zle ...
    Ciekawe - bank taki dobry, czy juz wiekszosc sie przesiadla na inne
    platformy i na franku by nie zarobili :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-05-23 18:21:21
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    > A w temacie jeszcze - dziś citek ogłosił zmiany w regulaminie TOiP i dla KK
    > - usunął bezpłatne przelewy za rachunki domowe,

    nie usunął

    > wprowadził opłatę za spłatę karty w bankomacie

    tak

    - oraz absolutny hit - prowizję za transakcje DCC - 2%!

    Tak

    Sławek

  • 15. Data: 2017-05-23 19:17:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 May 2017 06:35:20 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Jedna ważna sprawa do ustalenia - ta KK z getoutu to visa czy MC?

    VISA.

  • 16. Data: 2017-05-23 19:31:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 May 2017 18:14:55 +0200, w <59246003$0$658$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No owszem wysoki ... ale w takim mbanku do karty by ci dowalili 5.9%

    Albo i 15% :)
    http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/

    W skrócie Getin jest najtańszy (koszty zerowe), mBank lepiej nie czytać i od
    razu tę kartę zamknąć :)

  • 17. Data: 2017-05-23 19:39:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > VISA.
    To zdecydowanie lepiej płacić w $, zapłacisz tylko 0,4% prowizji visa'y.

    Poprawię też poprzedni post powstały pod wpływem pomięszania - mc z getoutu skroi
    0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej
    skorzystać z DCC z podanym kursem.

  • 18. Data: 2017-05-23 19:43:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 18:21:34 UTC+2 użytkownik Slavekk napisał:

    > nie usunął

    Jak nie jak tak.
    Wycofali się?
    Zmiany od 1 sierpnia.
    O tym nie ma w TOiP, tylko w regulaminie.
    Przelewy dalej można robić, ale bez GP i prowizja 8%.

  • 19. Data: 2017-05-23 21:38:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup Tue, 23 May 2017 18:14:55

    >Albo i 15% :)
    >http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/

    A to zlodzieje :-)

    >W skrócie Getin jest najtańszy (koszty zerowe),

    no wlasnie, tak tam napisali .. to moze trzeba bylo zaplacic w USD

    >mBank lepiej nie czytać i od razu tę kartę zamknąć :)

    Czemu, karta nie taka zla, tylko przed wyjazdem za granice schowac w
    pudelko "uzyc tylko w razie absolutnej koniecznosci".
    Razem z wieloma innymi :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-05-23 21:39:03
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    > Jak nie jak tak.
    > Wycofali się?
    > Zmiany od 1 sierpnia.
    > O tym nie ma w TOiP, tylko w regulaminie.
    > Przelewy dalej można robić, ale bez GP i prowizja 8%.

    No faktycznie.
    Zwiodło mnie to, że nie wspominają o tym w dokumencie "zmiany od 31.05.2017"
    No bo to będzie w "zmianach od 01.08.2017"
    Trudno.
    Póki mam "dożywotnio" bezpłatną - zostanie.

    Sławek