  • 11. Data: 2011-05-03 22:29:02
    Temat: Re: Link4 chce CVV
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 3 Maj, 22:35, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Formalnie masz racje :-)
    >
    > Jak wiemy, CVV to jest kod znajdujacy sie na jednej ze sciezek
    > magnetycznych, wiec nie wiem jak ktokolwiek mialby sie tego domagac
    > przez telefon.
    >
    > Natomiast jesli chodzi o CVV2, to pomocne moze byc np. zdanie
    > organizacji:
    >
    > "Proof that your card is in the right hands
    >
    > The 3-digit security code shown on the back of your Visa card lets
    > merchants know that you're physically holding the card when you make
> [...]
    program/3_digit_s...
    > --
    > Krzysztof Halasa

    A w naszym ojczystym jezyku...

    CVV2/CVC2
    3-cyfrowy kod znajdujący się na rewersie karty, na lub obok pasku do
    podpisu. Rodzaj zabezpieczenia transakcji dokonywanych bez fizycznej
    obecności karty. Przy tego typu transakcjach kod CVV2/CVC2 jest
    wymagany.
    http://www.polcard.pl/polcard/12017.xml

    MK

  • 12. Data: 2011-05-04 13:23:23
    Od: guest <n...@T...pl>

    Mnie spotkało coś jeszcze innego.

    "Gapowo" nie zdążyłem się odprawić "on-line", która to możliwość dla
    linii Wizz Air kończy się na 3h przed odlotem. Później już tylko
    możliwość dodatkowo płatnej odprawy na lotnisku.

    Ponieważ na stanowisku gdzie miałem uiścić opłatę była informacja o
    akceptacji kart Visa i Mastercard, to wręczyłem pani kartę z
    przekonaniem, iż do przeprowadzenia transakcji zostanie użyty terminal.

    Tymczasem pani po prostu weszła na jakąś (w domyśle i nadziei: Wizz
    Air-u) stronę internetową, po czym wprowadziła tam dane z karty włącznie
    z CVV2...

  • 13. Data: 2011-05-04 13:37:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 15:23, guest pisze:
> [...]
    >
    > Tymczasem pani po prostu weszła na jakąś (w domyśle i nadziei: Wizz
    > Air-u) stronę internetową, po czym wprowadziła tam dane z karty włącznie

    To tylko świadczy o tym jak praktyczną, uniwersalną i przydatną może być
    karta kredytowa. Oczywiście im więcej użyteczności, tym więcej
    niebezpieczeństw, ale uznanie, że to sprzedawca ryzykuje w transakcjach
    bez fizycznej obecności karty jest chyba dobrym i stosowanym rozwiązaniem.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-05-04 16:59:47
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Maj, 15:23, guest <n...@T...pl> wrote:

    > Tymczasem pani po prostu weszła na jakąś (w domyśle i nadziei: Wizz
    > Air-u) stronę internetową, po czym wprowadziła tam dane z karty włącznie
    > z CVV2...

    Tak chyba robia wszystkie linie lotnicze. Zawsze np doplata za zmiane
    klasy, nadbagaz, czy wczesniejszy lot odbywa sie przez wklepanie
    danych karty do systemu.
    Podobnie wyglada to w wielu wypozyczalniach aut.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 15. Data: 2011-05-06 12:43:02
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2011-05-04 18:59, Rafal M pisze:

> [...]
    > danych karty do systemu.
    > Podobnie wyglada to w wielu wypozyczalniach aut.

    Czy to musi być ta sama karta, którą płaciło się za bilet? Chodzi o to
    że za bilet zapłaciłem kartą, na lotnisku będę musiał zapłacić za
    dodatkowy bagaż a nie pamiętam już którą kartą płaciłem za bilet.

  • 16. Data: 2011-05-06 17:49:48
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Maj, 14:43, Dąbrowski <n...@a...pl> wrote:

    > Czy to musi być ta sama karta, którą płaciło się za bilet? Chodzi o to
    > że za bilet zapłaciłem kartą, na lotnisku będę musiał zapłacić za
    > dodatkowy bagaż a nie pamiętam już którą kartą płaciłem za bilet.

    Jak zmienialem date wylotu telefonicznie to sie pytal, czy obciazyc ta
    sama karte ktora kupowalem bilety czy inna.
    Wiec raczej nie bedzie z tym problemu.

    Pozdrawiam
    Rafal