  • 1. Data: 2007-02-15 18:56:45
    Temat: LUKAS-Brak możliwości wpisywania konta ze spacjami
    Od: "CHR" <n...@w...pl>

    Witam
    Jestem klientem Lukas banku od kilku lat i niestety dość drażniący jest brak
    możliwości wpisania konta ze spacjami w nowym systemie. Od czasu do czasu
    wysyłam im wewnętrzną pocztę w tej sprawie i zawsze odpowiadali że może w
    przyszłych wersjach systemu. Niestety ostatnio dostałem taką odpowiedź:

    "Witam. Bank nie przewiduje takiej funkcjonalności, pole jest sformatowane
    do 26 znaków czyli tylu ile powinno mieć. Pozdrawiam"

    I tu troszkę mnie zagrzało bo miałem nadzieję że w końcu się zlitują i
    ułatwią klientowi życie. A ponieważ i tak numer jest sprawdzany to przed
    sprawdzeniem mogą sobie te spacje powycinać. Dla programisty to kilka
    linijek kodu a ile przyjemności dla klienta.

    Stąd moja propozycja może jakaś ogólna akcja wśród klientów banku.
    Niech wszyscy którym przeszkadza ta niedogodność wyślą wewnętrzną pocztą
    zapytanie w tej sprawie to może ta niedogodność zostanie wciągnięta w końcu
    na listę do elementów do wdrożenia.

    Pozdrawiam
    CHR

  • 2. Data: 2007-02-15 19:00:41
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > zapytanie w tej sprawie to może ta niedogodność zostanie wciągnięta w końcu

    ale jaka to niedogodnosc?
    zdecydowanie niczego bym w tym zakresie nie zmieniał, bank słusznie nie
    przewiduje takiej funkcjonalności

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-15 19:17:26
    Od: "CHR" <n...@w...pl>

    > ale jaka to niedogodnosc?
    > zdecydowanie niczego bym w tym zakresie nie zmieniał, bank słusznie nie
    > przewiduje takiej funkcjonalności
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Moim zdaniem spora
    1) O wpisując ze spacjami od razu można szybko wizualnie spradzić i znaleśź
    błąd zamiast szukać w 26 cyfrowym ciągu cyfr.
    2) Kopiując ze struny lub maila nie trzba używać np. notatnika aby powycinać
    spacje

    Poza tym ci którzy nie lubią spacji mogli by przecież wklepywać jednym
    ciągiem chodzi tylko o dopuszczenie możliwości wpisywania ze spacjami.
    wewnętrznie w systemie przecież mogą przechowywać sobie tak jak do tej pory.

    pozdrówka
    CHR

  • 4. Data: 2007-02-15 19:19:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2007 20:00:41 +0100,
    osoba podpisana: RobertS <r...@x...pl>
    napisała:

    > ale jaka to niedogodnosc?
    > zdecydowanie niczego bym w tym zakresie nie zmieniał, bank słusznie nie
    > przewiduje takiej funkcjonalności

    Pytanie, czy twardo nie ogranicza pola na nr konta do 26 znaków. Wtedy
    robiąc copy-paste ze źródła które prezentuje ze spacjami, można
    faktycznie ku..cy dostać. I tu się zgodzę z autorem wątku.

    KJ

    "We all know Linux is great...it does infinite loop
    in 5 seconds." (Linus Torvalds)

  • 5. Data: 2007-02-15 21:03:05
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > ale jaka to niedogodnosc?
    > zdecydowanie niczego bym w tym zakresie nie zmieniał, bank słusznie nie
    > przewiduje takiej funkcjonalności

    No jest to upierdliwe jak na allegro dużo kupujesz to zawsze konto
    CTRL+C i CTRL+V ale jak masz ze spacjami to dupa zbita. Pod tym względem
    multi/mbank implementuje to wzorowo czy ze spacjami czy bez, wpisujesz
    jak chcesz, a system sam to formatuje czyli wycina zbędne spacje.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 6. Data: 2007-02-15 21:06:02
    Od: Danny <d...@i...pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2007 19:19:17 +0000 (UTC), Kamil Jońca napisał(a):

    > Pytanie, czy twardo nie ogranicza pola na nr konta do 26 znaków. Wtedy
    > robiąc copy-paste ze źródła które prezentuje ze spacjami, można
    > faktycznie ku..cy dostać. I tu się zgodzę z autorem wątku.

    ogranicza - i to skutecznie - obcina twardo końcówkę. I krew zalewa po raz
    kolejny. mBank sobie z tym radzi bardzo skutecznie - a Lukas nie :(

    Danny
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 7. Data: 2007-02-15 22:25:31
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik CHR napisał:

> [...]
    >
    > "Witam. Bank nie przewiduje takiej funkcjonalności, pole jest sformatowane
    > do 26 znaków czyli tylu ile powinno mieć. Pozdrawiam"

    Też pisałem z tym samym efektem. Niestety Lukas tak ma. Nie da sie i już.
    Tam niestety pracują automaty niemyślące.

    Co za problem, żeby pole było np 36 znakowe. Po odczytaniu pola usuwanie
    spacji i sprawdzenie czy długość łańcucha wynosi 26 znaków. Jeżeli nie
    to błąd ( obsługa błędu w Lukasie jest!).
    Jest to tak prymitywny błąd, ze ręce opadają.
    Oczywiście nie zrobią to w kodzie źródłowym bankowcy, tylko dostawca
    programu, ale to bankowcy powinni zażądać poprawienia tego fragmentu.

    --
    Oli

  • 8. Data: 2007-02-16 07:05:25
    Od: toja <a...@a...pl>

    > Dla programisty to kilka
    > linijek kodu a ile przyjemności dla klienta.

    Zgadza sie, BARDZO prosta sprawa i trzeba dodac, ze sporo bankow juz
    taka funkcjonalnosc ma. Jestem zdecydowanie ZA :)

  • 9. Data: 2007-02-16 08:51:05
    Od: " atott" <a...@N...gazeta.pl>

    toja <a...@a...pl> napisał(a):

    > Zgadza sie, BARDZO prosta sprawa i trzeba dodac, ze sporo bankow juz
    > taka funkcjonalnosc ma. Jestem zdecydowanie ZA :)

    100% racji . zwlaszcza ze w starej wersji mozna bylo ze spacjami wpisywac...

  • 10. Data: 2007-02-16 09:38:36
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "CHR" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Witam. Bank nie przewiduje takiej funkcjonalności, pole jest sformatowane
    > do 26 znaków czyli tylu ile powinno mieć. Pozdrawiam"

    To jest przysłowiowe 5 minut roboty dla programisty,
    ale w tej sytuacji całkowity koszt sięgałby wielomiejscowych
    sum, bo zrobi to firma zewnętrzna za kupę kasy, aby to zrobiła
    muszą być umowy i uzgodnienia, które muszą przejśc przez wiele
    biurek dyrektorskich, potem testy, wdrożenie, itd itp, a to
    wszystko kosztuje. Łatwiej napisać "tak ma być"

    Proponuję w każdym majlu do nich pisać "w bankach a, b, c, d ...
    nie ma z tym problemu", może wtedy potraktują to bardziej
    ambicjonalnie?

    Miroo (http://miroo.ovh.org)