  • 51. Data: 2008-12-31 06:38:40
    Temat: Re: Lokata 8% BZ WBK - do kiedy?
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > W 5 kwartale przyszłego roku sieć wpłatomatów mBanku zostanie znacząco
    > powiększona ;)

    Póki co jakieś 2 lata temu w moim mieście (125 tys.) był wpłatomat, ale
    zlikwidowali.

  • 52. Data: 2008-12-31 06:44:47
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jest to podyktowane w głównej mierze znaczącymi obawami klientów
    > Multibanku,
    > że klienci mBanku po prostu im je popsują ;) Nie ukrywajmy, że
    > statystycznie
    > rzecz biorąc wpłatomaty Multi psują się znacznie rzadziej niż ma to
    > miejsce
    > w przypadku BRE. Gdzie szukać przyczyny - w głowach i inteligencji
    > klientów
    > (coponiektórych) :)

    Tylko jaki sens by te banki konkurowały ze sobą?

    > komórkowej.
    >
    > Zlikwidować, bądź znacząco poprawić ofertę (np. wrócić do korzeni, co jak
    > co
    > ale oferta na początku działalności mBank Mobile była cacy). Oczywiście na
    > jedno ani drugie chyba w najbliższej przyszłości nie ma co liczyć.

    Nie jest łatwo zlikwidować. Nie odetniesz nagle iluś tam klientów, którzy
    mają zasilone konto, bo choćby jak im zrekompensujesz straty? Poza tym jako
    operator wirtualny mają pewnie umowę (z Plusem?) na wiele lat, bo to nie
    jest biznes, gdzie można zawrzeć umowę na 2 miesiące z 14-dniowym
    wypowiedzeniem.
    Obecnie nie ma szans by ta telefonia była konkurencyjna, gdyż nie ma własnej
    sieci i oby jakiś dureń nie wymyślił tylko, aby ją budować. To są dopiero
    koszta. Niestety tak działając nie ma szans na konkurencyjność - zauważ, że
    żaden operator wirtualny nie ma ciekawej oferty w stosunku do 3 gigantów
    (oczywiście myślę o połączeniach wewnątrzsieciowych).

    > wodotrysków jest już
    >
    > Czemu?

    Bo opierał się na WIBORZe, a ten jest w okolicach 5-6%. Poza tym weszli w
    projekty, z których się bardzo trudno wycofać.

    > Wrócić do korzeni, zmienić podejście do klienta, zachować pewne elementy
    > "nowej" strategii biznesowej, zmodyfikować pewne procedury i będzie cacy -
    > koszty można ograniczyć i dać ludziom to czego naprawdę im trzeba.

    hehe... to trochę bardziej skomplikowane.

  • 53. Data: 2008-12-31 06:45:20
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Zwróć uwagę, że w BZWBK zakładasz lokaty po 100 zł i masz realne 8%, w

    Komu się chce...
    ------------------
    Założenie z poziomu netu tej lokaty to nie więcej jak 10 sekund. Dosłownie.

  • 54. Data: 2008-12-31 07:00:59
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > kart), jakieś tam ubezpieczenia, SFI i inne głupstwa, na których niewielu
    > klientów zyskuje, a koszty są ogromne
    Przepraszam bardzo, ale się zapytam: że co ? SFI i możliwość nabywania
    fundów bez opłat to głupstwo ? To chyba najlepsze co w tym banku
    jest.
    A już opowieści o "ogromnych kosztach" (rozumiem że dla banku) to
    jakaś kompletna bzdura. SFI generuje przychód dla banku. Zwyczajnie
    nie wiesz o czym piszesz.
    ---------------------------------
    Po pierwsze mBank od dawna proponował SFI jako "miejsce dla poważnych
    inwestycji" - cytat z ich strony. "Inwestowanie w fundusze - proste, wygodne
    i KORZYSTNE!" - kolejny cytat. I jeszcze jeden: "Osiągaj atrakcyjne zyski z
    kapitału, WYŻSZE niż oprocentowanie lokaty bankowej". Zatrudniał "ekspertów"
    i część osób uwierzyła, po czym stracili znaczną część dorobku swojego
    życia. W kilka miesięcy. Wówczas mBank przekonywał, że SFI to miejsce na
    wieloletnie oszczędzanie, a nie chwilową spekulację... No i niektórzy
    trzymali nadal generując kolejne straty. A teraz pytanie za 100 pkt: Jak to
    wpłynęło na wizerunek banku i zaufanie klientów do niego?
    Osobiście znam ludzi, którzy stracili kilka tysięcy, widziałem na oczy
    takich, którzy stracili kilkaset tysięcy na funduszach. Jesteś pewien, że
    dla nich SFI to było błogosławieństwo? I jeszcze bez opłat... "najlepsze co
    jest". Ja z zupełnie czystej ciekawości wrzuciłem jakieś 2 tyg. temu 50zł w
    fundusz. Dziś jest wart 48,95zł. A za każdym razem czytam opinię ekspertów,
    że dno jest własnie teraz, to najlepszy moment na kupowanie i niżej być nie
    może.
    SFI generuje przychód dla banku w sensie dilowania funduszami, ale podważa
    autorytet banku tak bardzo, że żadną kampanią nie da się tego zmienić. Wiem,
    że większość z nas jest tu świadoma przy inwestowaniu swoich dochodów, ale
    gros ludzi idzie do banku, mówi, że ma np. 50.000 i zadaje pytanie "co mi
    Pani/Pan może polecić?". Jeśli za rok odbiorą 55.000 to będą polecać ten
    bank wszystkim dokoła i zachwycać się nim przerzucając wszystkie
    oszczędności. Ale jak odbiorą 20.000 to umówmy się, że poczują się nabici w
    butelkę (szczególnie w kontekście cytatów ze strony mBanku). O ile przy
    akcjach jest to poniekąd ich wina, bo źle kupili, nie znali się, nie mieli
    wiedzy itp., o tyle przy SFI zarządzać tym mieli eksperci, maklerzy - krótko
    mówiąc specjaliści. Od dawna fundusze (jeszcze w latach 90-tych) były
    reklamowane jako mniejszy zysk (bo z prowizjami), ale PEWNY, bo obsługiwany
    przez fachowców.

    Ale fundusze to pikuś. Najnowszy hit BRE to lokaty strukturyzowane - kolejny
    niewypał, kolejne koszta.

  • 55. Data: 2008-12-31 08:48:34
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Szymon" news:gjf476$o7i$1@news.dialog.net.pl

    > Wykładowca wyższej uczelni sprowadzany LOTem z walizką kubków... Czad.

    To tak jak Leonardo na ścianie - dlatego niektórzy wieszają sobie na niej
    Di'Caprio :)

  • 56. Data: 2008-12-31 08:51:27
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Szymon" news:gjf5ih$or6$1@news.dialog.net.pl

    > Ale fundusze to pikuś. Najnowszy hit BRE to lokaty strukturyzowane -
    kolejny
    > niewypał, kolejne koszta.

    To może dlatego tak w mBanku zjechali z % - aby ludziska zainteresowały się
    ich nowym dzieckiem :)

  • 57. Data: 2008-12-31 08:59:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-31, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i KORZYSTNE!" - kolejny cytat. I jeszcze jeden: "Osiągaj atrakcyjne zyski z
    > kapitału, WYŻSZE niż oprocentowanie lokaty bankowej".

    No i ja osiągam.

    > Zatrudniał "ekspertów" i część osób uwierzyła, po czym stracili znaczną
    > część dorobku swojego życia.

    Żaden ekspert nie doradzał w który fundusz _konkretnie_ inwestować.

    > trzymali nadal generując kolejne straty. A teraz pytanie za 100 pkt:
    > Jak to wpłynęło na wizerunek banku i zaufanie klientów do niego?

    Ktoś nie rozumie z czego korzysta, a potem obwinia innych. Podobnie było
    z opcjami walutowymi w firmach. Rozsądnie wykorzystane _eliminują_
    ryzyko walutowe, ale się przedsiębiorcy skusili na hasła "złotówka
    zawsze będzie się wzmacniać, bo jesteśmy zajebistą gospodarką"
    i polecieli w instrumenty spekulacyjne. No i teraz jest płacz i lament
    że banki złe.

    > Osobiście znam ludzi, którzy stracili kilka tysięcy, widziałem na oczy
    > takich, którzy stracili kilkaset tysięcy na funduszach. Jesteś pewien, że
    > dla nich SFI to było błogosławieństwo? I jeszcze bez opłat...

    O jak rany. Jak ktoś nie ma pojęcia o instrumentach finansowych, to
    niech się nie bierze za to. Ja na funduszach _teraz_ jestem na plusie
    i dalej idę do przodu mimo szalejącej bessy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2008-12-31 09:44:36
    Od: MM <s...@s...invalid>

    Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > Komu sie chce...
    > ------------------
    > Za?o?enie z poziomu netu tej lokaty to nie wiecej jak 10 sekund. Dos?ownie.

    Czy zalozenie lokaty ze srodkow z konta oszczednosciowego na 5,5% (mam
    tam tylko takie) wykorzystuje ten jeden bezplatny przelew miesiecznie?
    (Na kazdym koncie po 500 zl, przydaloby sie zrobic 5 lokat... da sie?)

  • 59. Data: 2008-12-31 10:06:25
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MM napisał(a):

    > Czy zalozenie lokaty ze srodkow z konta oszczednosciowego na 5,5% (mam
    > tam tylko takie) wykorzystuje ten jeden bezplatny przelew miesiecznie?
    > (Na kazdym koncie po 500 zl, przydaloby sie zrobic 5 lokat... da sie?)

    ej no bez jaj :) jak wymysla ze zalozenie lokaty to przelew to... pojde
    i powiem im co o nich mysle :)))

    PG

  • 60. Data: 2008-12-31 10:38:36
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > ej no bez jaj :) jak wymysla ze zalozenie lokaty to przelew to... pojde
    > i powiem im co o nich mysle :)))
    >
    > PG

    a tak wlasciwie to jest to niezly sposob na nieograniczone przelewy z
    rachunku oszczednosciowego na inny rachunek w WBK... o ile zalozenia
    lokaty nie traktuja jako przelew. zakladamy lokate i od razu ja
    likwidujemy, system pyta na ktore konto przekazac srodki, wybieramy inne
    konto i voila :)

    PG