  • 1. Data: 2007-10-20 23:58:01
    Temat: Kurs wymiany USD/PLN przy płatnościach kartą w róznych bankach
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Właśnie dokonałem małej płatności aby sprawdzić kurs wymiany dolara i jestem
    troche zbulwersowany bo zamierzam dokonać transakcji na dużo większą sume i
    wcześniej chciałem to sprawdzić. Płatności dokonałem na pożyteczny cel
    fundacji Wikipedii http://wikimediafoundation.org/wiki/Fundraising w
    wysokości 5$.

    Data: 21.10.2007
    Karta Visa przedpłacona ING Bank Śląski
    wg systemu PayPal : Conversion: 13,23 PLN = $5,00 USD
    rzeczywista kwota obciązenia sprawdzona w systemie banku: 14,27 PLN
    średni kurs NBP: 1 USD = 2,5761 PLN -
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
    Wyliczony kurs przez bank w transakcji: 14,27/5 = 2,854 PLN

    Czyli na transakcji tracę 2,8761/2,5761 = 1,107 czyli 10,7% !

    Zachęcam wszyskich do takiego samego sprawdzenia kartami różnych banków.
    Chętnie zmienie kartę na lepszą.

  • 2. Data: 2007-10-21 00:13:56
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Widze, ze temat byl poruszany i testowany na grupie mimo wszysko zachecam do
    kolejnego z roznymi kartami.
    Jak na razie kwota ta zostala jak sie domyslam zablokowana. Jak sie cos
    zmieni to dam znac.

  • 3. Data: 2007-10-21 06:49:53
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Maestro ING jest rozliczane przez Euro. i to jest zła karta do
    rozliczeń w USD.
    Przyzwoite kursy w dowolnych walutach ma karta Polbanku.

    MichalL

  • 4. Data: 2007-10-21 07:47:28
    Temat: Re: Kurs wymiany USD/PLN przy p_atno_ciach kart_ w r_znych bankach
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Sun, 21 Oct 2007 01:58:01 +0200
    "Jacek" <m...@g...pl> wrote:

    > Zachęcam wszyskich do takiego samego sprawdzenia kartami różnych
    > banków. Chętnie zmienie kartę na lepszą.

    20.10.2007 mBank 13,92 USD = 37,35 PLN

    Xenocide

  • 5. Data: 2007-10-21 18:03:14
    Od: jacko <j...@n...orange.pl>

    Bartosz 'xbartx, Nowakowski pisze:

    > 20.10.2007 mBank 13,92 USD = 37,35 PLN

    citi bank
    11/10 150,00 USD 414,46 PLN
    11/10 2,45 GBP 13,69 PLN

  • 6. Data: 2007-10-22 13:02:42
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 20:03:14 +0200, jacko napisał(a):

    > citi bank
    > 11/10 150,00 USD 414,46 PLN
    > 11/10 2,45 GBP 13,69 PLN

    Ach te przeliczniki Citi miód i cuksy ;)
    Ale program BP działa, bo właśnie w piątek dostałem czajnik z
    "nierdzewki" za to że płacę rachunki hłe hłe.

    Xenocide

  • 7. Data: 2007-10-23 20:51:45
    Temat: Korekta
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

> [...]
    > Wyliczony kurs przez bank w transakcji: 14,27/5 = 2,854 PLN
    > Czyli na transakcji tracę 2,8761/2,5761 = 1,107 czyli 10,7%

    W koncu cos tam rozliczyli dzisiaj ale nie do konca jeszcze i wychodzi tak
    jakby1 USD =2,646 PLN no i zrobilo sie 2,7% prowizji wobec sredniego kursu
    NBP.