  • 1. Data: 2008-11-05 21:52:04
    Temat: Lukas - 8,6% na pol roku i KO 8%
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Czyzby Lukas Bank sie nieco obudzil? Ostatnio bylo duzo narzekan, a
    tymczasem daja 8,6% na 180 dni zakladanej lokaty przez Internet i 7,6% na 90
    dni. Do tego jedna z lepszych ofert KO.

    Do tej pory grupowi "analitycy" uwazali, iz tendencja wysoko oprocentowanych
    lokat jest chwilowa o czym mialy swiadczyc "dziury" w dlugosci lokaty, brak
    odnowienia, czasowe promocje itp. Zasadniczo dominowaly 3-miesieczne, a
    zaraz potem 2-letnie. Moze Lukas probuje sie wciac pomiedzy. Swoja droga "za
    chwile" przerzuca sie ludziom pieniadze w ING i naprawde obecnie jest
    problem... Czy 3-miesieczna (Multi, mbank), czy 4-miesieczna (Getin) czy
    polroczna czy moze roczna (bodaj Alior), albo 2-letnia (Getin)... hmmm... W
    zasadzie w tej chwili przestal byc wskaznikiem %, bo jest niemal identyczny,
    a sztuka jest odgadniecie optymalnego terminu.

    Szymon

  • 2. Data: 2008-11-06 01:32:44
    Temat: Re: Lukas - 8,6% na pol roku i KO 8%
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2-letnia (Getin)... hmmm... W zasadzie w tej chwili przestal byc
    > wskaznikiem %, bo jest niemal identyczny, a sztuka jest odgadniecie

    Raiffeisen (poza R-Clubem) - oprocentowanie stałe:
    3-miesięczna 7,5%
    6-miesięczna 8%
    12-miesięczna 8,5%

    marekz

  • 3. Data: 2008-11-06 05:50:39
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Raiffeisen (poza R-Clubem) - oprocentowanie stałe:
    > 3-miesięczna 7,5%
    > 6-miesięczna 8%
    > 12-miesięczna 8,5%

    Troche malo ma placowek (akurat w moim 120 tys. miescie brak). Ale tez
    ciekawa oferta.
    Co do lokat lukasa to nigdzie nie wyczytalem, ze to promocja, wiec wydaje
    sie takze stale. Ciekawi mnie natomiast opinia grupowiczow na temat
    optymalnego czasu zakladania lokaty obecnie.

  • 4. Data: 2008-11-06 09:40:17
    Od: <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Szymon <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > sie takze stale. Ciekawi mnie natomiast opinia grupowiczow na temat
    > optymalnego czasu zakladania lokaty obecnie.

    co do optymalnego czasu to nie znam odpowiedzi na tak postawione pytanie.
    Ale moja prognoza co do stóp % w Polsce jest taka ze RPP bedzie zmuszona
    obnizac stopy % z powodu otoczenia zewnetrznego i pewnego spowolnienia
    polskiej gospodarki. Analitycy w bankach tez tak chyba prognozuja bo zauwaz
    ze banki daja korzystniejsze warunki lokat na 3 miesiace lub 4 miesiace jak
    np getin 9% niz na 12 miesiecy albo 24m. Zakladaja ze po 4m stopy spadna i
    jak bedziesz odnawial to dostaniesz mniejsze %.
    Moim zdaniem jezeli nie potrzebujesz pieniedzy w krotkim terminie to warto
    lokowac na lokaty 24m ale o stałym % to jest wazne ja zakladam ze RPP bedzie
    obnizala stopy % a tak przez 2 lata masz gwarantowane np w getin 8,5%.
    To jest moja prognoza ciekawy jestem waszych opini

  • 5. Data: 2008-11-06 09:45:16
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > obnizala stopy % a tak przez 2 lata masz gwarantowane np w getin 8,5%.
    > To jest moja prognoza ciekawy jestem waszych opini

    Ja troche sie przejechalem na ten koncepcji. Wiele osob mowi, ze juz za
    chwile lokaty spadna... Wiec ze 2 miesiace temu wrzucilem wlasnie na
    2-letnia w lukasie. Promocja nawet byla - na 7,2%. Jednoczesnie zalozylem
    tez roczna na ok. 6,8 bodaj i polroczna na 6.1. W zasadzie na wszystkich juz
    polecialem. Przynajmniej do tej pory...
    Wez tez pod uwage, iz 8,5% przy czestszej kapitalizacji to niekoniecznie to
    samo co 8,5 przy 2-letniej.

  • 6. Data: 2008-11-06 10:25:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Co do lokat lukasa to nigdzie nie wyczytalem, ze to promocja, wiec wydaje
    > sie takze stale. Ciekawi mnie natomiast opinia grupowiczow na temat
    > optymalnego czasu zakladania lokaty obecnie.

    Jesli lokata na stalym oprocentowaniu to jak najdluzsza. Spadek stop
    rynkowych uwazam za nieunikniony.

    marekz

  • 7. Data: 2008-11-06 11:01:15
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    MarekZ pisze:

    > Jesli lokata na stalym oprocentowaniu to jak najdluzsza. Spadek stop
    > rynkowych uwazam za nieunikniony.

    Przy tak niestabilnym rynku finansowym lokowanie kasy w kilkuletnie
    lokaty jest duzym ryzykiem.
    Jak wszyscy naokolo mowia ze stopy spadna zaczynam im nie ufac.
    Wszystko zalezy od gieldy i kursu walut.

  • 8. Data: 2008-11-06 11:07:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy tak niestabilnym rynku finansowym lokowanie kasy w kilkuletnie lokaty
    > jest duzym ryzykiem.

    Ogólnie ładowanie kasy w jakiekolwiek lokaty jest dla mnie zbliżone do
    zachowania nieracjonalnego, poza przypadkami szczególnymi. Ale jeśli już to
    mają być jakieś lokaty, to podtrzymuję swoje zdanie, że długie. Reakcją na
    jakąś niestabilność może być tylko zerwanie lokaty, wtedy ma marginalne
    znaczenie czy była ona lokatą 3m czy 12m, a dodatkowo ja jestem zwolennikiem
    opinii, że w PL nie zbankrutuje żaden z pierwszej piętnastki banków w ciągu
    najbliższego roku.

    > Jak wszyscy naokolo mowia ze stopy spadna zaczynam im nie ufac.
    > Wszystko zalezy od gieldy i kursu walut.

    No to graj na to, że stopy wzrosną, nie widzę problemu. Kursy walut i giełda
    (w sensie notowań akcji i indeksów akcji) mają chyba mniej wspólnego ze
    stopami rynkowymi niż można by na pierwszy rzut oka sądzić.

    marekz

  • 9. Data: 2008-11-06 11:12:27
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Ogólnie ładowanie kasy w jakiekolwiek lokaty jest dla mnie zbliżone do
    > zachowania nieracjonalnego, poza przypadkami szczególnymi. Ale jeśli już

    A w co niby warto inwestowac? Swego czasu eksperci radzili np. FI i jak to
    sie skonczylo to wiadomo. Lokata daje moze mniejszy zysk, ale pewny.

> [...]
    > znaczenie czy była ona lokatą 3m czy 12m, a dodatkowo ja jestem
    > zwolennikiem opinii, że w PL nie zbankrutuje żaden z pierwszej piętnastki

    Nie takie marginalne. Owa potrzeba zerwania moze sie pojawic po np. 4 czy 7
    miesiacach i juz kwestia czy to lokata 3m czy 12m ma istotne znaczenie.

    Ostatnio z pewnym znajomym analitykiem zalozylem sie o roznice w kwestii
    lokata/KO. Jesli w dniu zakonczenia lokaty bedzie ona mniejsza niz jest
    obecnie to on mi doplaci roznice, a jesli wieksza - ja mu oddam nadwyzke.
    Ciekawe jak to sie zakonczy :-) Jeszcze pare miesiecy - na razie poziom ten
    sam.

  • 10. Data: 2008-11-06 11:29:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A w co niby warto inwestowac? Swego czasu eksperci radzili np. FI i jak to
    > sie skonczylo to wiadomo. Lokata daje moze mniejszy zysk, ale pewny.

    W kaczki synu, w kaczki... Jest wiele super okazji zarówno w sferze realnej
    jak i w sferze wirtualnej czyli papierów wartościowych. Niestety wymaga to
    pewnej wiedzy o tym i jakiejś tam choćby śladowo aktywnej postawy. FI w
    sumie też są raczej lepszym pomysłem niż lokaty, choć nigdy tego nie
    używałem.

    > Nie takie marginalne. Owa potrzeba zerwania moze sie pojawic po np. 4 czy
    > 7 miesiacach i juz kwestia czy to lokata 3m czy 12m ma istotne znaczenie.

    No tak, ale za 3m nie odnowisz prawdopodobnie lokaty na obecnych waruunkach.
    gdyby była taka gwarancja, to sytuacja byłaby inna.

> [...]
    > obecnie to on mi doplaci roznice, a jesli wieksza - ja mu oddam nadwyzke.
    > Ciekawe jak to sie zakonczy :-) Jeszcze pare miesiecy - na razie poziom

    O co się tak dokładniej założyliście, tzn. o jakąróżnicę. Co to znaczy, że
    różnica "będzie mniejsza lub większa"? Różnica pomiędzy oprocentowaniem
    jakiejś konkretnej lokaty i konta oszczędnosciowego w konkretnym banku?

    marekz