  • 1. Data: 2004-02-09 15:21:31
    Temat: Kredyt w CHF czy przewalutować
    Od: "Piotr" <c...@w...pl>

    Mam kredyt hipoteczny w CHF i obawiam się tendencji na rynku walut. Proszę o
    radę czy ów kredyt przewalutować, kiedy to zrobić, na jaką walutę...
    Dziekuję Piotr

  • 2. Data: 2004-02-09 15:46:34
    Temat: Re: Kredyt w CHF czy przewalutować
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam kredyt hipoteczny w CHF i obawiam się tendencji na rynku walut. Proszę
    > radę czy ów kredyt przewalutować, kiedy to zrobić, na jaką walutę...

    Strata wydaje się być już skonsumowana, więc IMHO nie zwiększałbym dalej
    kosztów tego kredytu i liczyłbym, że ceny walut więcej nie wzrosną.
    To moje prywatne zdanie, które nie musi okazać się prawdziwe w Twoim
    przypadku :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2004-02-09 16:09:49
    Od: Anita <a...@w...pl>

    Ja na razie nie robiłabym przewalutowana, kurs CHF ile solidarnie z kursem EUR.nie
    uważam zeby w najblizszym czasie CHF gwałtownie skoczyl.

    jeżeli natomiast myslisz o przewalutowaniu to PLN.( według mnie ), nie stracisz na
    różnicach kursowych.

    weź tylko pod uwage ze banki biora opłaty za przewalutowanie, nie wszytskie ale
    spotkałam sie z 0,75 % kwoty przewalutowywanej.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2004-02-09 19:30:55
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    "Piotr" <c...@w...pl> wrote in message
    > Mam kredyt hipoteczny w CHF i obawiam się tendencji na rynku walut. Proszę
    > radę czy ów kredyt przewalutować, kiedy to zrobić, na jaką walutę...

    hmm... interesujące :)
    a jaki dzień wg ciebie dzisiaj jest ?

    bo gdyby był na przykład 26.06.2001 to rzeczywiście można by było się
    spodziewać wzrostów i przewalutować

    ale teraz to jeśli kursy wzrosną jeszcze 10-15% to w ramach interwencji
    wzrosną i stopy procentowe PLN

    no ale może lepiej mieć duże stopy w PLN niż spłacać kredyt w obcej walucie
    ... sam nie wiem

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2004-02-10 08:28:38
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    Piotr wrote:
    > Mam kredyt hipoteczny w CHF i obawiam się tendencji na rynku walut.
    > Proszę o radę czy ów kredyt przewalutować, kiedy to zrobić, na jaką
    > walutę... Dziekuję Piotr
    Ja mam w CHF (bank kupowal ode mnie po 2,70) i dalej sie tego trzymam.

  • 6. Data: 2004-02-10 10:08:40
    Temat: Kurs CHF w opinii ekonomistów
    Od: "Piotr" <c...@w...pl>

    ... dlaczego pytam o przewalutowanie :
    Instytut A. Smith'a tworzy swój apolityczny projekt budżetu ( taka sztuka dla
    sztuki ) i opierają ów budżet na pewnych założeniach - jednym z tych założeń
    jest kurs Euro na poziomie 6 PLN. Za tym pójdzie CHF wiec ...

  • 7. Data: 2004-02-10 10:15:23
    Temat: Re: Kurs CHF w opinii ekonomistów
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    Piotr wrote:
> [...]
    > sztuka dla sztuki ) i opierają ów budżet na pewnych założeniach -
    > jednym z tych założeń jest kurs Euro na poziomie 6 PLN. Za tym
    No to jesli uwazasz ze tak bedzie to policz i ci wyjdzie co masz zrobic.

  • 8. Data: 2004-02-10 17:39:49
    Od: t...@p...onet.pl

    > No to jesli uwazasz ze tak bedzie to policz i ci wyjdzie co masz zrobic.

    Proponuje abyś skorzystał z założeń do budowy kalkulatora walutowego w Excelu,
    przedstawionych ostatnio na grupie. Jeżeli nie chce Ci się programować, to
    podaj dane zgodnie ze specyfikacją w odpowiednim wątku a sam Ci policzę.

    Tensor1

  • 9. Data: 2004-02-10 23:31:09
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Mam kredyt hipoteczny w CHF i obawiam się tendencji na rynku walut. Proszę
    > radę czy ów kredyt przewalutować, kiedy to zrobić, na jaką walutę...

    niestety CHF podaza za Euro
    Nie wiem czy pamietacie jak specjalisci przy kursie euro 4,4 mowili zeby nie
    robic gwaltownych ruchow bo to moze byc chwilowe itp.
    Cikawe co mowia dzisiaj ludziom, ktorzy nie przewalutowali kredytow? Dalej
    czekac?
    Ja mam wprawdzie kredyt w Euro, ale stosunkowo niewielka kwote (ok. 1500
    euro), ale tez mnie denerwuje splata 190 zł zamiast 160!!

    Ja bym dzisiaj przewalutowal kredyt i to jak najszybciej. Pamietajcie, ze
    czekaja nas wybory, problemy budzetowe itd.
    I kurs euro = 6zl nie jest nierealny

    JerzyR

  • 10. Data: 2004-02-11 07:11:50
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > robic gwaltownych ruchow bo to moze byc chwilowe itp.
    > Cikawe co mowia dzisiaj ludziom, ktorzy nie przewalutowali kredytow? Dalej

    Dokładnie to samo. Wczoraj czytałem kilka opinii. Jedyna, moim zdaniem,
    sensowna srategia (jak już się wzięło kredyt denominowany) polega na ustaleniu
    pewnego WłASNEGO granicznego progu kursu sprzedaży. W momencie jak waluta ten
    próg przekracza natychmiast dokonujemy przewalutowania, niezależnie od prognoz
    i rad ekspertów.

    > Ja bym dzisiaj przewalutowal kredyt i to jak najszybciej. Pamietajcie, ze
    > czekaja nas wybory, problemy budzetowe itd.
    > I kurs euro = 6zl nie jest nierealny

    Zależy to jeszcze od kursu kupna w momencie uruchomienia kredytu. Jeżeli był on
    na poziomie np. 2,7 też nie miałbym najmniejszych wątpliwości co do
    przewalutowania. Ale można ryzykować i wierzyć ekspertom.

    Tensor1