  • 21. Data: 2009-05-01 13:58:20
    Temat: Re: Kupującym 1m2 po 7000 pod rozwagę
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:slrngvk3ht.q90.proteus@pl-test.org...
    > Np. niemożność prowadzenia pojazdów mechanicznych ze względu na silną wadę
    > wzroku. Napieraj!

    To po co miałby zwiedzać Berlin, jeżeli nic nie zobaczy? Do kina też nie
    musi jechać.
    :-)

    > Nie mówiąc już o tym, że żeby dojeźdzać do pracy te "25-30 minut"
    > do "najbliższego miasta 100 tyś., to Ci się robi 90km dziennie

    Z Łodzi do Warszawy dojeżdżają codziennie do pracy dużo dalej. W dużym
    mieście przejechanie w szczycie do pracy trwa pół godziny do godziny, a
    przed świętami jechałem w Warszawie z Bemowa do Śródmieścia dwie godziny.
    Wczoraj we Wrocławiu jadąc z Bielan na Ostrów 40 minut stałem w korku. Duże
    miasta są fajne za granicą. W Polsce są upośledzone niedorozwojem
    komunikacyjnym.

    > + oczywiście z powodu takiego użycia samochodu on się szybciej
    > wykończy i w efekcie częsciej będzie trzeba do niego dopłacać.

    Prędzej się znudzi, niż zużyje.

    > A co z usługami socjalnymi? Jest kino które ma premiery dla więcej niż
    > 2 filmów tygodniowo i wygodne siedzenia? Jest basen? Dobre restauracje?

    Jest kino, ale słabe. Premiery masz na Internecie, najbliższe multikino jest
    30 minut stąd. Mieszkańcy Wrocławia jadąc wieczorem tracą ok. 15 minut.
    Jest basen odkryty i nowy kryty, nowe kręgielnia i lodowisko kryte. Jest
    dość dobre jedzenie.
    Nie ma jeszcze centrów handlowych na kształt Galerii Mokotów, ale to chyba
    nawet
    zaleta. Niestety wkrótce coś takiego powstanie.

    Czas dotarcia do miejsc rekreacji i rozrywki:
    Bałtyk jedzie się 4 godziny,
    Adriatyk 10 g,
    narty w Karkonosze półtorej,
    Alpy 7g,
    żagle 1 g
    dobre nurkowanie 1g (dla Warszawiaków 3g),
    szybowce pół godziny
    paralotnie są na miejscu
    na miejscu jedne z lepszych tras rowerowych MTB, 500 km trasa rowerowa
    Liberec-Bałtyk jest w odległości 30km

    Najbliższe lotnisko, z którego codziennie latają bezpośrednie samoloty do
    całej Europy i okolic to 1 godzina. Aby dojechać jadę 10 km do darmowej
    autostrady, którą dojeżdżam bezpośrednio pod terminal. Parkowanie jest
    możliwe kilka miesięcy za darmo (sprawdziłem na sobie).

    > Jak z dostępem do usług typu internet? Jakaś konkurencja do TPSA?
    > A sama TPSA udostępnia łącza szybsze niż 1Mbit/sek?

    Tak ja jestem konkurencją dla TP i wiele innych firm. DSL 2Mb jest dostępny
    już chyba więcej jak 5 lat.

    > Jak z ofertą telewizji kablowych?

    Są, ale nie używam telewizora, więc nie znam oferty.

    > Idąc dalej - jakież to ścieżki rozwoju ma młody człowiek? Powiedzmy -
    > jaki jest wybór liceów, i studiów?

    Studiować niby można na miejscu, bo jakaś szkoła wyzsza jest, ale 30 minut
    stąd jest najbliższy uniwersytet w Zielonej Górze. Niedaleko są cztery duże
    ośrodki akademickie: Poznań dojazd 2g, Wrocław 1g 20m, Berlin 1g i Drezno 1g
    20minut.

    Przez powyższe nie mam ochoty przeprowadzić się do dużego miasta z
    infrastrukturą komunikacyjną na poziomie 19 wieku.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2009-05-01 13:59:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Trudno mi sobie wyobrazić robotnika co dojeżdża do fabryki samochodem z
    > kierowcą. Nawet jak to jest jakiś dobry specjalista to pewnie i tak go na
    > to nie będzie stać.

    Tani samochód z kierowcą nazywa się autobus.

  • 23. Data: 2009-05-01 14:06:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-01, Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To po co miałby zwiedzać Berlin, jeżeli nic nie zobaczy? Do kina też nie
    > musi jechać.
    >:-)

    Poważna wada wzroku nie musi oznaczać totalnej ślepoty.

    > Z Łodzi do Warszawy dojeżdżają codziennie do pracy dużo dalej.

    Tak. Pociągiem, a nie własnym blachosmrodem.

    > W dużym mieście przejechanie w szczycie do pracy trwa pół godziny do godziny,

    Poznań to małe miasto? Mi to zajmuje 10 minut.

> [...]
    > Wczoraj we Wrocławiu jadąc z Bielan na Ostrów 40 minut stałem w korku. Duże
    > miasta są fajne za granicą. W Polsce są upośledzone niedorozwojem

    To już wiemy że znasz aż dwa duże miasta. Wow! :>

    > Jest kino, ale słabe. Premiery masz na Internecie, najbliższe multikino jest
    > 30 minut stąd. Mieszkańcy Wrocławia jadąc wieczorem tracą ok. 15 minut.

    I płacą dużo mniej za benzynę.

> [...]
    > ośrodki akademickie: Poznań dojazd 2g, Wrocław 1g 20m, Berlin 1g i Drezno 1g

    Znaczy ten student to tak ma sam? I kupujesz 3-4 samochody dla jednej
    rodziny?

    > Przez powyższe nie mam ochoty przeprowadzić się do dużego miasta z
    > infrastrukturą komunikacyjną na poziomie 19 wieku.

    Jakoś nie narzekam na Poznań. A co Ty możesz powiedzieć z pozycji
    blachosmrodu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-05-01 14:06:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-01, Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    [...]

    > Tani samochód z kierowcą nazywa się autobus.

    ... i jeździ 2x na dzień. :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-05-01 14:17:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Poznań to małe miasto? Mi to zajmuje 10 minut.

    Poznań to bardzo zakorkowane miasto. W dodatku okolice Poznania też cierpią
    na niedorozwój komunikacyjny. Tam zgodnie z prawem Murphiego w każdej
    miejscowości musi jechać ciągnik i powodować korki.

    > To już wiemy że znasz aż dwa duże miasta. Wow! :>

    Znam wiele dużych miast i wierz mi, że np w NY czy Singapurze poruszanie się
    komunikacją lokalną jest dużo łatwiejsze niż jazda śmierdzącym kopcącym
    autobusem po Poznaniu.

    > I płacą dużo mniej za benzynę.

    Co pozwala zaoszczędzić niewielką kwotę na część opłaty za płatne parkingi,
    częstą wymianę zawieszenia i wyższe OC.

    > Znaczy ten student to tak ma sam? I kupujesz 3-4 samochody dla jednej
    > rodziny?

    Student mieszka w akademiku.

    > Jakoś nie narzekam na Poznań. A co Ty możesz powiedzieć z pozycji
    > blachosmrodu?

    Nie wiem, bo nie jeżdżę blachosmrodem i nie muszę korzystać z obleśnej i
    klejącej komunikacji miejskiej.

  • 26. Data: 2009-05-01 14:20:44
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Jan Werbiński" news:gtevnd$6r$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Duże miasta są fajne za granicą. W Polsce są upośledzone niedorozwojem
    > komunikacyjnym.

    Lepiej tego ująć nie mogłeś.
    Kiedy patrzę na zbiorową komunikację w polskich miastach z utęsknieniem i
    ogromnym sentymentem wspominam 3 lata spędzone w Berlinie :)
    Codzienne dojazdy do pracy S-Bahn'em i U-Bahn'em były prawdziwą
    przyjemnością :) O kupnie samochodu nawet nie myślałem - po prostu tam (nie
    tylko dla mnie) nie był on potrzebny przy takiej komunikacji :)

  • 27. Data: 2009-05-01 14:27:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-01, Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    [...]

    > Poznań to bardzo zakorkowane miasto.

    No. Dlatego warto jeździć komunikacją.

    [...]

    > Znam wiele dużych miast i wierz mi, że np w NY czy Singapurze poruszanie się
    > komunikacją lokalną jest dużo łatwiejsze niż jazda śmierdzącym kopcącym
    > autobusem po Poznaniu.

    A nie śmierdzącym i nie kopcącym tramwajem?

    > Co pozwala zaoszczędzić niewielką kwotę na część opłaty za płatne parkingi,
    > częstą wymianę zawieszenia i wyższe OC.

    :)

    > Student mieszka w akademiku.

    Nie ma miejsca dla wszystkich. Orientowałeś się kiedyś jak to wygląda?
    O. A może proponujesz wynajem? :>

    > Nie wiem, bo nie jeżdżę blachosmrodem i nie muszę korzystać z obleśnej i
    > klejącej komunikacji miejskiej.

    Jak nie jeździsz, to się nie wypowiadaj jak jest w środku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2009-05-01 14:35:59
    Temat: Re: Kupującym 1m2 po 7000 pod rozwag
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    wiadomości news:gtb6ot$1ma$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > 40000, które ma sporo inwestycji, gdzie jest największa w EU fabryka płyt
    > MDF itp, buduje się kilka dużych zakładów np Carmann i gdzie jest problem
    > ze
    > znalezieniem wystarczającej ilości pracowników.

    To znaczy ile ludzie tam pracujacy zarabiaja? Nie chodzi mi o najwyzszy
    managment firmy ale o zwyklych pracownikow. Jaki procent ludzi
    zatrudnionych w tych firmach przyjechal z odleglych miejsc
    by tam pracowac?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 29. Data: 2009-05-01 14:39:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > managment firmy ale o zwyklych pracownikow. Jaki procent ludzi
    > zatrudnionych w tych firmach przyjechal z odleglych miejsc

    Jak pytam po znajomych, to szeregowi pracownicy średnio około 2 tys na rękę.

  • 30. Data: 2009-05-01 14:43:39
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    wiadomości news:gtevnd$6r$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Z Łodzi do Warszawy dojeżdżają codziennie do pracy dużo dalej.

    Z centrum Lodzi do centrum Wawy to 'tylko' 90 minut. Do tego
    jak na polskie warunki nowoczesnym i komfortowym pociagiem.
    Jak ktos mieszka i pracuje blisko dworcow to nie jest zle.
    Pracowalem z ludzmi jezdzacych dluzej z obrzezy Wawy
    i to w gorszych warunkach.

    Pozdrawiam,
    Marcin