  • 1. Data: 2004-11-11 21:48:14
    Temat: Kursy walutowe
    Od: "Angelika" <a...@w...pl>

    Czy ktos może mi coś powiedziec nt.: Jak sie zachowa zlotowka w stosunku do
    euro,jesli stopy procent. zlotowki spadna???Prosze o pomoc,!!!!Mam egzamin i
    musze zdac!!!

  • 2. Data: 2004-11-11 22:33:46
    Temat: Re: Kursy walutowe
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Angelika wrote:
    > Czy ktos może mi coś powiedziec nt.: Jak sie zachowa zlotowka w
    > stosunku do euro,jesli stopy procent. zlotowki spadna???Prosze o
    > pomoc,!!!!Mam egzamin i musze zdac!!!

    Typowe kretynskie pytanie egzaminacyjne : ))

    1) Wzrosnie, bo inwestorzy przyciagnieci wieksza rentownoscia lokat w
    zlotowke zaczna ja kupowac dowazajac ja w swoim portfelu wzgledem innych
    walut ( w tym euro ) a takze wychodzac z innych rynkow ( na przyklad
    papierow wartosciowych ).
    2) Spadnie, bo inwestorzy uznaja, ze RPP kiepsko ocenia kondycje gospodarki,
    prognozuje wysoka inflacje i gasi pozar podnoszac stopy procentowe.

    Oczywiscie wszystko zalezy od tego, jakie byly oczekiwania rynkow w stosunku
    do zmiany stop procentowych, czy decyzja o ruchu stopami byla spodziewana,
    czy bedzie uznana za trafiona, przedwczesna, spozniona ... kto wczesniej
    wiedzial o takiej decyzji ( w przypadku przeciekow najczesciej rynek
    zachowuje sie perwersyjnie w momencie ogloszenia decyzji ... kto wiedzial
    ( najczesciej Londyn ) to sie obkupil wczesniej a teraz realizuje zyski ).

    Osobiscie obstawiam, ze komisja ludzi sie, ze odpowiedz 1) jest sluszna.

    pzdr
    wkg

    PS. Sprawdz mi liste bankow realizujacych bez prowizji MoneyOrder BidPaya.
    Proosze, proosze; ))))

  • 3. Data: 2004-11-12 06:46:38
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Angelika" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do
    > euro,jesli stopy procent. zlotowki spadna???Prosze o pomoc,!!!!Mam egzamin

    Trzeba skonkretyzowac pytanie. Czy zmiana kursu ma nastapic natychmiast po
    ogloszeniu informacji o podniesieniu/obnizeniu stop? Czy moze raczej
    horyzont badania reakcji rynku na zmiane stopy jest kilkudniowy? A moze
    kilkumiesieczny?

    Poza tym rynek i tak zawsze robi swoje :) Wiec odpowiedz na tak postawione
    pytanie moze byc dowolna. Przykladem jest USA, gdzie pare dni temu FED
    podwyzszyl stopy o 25 pkt, a Dolar i tak straicl na wartosci.

    Acha jeszcze jedno. Wazne sa raczej oczekiwania uczestnikow rynku na to co
    sie stanie ze stopami w przyszlosci, niz to co sie z nimi dzieje w chwili
    obecnej.

    Tak wiec ja bym takie pytanie doprecyzowal, bo w pierwotnej postaci kazda
    odpowiedz moze byc dobra :)

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 4. Data: 2004-11-12 06:47:30
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > do
    > euro,jesli stopy procent. zlotowki spadna???Prosze o pomoc,!!!!Mam egzamin

    Zreszta zadaj to pytanie na sasiedniej grupie pl.biznes.wgpw, a otrzymasz
    kilkadziesiac odpowiedzi - kazda inaa i kazda teoretycznie poprawna :)

    Malin2

    --

    ------

  • 5. Data: 2004-11-12 20:51:23
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Angelika napisał(a) w wiadomości: ...
    >Czy ktos może mi co? powiedziec nt.: Jak sie zachowa zlotowka w stosunku do
    >euro,jesli stopy procent. zlotowki spadna???Prosze o pomoc,!!!!Mam egzamin
    >musze zdac!!!

    moze byc roznie ale zaloze sie ze komisji chodzi o stwierdzenie ze zlotowka
    sie oslabi. W najprostszym widzeniu stopy umacniaja walute - im wyzsze tym
    waluta mocniejsza.

    D.