  • 1. Data: 2006-04-24 19:13:05
    Temat: Lokaty overnight
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Czy ktos moglby pokrotce napisac na czym polegaja? ZTCW to pieniadze
    'blokowane' sa w godzinach popoludniowych, a rano przelewane z powrotem na
    rachunek... Wiem ze tego typu lokaty dostepne sa dlaosob z wieksza
    gotowka... no i tyle wiem.

    Na co mozna liczyc majac powiedzmy 100KPLN? Chodzi mi o oprocentowanie?

    Jesli ktos ma doswiadczenia z BPH to byloby idealnie...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2006-04-24 19:36:03
    Temat: Re: Lokaty overnight
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Na co mozna liczyc majac powiedzmy 100KPLN? Chodzi mi o oprocentowanie?

    Kiedyś widziałem overnighta na 4 mln PLN. O ile dobrze pamiętam był
    oprocentowany o 0,2% niżej niż stopy referencyje na ON danego banku w tym
    dniu. Oczywiście nowy depozyt, stąd ten mały zarobek banku, bo pewnie dla
    starego byłyby gorze %.
    Czasem się to stosuje, jednak wydaje mi się, że częściej w biznesie (small
    czy korporacyjnym) niż w detalu.

  • 3. Data: 2006-04-25 14:58:07
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Na co mozna liczyc majac powiedzmy 100KPLN? Chodzi mi o oprocentowanie?

    Pieniądze nie są blokowane, tylko faktycznie przelewane na rachunek lokaty.
    Sam kiedyś w poprzedniej firmie używalem, było z automatu od pewnego
    minimalnego limitu środków na rachunku.

    Oprocentowanie to coś pod 2% efektywne w skali roku przy założeniu
    codziennej kapitalizacji odsetek. Jak ja używalem to było kilkanaście, więc
    było intratne.

    Cieżko powiedzieć co osiągniesz ze 100k zł. Jak pamiętam u mnie powyżej 25m
    zł było negocjowane indywidualnie, poniżej miałem jakiś przedziały.

    Szymon