  • 31. Data: 2011-03-15 18:27:20
    Temat: Re: Longterm inwestowanie w akcje
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 08:57:29 +0100, skippy napisał(a):

    > Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
    > nas.
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

    Tak a propos wykresu. Gdzie na nim aktualnie jesteśmy, po dzisiejszej
    sesji?

  • 32. Data: 2011-03-15 19:12:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Tak a propos wykresu. Gdzie na nim aktualnie jesteśmy, po dzisiejszej
    > sesji?

    To NIKKEI

  • 33. Data: 2011-03-15 19:16:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > To NIKKEI

    A na serio: pytanie jest bezsensowne, bo chcesz żebym przepowiedział
    przyszłość.
    A przecież mówię o tym, że jej nie można przepowiedzieć.

  • 34. Data: 2011-03-15 20:05:27
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 20:16:51 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > A na serio: pytanie jest bezsensowne, bo chcesz żebym przepowiedział
    > przyszłość.
    > A przecież mówię o tym, że jej nie można przepowiedzieć.

    Myslalem, że znowu zaczniesz wieszczyc nieuchronny upadek, ale nie daleś
    się skusic ;)

  • 35. Data: 2011-03-15 21:01:48
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    Zrozumiałem z całej dyskusji,że giełda rozwinięta równa sie
    przewartosciowane akcje i ze cena do zysku na gpw jest niska to dlatego nie
    spadnie.A bessy to juz wogóle u ns nie moze być.
    Skąd wyscie sie urwali chłopaki?

    stary

  • 36. Data: 2011-03-15 21:46:32
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    stary <k...@w...pl> napisał(a):

    Zrozumiałem z całej dyskusji,że giełda rozwinięta równa sie
    przewartosciowane akcje i ze cena do zysku na GPW jest niska to dlatego nie
    spadnie.A bessy to juz w ogóle u nas nie moze być.

    Przeczytałeś całość pobieżnie i wyciągnąłeś złe wnioski.
    Skippy wkleił wykres NIKKEI za ostatnie 30 lat. Z wykresu wynika, że w Japonii
    od ponad 20 lat trwa bessa.
    Przyczyną krachu i późniejszej bessy było ekstremalne przewartościowanie
    akcji, do którego doszło wskutek megahossy i euforii.

    Skippy prowokuje, że na GPW też może dojść do wieloletniej bessy i dlatego OFE
    należy zlikwidować bo zamiast zysków mogą przynieść straty.

    Musisz ocenić sam czy w polskich realiach A.D. 2011 mamy sytuację porównywalną
    z tą która była w Japonii w latach 80-tych i czy średni C/Z dla polskich
    spółek = 100 oraz czy gospodarka polska jest w fazie szczytowego rozwoju tak
    jak Japonia pod koniec lat 80-tych ???

  • 37. Data: 2011-03-15 22:01:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > OFE
    > należy zlikwidować bo zamiast zysków mogą przynieść straty.

    Nie
    Ja tylko mówię, że Twoje zapewnienia iż nie może dojść do tego u nas są
    bezpodstawne.
    Znasz tylko stan aktualny.
    Gdyby były znane infa, które mogą spowodować bessę, to ona by już trwała.
    Przekręcasz to co napisałem w dosyć śmieszny, propagandowy sposób.

> [...]
    > z tą która była w Japonii w latach 80-tych i czy średni C/Z dla polskich
    > spółek = 100 oraz czy gospodarka polska jest w fazie szczytowego rozwoju

    Podajesz jeden z miliona możliwych powodów padaczki na giełdzie i
    uzasadniasz, że u nas to niemożliwe ponieważ nie spełniamy tego kryterium.

    Osłabiasz mnie swoją logiką:)

  • 38. Data: 2011-03-15 23:19:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    A dopuszczasz, że tego typu załamanie rynku może miec miejsce w tak
    rozwinietej gospodarce jak USA czy Niemcy?

  • 39. Data: 2011-03-16 07:51:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 23:01:00 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > Podajesz jeden z miliona możliwych powodów padaczki na giełdzie i
    > uzasadniasz, że u nas to niemożliwe ponieważ nie spełniamy tego kryterium.

    Skippy masz rację. Można sobie wyobrazić wiele innych powodów dla których
    giełda może spadać w nieskończonnośc.
    Moj (niekoniecznie dobry) punkt widzenia jest taki:
    Na podstawie danych historycznych nie mam możliwości określenia
    prawdopodobieństwa Twojego scenariusza nawet w przyblizeniu.
    Jeśli się spełni nie zdołam już nic zrobić bo nie będzie mi to juz dane za
    30 lat.
    Jeśli się nie spełni, będę oplywał w dostaki.
    Jeśli nie zrobie nic, będę sobie klepał biedę i zbierał szmaty.

    Zauważ skippy, że szacowanie prawdopodobienstwa nie ma tu wielkiego
    znaczenia dla podejmowania decyzji, bo ta inwestyja jest JEDNORAZOWA. Po 30
    latach nie będę miał już okazji do powtórki tej inwestycji. To nie jest tak
    jak przy tradingu, gdzie mozesz wiele razy obstawiac.
    Poniewaz ja nie wierzę ze mozna longterm uzyskac dochod z tradingu, wiec
    zaryzykuje, że Twoj scenariusz sie nie spalni

  • 40. Data: 2011-03-16 08:01:25
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Poniewaz ja nie wierzę ze mozna longterm uzyskac dochod z tradingu, wiec
    > zaryzykuje, że Twoj scenariusz sie nie spalni

    Nie pisałem tu, ani Sławek czy Ty, w kontekście strategii zarządzania swoją
    własną kasą.

    Nie bardzo mnie interesuje, co Ty zrobisz.
    Tzna wcale się nie ucieszę jak wtopisz, ale chyba rozumiesz o czym piszę.
    Masz prawo podjąć dowolne ryzyko, w tym zająć pozycję na FX bez stopa i
    wyłączyć kompa na tydzień.
    Wpłynie to tylko na Twoje życie.

    To o czym tu piszemy - bardziej chodzi o działanie państwa i różnych
    instytucji obracających nie swoją kasą.
    Przyznasz, że w tym przypadku tego typu podejście to delikatnie mówiąc
    nieporozumienie.

    A w tematykę gry pojedynczego tradera nie mam zamiaru już tu wchodzić.
    Przestało mnie interesować czy ktoś uśrednia w dół, kisi latami itd.
    Nie moja broszka.