  • 71. Data: 2008-12-31 13:27:33
    Temat: Re: Lokata 8% BZ WBK - do kiedy?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gjfr8l$fdb$1@inews.gazeta.pl...
    > Szymon napisał(a):

    > ale tak ci się wydaje tylko? czy jesteś pewien?
    > moim zdaniem nie ma podstawy do tego w TOIP i jeśli naliczą mi opłatę za
    > przelew to będę reklamował.

    W sumie to przelew to na pewno nie jest. Ja lokaty zakładam z konta
    dołączonego do allekarty debetowej i przelewy są płatne po 0,50 zł, a mnie
    za założenie lokat nigdy nie skasowano. Wynika z tego, że na pewno nie jest
    to przelew.
    Na wyciągu jest to opisane następująco: Tytuł operacji BZWBK24 Lokata
    Szybkozarabiająca, 3M, oprocentowanie stałe 8,00%

    Zobacz tylko, czy przy koncie oszczęd. nie jest to sformułowane jako
    "wypłata", bo pod taką dało by się już podciągnąć.

  • 72. Data: 2008-12-31 13:35:00
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > Na wyciągu jest to opisane następująco: Tytuł operacji BZWBK24 Lokata
    > Szybkozarabiająca, 3M, oprocentowanie stałe 8,00%

    Zauważ, że to konto24.pl do allekarty ma przelewy zewnętrzne po 50gr z tego
    co pamiętam, a wewnętrzne darmowe. Tymczasem KO ma WSZYSTKIE przelewy
    traktowane jednakowo.

  • 73. Data: 2008-12-31 13:35:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-31, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Cud! :-) Szczególnie, że większość, by nie powiedzieć wszystkie FA
    > regularnie spadają, a część wprost jest likwidowana.

    A kto powiedział, że ja tylko w FA inwestuję?
    Ty zrobiłeś milczące założenie SFI = FA.

    [...]

    > Tylko czy jest obowiązek rozumienia?

    Jak się zaptasza "Oświadczam, że treść prospektu emisyjnego jest mi
    znana.", to chyba tak. Ale masz mnie. Można znać treść i jej nie
    rozumieć. Racja. :)

    > Za cholerę nie wiem jak to się dzieje, że ten mały układ scalony zwany
    > procesorem takie cuda dokonuje, albo jak tam działa ABS w aucie.

    Tu opisujesz znajomość wewnętrznych mechanizmów, a nie zewnętrznych.
    Jak polejesz procka wodą, żeby czystszy był, to też będziesz miał
    pretensje do producenta że nie powiedział?

    > Po prostu płacę i wymagam. Ty jesteś piękny, młody i pewnie z Warszawy
    > to się znasz, ale niejeden klient przyjdzie do banku,

    Czy jestem piękny i młody to rzecz względna. Z Warszawy nie jestem.
    Klient do mBanku (bo o nim pisałeś) nie przyjdzie.

    > powie, że czytał coś tam o nowej ofercie i interesuje go tylko jedno: ile na
    > tym zarobi. Wiecej niż na lokacie! - odpowiada bank, [...]

    Nieprawda. Reklamy zawsze informowaly i historycznych zyskach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 74. Data: 2008-12-31 13:39:20
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > A kto powiedział, że ja tylko w FA inwestuję?
    > Ty zrobiłeś milczące założenie SFI = FA.

    OK. Mnie chodziło o FA. Nie znam innego, który dawałby w okolicach 10%
    (obecne lokaty) w skali rocznej.

    > Jak się zaptasza "Oświadczam, że treść prospektu emisyjnego jest mi
    > znana.", to chyba tak. Ale masz mnie. Można znać treść i jej nie
    > rozumieć. Racja. :)

    Albo można zaufać bankowi. Po coś przecież ma swoich _doradców_.

    > Tu opisujesz znajomość wewnętrznych mechanizmów, a nie zewnętrznych.
    > Jak polejesz procka wodą, żeby czystszy był, to też będziesz miał
    > pretensje do producenta że nie powiedział?

    Jeśli napisze na swojej stronie, że wodoodporny to tak.

    > Czy jestem piękny i młody to rzecz względna. Z Warszawy nie jestem.
    > Klient do mBanku (bo o nim pisałeś) nie przyjdzie.

    Tym gorzej. Może dobra dusza by mu powiedziała w co się pakuje. A tak
    pozostaje info ze stron www - cytowałem.
    Zauważ, że już nie raz banki miały nakładane kary za tzw. gwiazdki. W
    informacji z mbanku nawet takowej gwiazdki nie ma.

    > Nieprawda. Reklamy zawsze informowaly i historycznych zyskach.

    A mógłbyś dać link do _reklamy_, w której bank podaje, że u niego można mieć
    np. -20% na FA? To i tak dość łagodne podsumowanie upływającego 2008 roku.

  • 75. Data: 2008-12-31 13:42:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-31, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > Tak. FA. Bo zysk na pozostałych był w okolicach zysku z lokat,

    Były w 2006/2007 lokaty na poziomie 10-15%.

    > a skoro nie trzeba ryzykować to po co to robić.

    TRZEBA ryzykować? Ktoś pod grożbą kazał w jakiś fundusz wejść?
    Ja nie wiem jak trzeba być naiwnym żeby uwierzyć w trend "zawsze
    będzie rosło", które powtarzały gazety za pseudo-analitykami. :)

    A fundusze nigdy nie służyły do spekulacji a tygodniowe terminy to zdaje
    się dopuszczalne są i opisane w _zaakceptowanych_ prospektach
    emisyjnych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2008-12-31 13:46:04
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Były w 2006/2007 lokaty na poziomie 10-15%.

    Nie, ale wtedy to jeszcze FA szalały. Pamiętam reklamę BZ WBK Arki - 143%
    zysku w 3 lata - jakos tak to szło. Dziś Arka jest. Ale już danych za
    ostatnie lata w reklamie nie ma...

    > TRZEBA ryzykować? Ktoś pod grożbą kazał w jakiś fundusz wejść?

    Nie, nie... chodzi mi o to, że jeśli mam dostać 10% na pewno i 11% może to
    zmienia to postać rzeczy.

    > Ja nie wiem jak trzeba być naiwnym żeby uwierzyć w trend "zawsze
    > będzie rosło", które powtarzały gazety za pseudo-analitykami. :)

    Trend był taki, że ludzie brali kredyty hipoteczne, by wrzucać w fundusze.
    Nie wiem czy pamiętasz, ale był taki okres, że biorąc kredyt za % z FA można
    go było spłacić z odsetkami i jeszcze sporo zostawało.

    > A fundusze nigdy nie służyły do spekulacji a tygodniowe terminy to zdaje
    > się dopuszczalne są i opisane w _zaakceptowanych_ prospektach
    > emisyjnych.

    Wojtku... tylko, że zakładasz jedną rzecz - oszustwo. Jeśli mówię Ci jedno,
    a podtykam do podpisania zupełnie co innego to chyba nie jestem całkiem OK.
    Zauważ, że bank to jednak - w jakiejś tam mierze - instytucja zaufania i
    jeśli ustalam z _doradcą_ coś to fajnie by było,abym nie został jednak
    oszukany. Chyba, że przemianujmy doradców na oszustów i wtedy zamiast "co mi
    Pan/Pani może doradzić?" będziemy mówić "milcz, bo czytam i jeszcze 10 stron
    mi zostało".

  • 77. Data: 2008-12-31 14:03:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zauważ, że to konto24.pl do allekarty ma przelewy zewnętrzne po 50gr z
    > tego co pamiętam, a wewnętrzne darmowe. Tymczasem KO ma WSZYSTKIE przelewy
    > traktowane jednakowo.

    W sumie fakt.

  • 78. Data: 2008-12-31 14:10:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-31, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > OK. Mnie chodziło o FA. Nie znam innego, który dawałby w okolicach 10%
    > (obecne lokaty) w skali rocznej.

    PKO/CS Obl. Dług. mi na razie dał 5% od września. :)
    Kiedy im się takie zyski skończą to nie wiem. Mam na wszelki wypadek
    czujki (min. ilość kapitału) w bardziej ryzykownych funduszach,
    żeby zaobserwować zmianę trendu.

    > Jeśli napisze na swojej stronie, że wodoodporny to tak.

    A gdzieś banki pisały, że zysk _gwarantowany_?

> [...]
    > Zauważ, że już nie raz banki miały nakładane kary za tzw. gwiazdki. W
    > informacji z mbanku nawet takowej gwiazdki nie ma.

    A każdy proszek jest najlepszy. No come on. :)

    > A mógłbyś dać link do _reklamy_, w której bank podaje, że u niego można mieć
    > np. -20% na FA? To i tak dość łagodne podsumowanie upływającego 2008 roku.

    A mógłbyś podać link do reklamy _najgorszego_ proszku, samochodu,
    komputera, alkoholu? Tak żeby producent przyznawał się że ma najgorszą
    możliwą opcję dostępną u siebie? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 79. Data: 2008-12-31 14:39:04
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > PKO/CS Obl. Dług. mi na razie dał 5% od września. :)

    No to ślicznie. Muszę się nim zainteresować...

    > A gdzieś banki pisały, że zysk _gwarantowany_?

    Pewnie nie. Ale ten sam mbank podając 5% też nie ma informacji "zysk
    gwarantowany".

    > A mógłbyś podać link do reklamy _najgorszego_ proszku, samochodu,
    > komputera, alkoholu? Tak żeby producent przyznawał się że ma najgorszą
    > możliwą opcję dostępną u siebie? :)

    Nie mógłbym, ale skoro uważamy, że SFI jest na miarę produktu najgorszego to
    wracam do punktu wyjścia - czym się tu zachwycać, że mBank go posiada?

  • 80. Data: 2008-12-31 14:52:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon pisze:
    > Albo można zaufać bankowi. Po coś przecież ma swoich _doradców_.

    I rozumiem, że jeśli chodzi o sprawy finansowe to zawsze tak każdemu
    należy ufać w ciemno ?

> [...]
    > Zauważ, że już nie raz banki miały nakładane kary za tzw. gwiazdki. W
    > informacji z mbanku nawet takowej gwiazdki nie ma.

    A jak tam ma być gwiazdka ?

    > A mógłbyś dać link do _reklamy_, w której bank podaje, że u niego można mieć
    > np. -20% na FA? To i tak dość łagodne podsumowanie upływającego 2008 roku.

    To tylko reklama.

    --
    Mithos