  • 1. Data: 2006-07-05 11:16:06
    Temat: LUKAS, a bardzo dziwna konieczność legitymowania przy wpłacie na konto 1000zł
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Wczoraj chciałem w Warszawie w oddziale LUKAS Metro Centrum wpłacić na swoje
    konto 1100zł.
    Okazało sie to niemożliwe bez dowodu osobistego, mimo , że miałem stare
    potwierdzenie wpłaty z numerem konta.
    Panienka z obsługi wyjasniła ,że w celu ochrony przed praniem brudnych
    pieniędzy,
    przy wpłacie większej niż 1000zł wymagana jest identyfikacja wpłacającego.
    Trochę to mnie wkurzyło , bo wiem, że z ustawy o praniu brudnych pieniędzy
    jest taka konieczność, przy kwotach większych niż 15000 EURO ,kiedyś 10000
    EURO, ale kwota 1000zł, to jakaś paranoja szkoda, że nie 100zł, czy 10 zł -
    też może być brudne.
    Poprosiłem dyrektora oddziału, żeby mi pokazał pisemne zarządzenie , że jest
    taka konieczność.
    Potwierdził , że tak jest ,ale na pismie nic nie chciał pokazać.
    Co o tym sądzicie, czy tylko w tym oddziale LUKAS-a tak sobie wymyślili, czy
    w jakimś innym banku też tak jest?
    Przeciez takie bezsensowne pomysły wydłużaja tylko czas obsługi, który w
    LUKA-sie jest i tak bardzo długi.

    Pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2006-07-05 11:40:03
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ><ciach>
    > Co o tym sądzicie, czy tylko w tym oddziale LUKAS-a tak sobie wymyślili,

    Jak dla mnie, po prostu chcą zniechęcić ludzi do operacji przy okienku.
    Taniej jest im przyjąć przelew niż obsłużyć petenta w oddziale...

    R.

  • 3. Data: 2006-07-05 11:46:28
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    mareK napisał(a):
> [...]
    > pieniędzy,
    > przy wpłacie większej niż 1000zł wymagana jest identyfikacja wpłacającego.

    To nie mogłeś wpłacić najpierw 900zł, a zaraz potem 200? ;)

    ch.

  • 4. Data: 2006-07-05 12:06:20
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > To nie mogłeś wpłacić najpierw 900zł, a zaraz potem 200? ;)

    dokladnie, od razu pomyslalem o takim rozwiazaniu ;-)

  • 5. Data: 2006-07-05 13:29:30
    Od: TePe <t...@g...com.bezspamu>

    .

    > To nie mogłeś wpłacić najpierw 900zł, a zaraz potem 200? ;)

    Ja bym był jeszcze bardziej bezczelny i najpierw wpłacił 999 zł a potem
    101 zł .

    TePe

  • 6. Data: 2006-07-05 13:33:52
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    "mareK" news:e71e0$44ab9fa9$57cfd1fe$21362@news.chello.pl

    [CIACH]

    Chyba najlepiej będzie założyć konto w mBanku i wpłacać kasę we
    wpłatomatach. Jak na razie nikt nie robi dochodzenia kiedy to na konto
    wpłaca się kilka tysięcy :)
    A jeżeli ktoś nie lubi trzymać kasy w mBanku to potem przecież legalnie
    można przelać wpłaconą kwotę do Lukasa :)

  • 7. Data: 2006-07-05 13:37:01
    Od: "Tomasz T. Ciaszczyk" <c...@i...pl>

    TePe [t...@g...com.bezspamu]
    na: pl.biznes.banki napisał/ła:

    > .

    > Ja bym był jeszcze bardziej bezczelny i najpierw wpłacił 999 zł a potem
    > 101 zł .

    A nie lepiej po 12.22 zl? :>

    Pozdrawiam,
    Ciacho

    --
    .: JID: c...@j...org :.
    .: Parasole nigdy nie mówią "Jak dzisiaj strasznie pada!" :.

  • 8. Data: 2006-07-05 15:22:08
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Mnie też to denerwowało, bo kazali pokazywać sobie dowód osobisty (którego
    nie mam) a prawo jazdy ktorym chciałem sie wylegitymować, według ich
    procedur nie jest dokumentem potwierdzającym tożsamość. Spytałem się jaki
    jest problem, że nie moge wplacic pieniedzy na wlasne konto - panienka w
    oddziale powiedziala mi ze chodzi o nr rachunku, ze jak im podam to przyjmą
    wpłatę - podałem, wpłate przyjęli. Od tamtego czasu pokazuje tylko
    karteczke z nr rachunku, o nic wiecej nie pytają, a zdażyło mi sie wplacać
    ponad 1000zł.

  • 9. Data: 2006-07-05 18:51:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Johan Petrus" <s...@m...com.pl> wrote in message
> [...]
    > A jeżeli ktoś nie lubi trzymać kasy w mBanku to potem przecież legalnie
    > można przelać wpłaconą kwotę do Lukasa :)

    Korzystajac z wplatomatu identyfikujesz sie karta. W przypadku Lukasa
    identyfikujesz sie DO.

    MK

  • 10. Data: 2006-07-06 16:06:50
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    "MK" news:98a34$44ac09a3$540adf63$11516@news.chello.pl

    > Korzystajac z wplatomatu identyfikujesz sie karta. W przypadku Lukasa
    > identyfikujesz sie DO.

    Wszystko pięknie tylko czy miałeś kiedykolwiek sytuacje przy wpłacie np.
    6000 zł we wpłatomacie mBanku, że po zaksięgowaniu tych pieniędzy na koncie
    dostałeś telefon od banku z zapytaniem skąd masz te pieniądze?
    Ja osobiście z tego co wiem do takiej sytuacji nie doszło. Natomiast
    zdarzenie jakie przytrafiło się autorowi temu tematu bardzo dokładnie
    ukazuje nam fakt, że sytuacje przy kasie można określic następującym
    pytaniem: "Skąd pan ma te pieniądze? Może skradzieży?"

    Po za tym tak na marginesie dodam, że cały ten zapis w ustawie, że przy
    wpłatach powyżej 1000 zł osoba przyjmująca wpłatę ma prawo żądać informacji
    skąd pochądzą wpłacane pieniędzy jak i również ma prawo wylegitymować osobę,
    która pieniądze wpłaca, jest przynajmniej dla mnie idiotyczny. Każdy bowiem
    kto ma grube pieniądze z nielegalnego źródła nie będzie się przecież bawił w
    legalne ich wpłacanie w bankowym okienku tylko je dobrze wypierze i
    zafunduje im wycieczkę po kilku kontach bankowych, po której są one czyste
    jak łza.

    Pozdrawiam.