  • 1. Data: 2010-10-21 17:56:36
    Temat: Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    Skorzystałem z optymalizatora dobolokat na jednej ze stron i sam nie
    wiem, co myśleć, bo po jednym dniu takiej lokaty w Openenie na 4.85%
    mam 7 groszy zysku, a nie 8, jak podpowiadał optymalizator.

    Jak to jest w końcu liczone?

    michał

  • 2. Data: 2010-10-21 18:04:43
    Temat: Re: Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]
    > wiem, co myśleć, bo po jednym dniu takiej lokaty w Openenie na 4.85%
    > mam 7 groszy zysku, a nie 8, jak podpowiadał optymalizator.

    Dobrze jest liczone. A prawidłowa kwota lokaty na 8 groszy odsetek to 564,44
    zł.

  • 3. Data: 2010-10-21 18:05:39
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 21 Paź, 20:04, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqm.googlegroups.com...

    > Dobrze jest liczone. A prawidłowa kwota lokaty na 8 groszy odsetek to 564,44
    > zł.

    Czyli optymalizator do bani w tym przypadku.

    Michał

  • 4. Data: 2010-10-21 18:08:23
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    ------------------
    o grosz za malo, powinno byc
    564.44 a to stad min. 0.075 odsetek---
    0.075*100*365/4.85=564.43298969072164948453608247423
    , czyli zaokraglasz w
    gore do 564.44, zeby przekraczalo te 0.075 i zaokraglilo sie do 8gr.

  • 5. Data: 2010-10-21 18:11:59
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <7...@j...go
    oglegroups.com>

    Czyli np. ten: http://www.inwestowanie.org.pl/html/Dobolokaty5.html

    --
    Jacek Politowski

  • 6. Data: 2010-10-21 19:28:01
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i9pviq$2dvu$1@news2.ipartners.pl>, Krzysztof napisał(a):

    > o grosz za malo, powinno byc
    > 564.44 a to stad min. 0.075 odsetek---
    > 0.075*100*365/4.85=564.43298969072164948453608247423
    , czyli zaokraglasz w
    > gore do 564.44

    Hę? Mnie uczyli, że 564.4329 zaokrąglone do 3 miejsc po przecinku to
    564.433, a to zaokrąglone do 2 miejsc po przecinku to
    564.43.

    Sprawdź to co napisałeś jeszcze raz. No chyba, że matematyka w kwestiach
    bankowych nie obowiązuje ;)

    Jacek

  • 7. Data: 2010-10-22 07:05:20
    Od: plusz <p...@g...com>

    On Oct 21, 7:56 pm, mic49 <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wiem, co myśleć, bo po jednym dniu takiej lokaty w Openenie na 4.85%
    > mam 7 groszy zysku, a nie 8, jak podpowiadał optymalizator.

    sprawdź co powie www.kalkulatorlokat.pl

    powinien dostarczyć poprawnej odpowiedzi

    --
    plusz

  • 8. Data: 2010-10-22 07:31:05
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    A jak Open zaokrągla lokaty: do dwóch miejsc po przecinku, czy też
    matematycznie >=5, to do góry?

    Michał

  • 9. Data: 2010-10-22 09:29:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    i.googlegroups.com...
    A jak Open zaokrągla lokaty: do dwóch miejsc po przecinku, czy też
    matematycznie >=5, to do góry?
    -----------------------
    matematycznie

    Zaobserwowalem tylko taka przypadlosc w Meritum i EB, ze jak dokladnie
    odsetki wynosza np. 0.125000000000 to system zaokragla do 0.12 a jak cos
    jest na dalszych miejscach po przecinku to matematycznie do 0.13. w Getinie
    nie sprawdzilem, bo pojawia sie to rzadko, gdy odsetki koncza sie na 5 na
    trzeci miejscu a dalej zera.

  • 10. Data: 2010-10-25 05:27:52
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Wracając do tematu: kilka dni temu załozyłem wspomnianą lokatę 564.43
    na 4.85@ i dzisiaj mam 87 groszy odsetek. Czy więc OF stosuje
    prawdziwą kapitalizację dzienną? Bo po pierwszym dniu dali 7 gr
    (prawidłowo), a potem kwota się zwiekszyła i powinno być 8 gr odsetek.
    I tak jest.

    Gdyby odsetki były dopisywane codziennie od kwoty początkowej, to
    miałbym po 7 groszy przez cały czas.

    Jak w końcu OF odsetki liczy?

    Michał