  • 11. Data: 2005-04-05 18:58:30
    Temat: Re: LUKAS - obnizka stop procentowych depozytow
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński":

    > Nie mieszaj! :)
    > Ochrone depozytow ma i to nawet wieksza niz banki - i do tego zaden SKOK
    > nie upadl, bo zaraz przejmowal go jakis wiekszy, wiec wiesz...
    Ironia? Czy stwierdzenie faktu? :))

    I ku poszerzeniu wiedzy :) o alternatywnych do bankow form
    oszczedzania...Koszt lokaty np. w SKOK-u Stefczyka wynosi 94 zł - sa to
    oplacane jednorazowo koszty zapisu do kasy. Poza tymi oplatami - pozostale
    koszty wynosza zero. IKS w tym akurat SKOK-u - 15 zl - ale "zwolnieni" z
    koniecznosci ich wnoszenia sa depozytariusze. Zrodlo: statut.

    Ale tak wlasciwie to co to ma wspolnego z Lukas-em? :)

    --
    pozdrawiam
    Konrad K.

  • 12. Data: 2005-04-05 19:01:54
    Od: s...@o...pl

    > Tyle ze skok to nie bank nie ma ochrony depozytów ani nawet rezerw
    > obowiazkowych nie podlega przepisom prawa bankowego tak wiec nie jest tak
    > bezpiecznym papierem.
    To ze SKOK to nie bank to prawda, a jezeli chodzi o reszte to chyba nie jest tak
    jak piszesz. Z tego co pamietam to skoki gwarantuja o kilka razy wieksza ochrone
    depozytów niz banki.
    Ja tez na poczatku sceptycznie podchodzilem do lokowania w skokach (ta nazwa
    troche odstrasza), ale popytałem kilka osób które miały juz wczesniej do
    czynienia i tak ze od 4 lat z przerwami lokuje tam czesc moich oszczednosci

  • 13. Data: 2005-04-05 19:07:07
    Od: s...@o...pl

    > Ale tak wlasciwie to co to ma wspolnego z Lukas-em? :)
    Autor tego tematu poszukuje mozliwosci ulokowania pieniedzy na conajmniej 6% po
    tym jak lukas obnizyl oprocentowanie depozytów

  • 14. Data: 2005-04-05 19:52:17
    Od: "ralph" <r...@n...pl>

    eurobank na rok 6,2

  • 15. Data: 2005-04-05 22:41:00
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 5 Apr 2005 21:01:54 +0200, s...@o...pl naskrobał(a):

    > To ze SKOK to nie bank to prawda, a jezeli chodzi o reszte to chyba nie jest tak
    > jak piszesz. Z tego co pamietam to skoki gwarantuja o kilka razy wieksza ochrone
    > depozytów niz banki.

    tzn masz na myśli ubezpiecznie depozytów w .. firmach ubezpieczeniowych od
    nich zależnych - zaiste ciekawa konstrukcja.

> [...]
    > czynienia i tak ze od 4 lat z przerwami lokuje tam czesc moich oszczednosci

    nie mam nic przeciwko skokom (poza tym że dotuje je ze swojej kieszeni
    przez umarzanie podatków) - ale nie mylmy ich z bankami które mają inne
    zasady, szczególnie w zakresie kapitału własnego i nadzoru panstowego.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 16. Data: 2005-04-06 07:19:36
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:
    > tzn masz na myśli ubezpiecznie depozytów w .. firmach
    > ubezpieczeniowych od nich zależnych - zaiste ciekawa konstrukcja.

    Mylisz sie. SKOKi maja rowniez swoj fundusz stabilizacyjny!
    http://www.skokstefczyk.pl/htm/ubezpieczenia_depozyt
    ow.php?s=11

> [...]
    > przez umarzanie podatków) - ale nie mylmy ich z bankami które mają
    > inne zasady, szczególnie w zakresie kapitału własnego i nadzoru

    Nie musimy mylic. Podobnie nie musisz pisac, ze lokowanie tam pieniedzy
    jest niebezpieczne - bo przeciez tak nie jest.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 17. Data: 2005-04-06 08:49:08
    Od: "bercik" <s...@o...pl>

    poza tym że dotuje je ze swojej kieszeni przez umarzanie podatków

    Jezeli tak jest to przeciez mozesz byc beneficjentem tej dotacji i osiagac
    wyzsze zyski z oszczednosci niz gdzie indziej - nikt tego nie zabrania

  • 18. Data: 2005-04-06 08:59:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    bercik <s...@o...pl> wrote:
    > Jezeli tak jest to przeciez mozesz byc beneficjentem tej dotacji i
    > osiagac wyzsze zyski z oszczednosci niz gdzie indziej - nikt tego nie
    > zabrania

    Taa pewnie. Wszyscy badzmy gornikami ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 19. Data: 2005-04-06 09:06:15
    Od: "bercik" <s...@o...pl>

    > Taa pewnie. Wszyscy badzmy gornikami ;)

    A dlaczego nie kolejarzami czy stoczniowcami?
    Przeciez górnictwo ostatnio jest na + i nie potrzebuje pomocy panstwa

  • 20. Data: 2005-04-06 09:21:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    bercik <s...@o...pl> wrote:
    > A dlaczego nie kolejarzami czy stoczniowcami?
    > Przeciez górnictwo ostatnio jest na + i nie potrzebuje pomocy panstwa

    Na plusie to by moglo byc, gdyby splacilo te 18 mld zadluzenia w
    stosunku do panstwa + zamknelo nierentowne kopalnie.
    A ze informacje rozchodza sie ze znacznym opoznieniem, to zobacz ile
    teraz zarabiamy na weglu sprzedawanym droga morska, w stosunku do tego,
    co zarabialismy kilka miesiecy temu. A takze co zrobiono, zeby gornictwo
    przynosilo mniejsze straty, jak sie koniunktura na wegiel skonczy.
    A z kolejarzami i innymi pijawkami - owszem tez masz racje.
    Potraktujemy to ogolnie jako SKOKi, a takich gornikow jako skok
    kopernik, kolajrzy jako stefczyka itp ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!