  • 121. Data: 2015-11-06 00:09:57
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" n1ftke$j8g$1$P...@n...chmurka.net

    > Że ja na to nie wpadłem, że to nie mój problem!
    > Aż mi wstyd :(

    Masz numer 10 la u jednego OPa? Nie przeniosłeś?!
    IMO skoro boisz się utraty telefonu -- pamiętaj takie hasło. :)
    Ja raczej nie boję się zbyt mocno.

    BTW rozglądam się za telefonem...
    Ale chcę z amoledem.

    K&M -- LTE, dualSIM, 1 GB RAMki, 8 GB ,,dysku'', 4.5" IPS, QSD400
    za 399 pln. Ale ciemny...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 122. Data: 2015-11-06 00:12:32
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 16:12:47 +0100, WAM napisał(a):

    > W ZUS i US chyba bardziej istotne są pola, w których wpisujesz dane
    > płatnika (NIP/REGON) niz to kto jest nadawcą przelewu.

    A za kilka lat dostajesz pismo z ZUS, że nie zapłaciłeś składki za dany
    miesiąc, bo w bazie ZUS-u wpłaty były posortowane według nadawcy.
    Sprawdzasz w historii swoich przelewów... Faktycznie! nie ma takiego
    przelewu! Jak to się mogło stać? Musiałem zapomnieć!!!

    Zmiana rachunku, z którego dokonuje się przelewów, zawsze wiąże się z
    takim ryzykiem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 123. Data: 2015-11-06 01:09:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 563be267$0$682$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Sprawdzasz w historii swoich przelewów... Faktycznie! nie ma takiego
    > przelewu! Jak to się mogło stać? Musiałem zapomnieć!!!

    Zanim miną lata?... Zanim minie miesiąc dostaniesz płatny monit z ZUS. :)
    A raczej kilka monitów -- 51,52,53... Ostatnim razem chyba ponad 8 pln sztuka.

    > Zmiana rachunku, z którego dokonuje się przelewów, zawsze wiąże się z takim
    ryzykiem.

    Ja zmieniam te rachunki jak rękawice.
    Ostatni razem przez pomyłkę zamiast NIPu poszedł do Urzędu Skarbowego REGON.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 124. Data: 2015-11-06 08:36:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 563b3de1$0$659$6...@n...neostrada.pl

    >Jak zwykle mącisz! Ale (jak niezwykle) mącisz zbyt mocno.

    Dlaczego ? Mnie to by bardzo satysfakcjonowalo - zazwyczaj SMS, ale w
    portfelu zdrapka na rozne okazje.

    P.S. poprzednie przenosiny numeru zakonczyly sie paroma tygodniami bez
    niego :-)

    >Do US podatek; do ZUS haracz. :)
    >Większość z nas nie ma osobowości prawnej.
    >Gdzieś nawet jest kasa -- można wpłacać surowcowo.

    Ale my o platnosci w czasie urlopu, za granica.
    Delegowac znajomego do kasy ? No, moze i mozna.

    >Ty byś najchętniej pozamykał w więzieniach tych, którzy zapłacą
    >podatek nie z firmowego ale z osobistego. Symetrycznie -- ozłociłbyś
    >tych, którzy wyłudzą VAT.

    Nic takiego. Ale darowizny i pozyczki sa opodatkowane :-)

    J.

  • 125. Data: 2015-11-06 19:30:27
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 6 Nov 2015 01:09:49 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Chris94" 563be267$0$682$6...@n...neostrada.pl

    > Zanim miną lata?... Zanim minie miesiąc dostaniesz płatny monit z ZUS. :)
    > A raczej kilka monitów -- 51,52,53... Ostatnim razem chyba ponad 8 pln sztuka.

    Widocznie jest to zależne od konkretnego oddziału ZUS.
    Ja niedawno całkiem przypadkowo odkryłem, że żona półtora roku temu nie
    zapłaciła składki za jeden miesiąc (wyjeżdżaliśmy gdzieś za granice i w
    zamieszaniu zapomniała o ZUS-ie) i żadne wezwanie nie przyszło.
    Cieszę się, że sam to wykryłem, bo po latach odsetki mogłyby nas puścić
    z torbami (znam taki przypadek ze swojego otoczenia).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 126. Data: 2015-11-06 20:18:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 563cf1cb$0$641$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > nie przyszło. Cieszę się, że sam to wykryłem, bo po latach odsetki
    > mogłyby nas puścić z torbami (znam taki przypadek ze swojego otoczenia).

    Widocznie tak. U mnie były płatne monity.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 127. Data: 2015-11-06 20:24:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 19:30:38 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:
> [...]
    > Cieszę się, że sam to wykryłem, bo po latach odsetki mogłyby nas puścić
    > z torbami (znam taki przypadek ze swojego otoczenia).

    Pewnie kolejne urban legend.
    Policz ile tych odsetek by wyszło "po latach"

  • 128. Data: 2015-11-06 20:29:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 19:30:38 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

    > Cieszę się, że sam to wykryłem, bo po latach odsetki mogłyby nas puścić
    > z torbami (znam taki przypadek ze swojego otoczenia).

    Nawet gotowe narzędzie jest
    http://www.zus.pl/kalkulator/

  • 129. Data: 2015-11-06 20:29:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 563c586d$0$659$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego ? Mnie to by bardzo satysfakcjonowalo - zazwyczaj
    > SMS, ale w portfelu zdrapka na rozne okazje.

    Więc załóż konto tam, gdzie są zdrapki.

    > P.S. poprzednie przenosiny numeru zakonczyly sie paroma tygodniami bez niego :-)

    Ja przenosiłem numery kilkanaście razy -- za każdym
    razem bezproblemowo, ale może miałem szczęście. :)
    Łączność rwała się na parę godzin. Ostatnim razem
    (Play --> Virgin Mobile) na niespełna 3 godziny.
    (160 minut?)

    > Ale my o platnosci w czasie urlopu, za granica.
    > Delegowac znajomego do kasy ? No, moze i mozna.

    Można zwykle zlecić z odroczeniem. Można też zapłacić przed terminem.

    > Nic takiego. Ale darowizny i pozyczki sa opodatkowane :-)

    No właśnie o tym piszę. Wyłudzaczy VAT uznałbyś za przedsiębiorczych,
    zaś pożyczających samym sobie (bo DG nie ma osobowości prawnej)
    pozamykałbyś w więzieniach jako groźnych przestępców.

    -=-

    Porównujesz USA z ZSRR. Słusznie -- w obu wypadkach jest (było, bo
    państwa ZSRR juz nie ma) podobnie pod tym względem. W obu państwach
    oparto prawo o terror. Wiele osób zauważa, że oba te państwa ukochały
    pentagram (czyli gwiazdę szatańską -- powstałą z odrzucenia jednego
    ramienia z gwiazdy Dawida) i przytacza masę innych podobieństw...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 130. Data: 2015-11-06 20:31:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" c...@g...co

> [...]
    > z torbami (znam taki przypadek ze swojego otoczenia).

    : Pewnie kolejne urban legend.
    : Policz ile tych odsetek by wyszło "po latach"

    Po kilku latach jest abolicja.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'