  • 41. Data: 2007-01-11 12:06:46
    Temat: Re: Luka w mBanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    S.T. napisał(a):

    > A co do zmian, to MZ jedyne na co można liczyć w określonej przyszłości
    > to opcja pozwalająca na wymuszenie zatwierdzania hasłem przelewów zdef.
    > (bo w Multi już tak jest)

    Byłoby to całkiem sensowne rozwiązanie.

  • 42. Data: 2007-01-11 13:24:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 09:18:36 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Hasło jednorazowe jedynie do ustalenia nowej definicji, do usunięcia
    > definicji nie jest potrzebne.

    Wczoraj usuwałem przelew zdefiniowany z dwóch eMax-Plusów i hasło
    jednorazowe było dwukrotnie potrzebne :)

    > Wiesz, skoro na jednej szali jest ta stracona minuta i brak wygody,

    Dla kogoś stale pracującego na komputerze to faktycznie nie jest duży
    problem, ale dla osoby mającej niezbyt wielkie doświadczenie w pracy z
    komputerem (jak choćby ta, o której pisałem), definiowanie nowego
    przelewu zawsze jest dość dużym stresem.

    > a na
    > drugiej są nieprzespane noce, koszmary o wyprowadzeniu środków, chęci
    > wycofywania środków, etc. to dla mnie wybór byłby prosty...

    Dla mnie też. Ale bezsensowna robota zawsze mnie wkurza.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 43. Data: 2007-01-11 13:41:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Chris napisał(a):

    > Wczoraj usuwałem przelew zdefiniowany z dwóch eMax-Plusów i hasło
    > jednorazowe było dwukrotnie potrzebne :)

    Sprawdziłem - masz rację. Jakoś założyłem, że do tego celu nie będzie
    potrzebne, bo i co miałoby zabezpieczać?

  • 44. Data: 2007-01-11 13:52:57
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 10 Jan 2007 23:41:37 +0100, S.T. napisał(a):

    > No widzisz, m.in. dla mnie.

    Ten problem można by rozwiązać w ten sposób, że w momencie definiowania
    przelewu z eMax-Plusa użytkownik określałby, czy dany przelew ma być
    zatwierdzany hasłem jednorazowym, czy nie.
    W ten sposób każdy mógłby mieć np. jednego eMax-Plusa wymagającego
    potwierdzenia hasłem, a pozostałe - nie.

    > Dlatego zwykle moje OKO świeci pustkami,
    > a eMax+y nie. Bo stosunek bezpieczeństwa do wygody użytkowania
    > tu jest MZ dużo lepszy, a sam poziom bezpieczeństwa mnie zdecydowanie zadowala.

    Na dzień dzisiejszy i dla środków jakie trzymam w mBanku też uważam ten
    poziom bezpieczeństwa za wystarczający. Jednak uważam, ze nie jest on
    już wystarczający dla większych kwot (o jakich pisałem wcześniej), jak
    również nie będzie wystarczający w przyszłości, gdy włamywacze opracują
    nowe metody zawładnięcia kontem. W końcu jeszcze kilka miesięcy temu
    nikomu do głowy by nie przyszło, że w mBanku jest możliwy dostęp do
    konta użytkownika przez osobę trzecią, a to błędne przeświadczenie o
    całkowitym bezpieczeństwie środków na koncie, rzeczywistość brutalnie
    zweryfikowała.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof