  • 1. Data: 2002-11-15 09:47:38
    Temat: Listy Rzeczpospolitej
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wczorajsze wydanie:
    Kara zamiast przeprosin

    Zdarzyła mi się podobna sytuacja jak czytelnikowi, którego list "Moje
    pieniądze" opublikowały 3 października. Otrzymałem w promocji Srebrną
    Kartę Citibanku. Ponieważ wyjeżdżałem za granicę, zrobiłem przedpłatę
    za spodziewaną fakturę. Bank jednak, zamiast policzyć kwotę minimalną
    do spłacenia, a następnie uregulować ją z mojej przedpłaty, najpierw
    skompensował salda, a potem kazał mi spłacić minimum 30 zł. Oczywiście
    nie mogłem tego zrobić, gdyż zawiadomienie zostało wysłane do domu, a
    ja w tym czasie byłem na zagranicznych wakacjach.

    Po powrocie dowiedziałem się, że naliczono mi 50 zł kary. Próbowałem
    tłumaczyć bezsens regulaminu, który w ten sposób karze uczciwych
    klientów banku. Aż trzy razy zgłaszałem telefonicznie reklamacje,
    które - jak potem stwierdziłem - w ogóle nie były rejestrowane.
    Poprosiłem operatora hot-linii, by podał mi adres, pod którym mogę
    przesłać reklamację pisemnie. Dowiedziałem się, że reklamacje zgłasza
    się tylko telefonicznie i pracownik nie ma prawa podać adresu banku.
    Ostatecznie adres znalazłem w książce telefonicznej. Pismo
    reklamacyjne wysłałem listem poleconym.

    Minął miesiąc, a bank nie odpowiedział (choćby negatywnie), mimo że ma
    obowiązek to zrobić w ciągu 14 dni. Wysłałem więc kolejne pismo
    informujące zarząd banku, że w związku z niedotrzymaniem terminu
    odpowiedzi na moją reklamację kieruję sprawę do GINB oraz do rzecznika
    praw konsumenta. Już miałem wysyłać listy do tych instytucji, gdy
    zadzwoniła do mnie na komórkę miła pani z centrali Citibanku. Prosiła,
    bym zgodził się załatwić sprawę polubownie. W zamian za rezygnację z
    wysyłania skarg do GINB i do RPK bank miał anulować karę, przysłać
    list z przeprosinami oraz drobny upominek. Pomyślałem, że każdemu może
    się zdarzyć błąd, więc przystałem na propozycję.

    Po miesiącu, zamiast przeprosin, otrzymałem kolejną karę - za
    niespłacenie poprzedniej kary w terminie. Rozgoryczony postanowiłem
    spłacić wszystko co do grosza i machnąć ręką na tak oszukańczy bank.
    Uregulowałem całe zadłużenie, przeciąłem kartę i wysłałem listem
    poleconym do banku z krótkim oświadczeniem, że rezygnuje z usług.
    Jeszcze przez kilka miesięcy straszono mnie kolejnymi karami za
    przecięcie karty, która jest własnością banku.
    Jacek Maliszewski ze Szczecina

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 2. Data: 2002-11-15 13:12:40
    Temat: Re: Listy Rzeczpospolitej
    Od: p1w <w...@w...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" wrote:

> [...]
    > Jeszcze przez kilka miesięcy straszono mnie kolejnymi karami za
    > przecięcie karty, która jest własnością banku.

    Gdzieś ostatnio widziałem w telewizorni jak tłum szturmował siedzibę Citi
    gdzieś za granicą. Tylko nie dosłyszałem czy za to że już się zwijają, czy
    może jako symbol globalizmu :-))). Widać wszędzie ich lubią.

  • 3. Data: 2002-11-15 13:26:01
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    zwijają, czy
    > może jako symbol globalizmu :-))). Widać wszędzie ich lubią.

    eee to chyba bylo w Argentynie - ale to sie nie liczy :)

  • 4. Data: 2002-11-15 13:35:23
    Od: p1w <w...@w...pl>

    > Citi
    > zwijają, czy
    >
    > eee to chyba bylo w Argentynie - ale to sie nie liczy :)

    Nie, nie, to było parę dni temu, chyba w Australii. No to chyba się
    zwijają :-)

  • 5. Data: 2002-11-15 13:41:27
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Nie, nie, to było parę dni temu, chyba w Australii. No to chyba się
    > zwijają :-)

    Bofdaj przedostantni numer polskiej edycji BW - maja problemy, oj
    maja.

  • 6. Data: 2002-11-15 14:57:43
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:ar2fsa$lug$1@news.onet.pl...
    > Wczorajsze wydanie:
    > Kara zamiast przeprosin
    >
    > Zdarzyła mi się podobna sytuacja jak czytelnikowi, którego list "Moje
    > pieniądze" opublikowały 3 października. Otrzymałem w promocji Srebrną
    Glupio zrobiles. Powinienes pociagnac sprawe dalej, tzn zrobic to czym
    groziles.
    To co zrobiles nic ich nie nauczylo i znowu ktos bedzie mial klopoty... :-(

    --
    Dariusz
    b...@w...pl

  • 7. Data: 2002-11-15 14:57:47
    Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl>

    p1w wrote:

    > Gdzieś ostatnio widziałem w telewizorni jak tłum szturmował siedzibę Citi
    > gdzieś za granicą. Tylko nie dosłyszałem czy za to że już się zwijają, czy
    > może jako symbol globalizmu :-))). Widać wszędzie ich lubią.

    W Sydney; tłum to tzw. "antyglobaliści", którzy podczas spotkania WTO
    robią zadymę pod McDonalds' , Citibank etc. Dzisiaj przez cały dzień
    TVN24 pokazuje to w migawkach "bez komentarza". Faktyczne, co tu
    komentować :-\

    Z poważaniem
    Piotr Zawadzki

    --
    Już samo zdrowie jest zwycięstwem

  • 8. Data: 2002-11-15 22:03:53
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    > Glupio zrobiles. Powinienes pociagnac sprawe dalej, tzn zrobic to czym
    > groziles.
    > To co zrobiles nic ich nie nauczylo i znowu ktos bedzie mial klopoty...
    :-(

    Fakt. Odpuszczenie sprawy to kompletnie niezrozumiały ruch.

  • 9. Data: 2002-11-16 08:15:58
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Użytkownik "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl> napisał w wiadomości
    > :-(
    >
    > Fakt. Odpuszczenie sprawy to kompletnie niezrozumiały ruch.
    Zrozumialy. Duzo zachodu i problemow, akutki zas wydaja sie byc mizerne...
    Ale jak takie sprawy nie beda ruszane, to instytucje beda robic co beda
    chcialy czujac sie bezkarne...

    --
    Dariusz
    b...@w...pl