-
11. Data: 2003-05-15 16:05:41
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
PL wrote:
|| chcialbym wierzyc, iz nie powinienem miec pretensji do P.T. Niej.
W to możesz spokojnie wierzyć :) Ja również w to wierzę :)
Jeśli pracodawca godzi się na dużą rotację załogi, źle szkoli i motywuje
swoich pracowników - to pracownikowi się nie chce i uczy się "w praniu".
Potem takie kwiatki się zdarzają, zanim pracownik załapie o co chodzi.
I IMHO największa w tym wina firmy, jeśli takie wypadki zdarzają się
często.
--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl
gg: 2539349
-
12. Data: 2003-05-15 16:24:05
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: "PL" <p...@p...pl>
> || chcialbym wierzyc, iz nie powinienem miec pretensji do P.T. Niej.
>
> W to możesz spokojnie wierzyć :) Ja również w to wierzę :)
> Jeśli pracodawca godzi się na dużą rotację załogi, źle szkoli i motywuje
> swoich pracowników - to pracownikowi się nie chce i uczy się "w praniu".
> Potem takie kwiatki się zdarzają, zanim pracownik załapie o co chodzi.
> I IMHO największa w tym wina firmy, jeśli takie wypadki zdarzają się
> często.
======
OK!!! Obiecuje byc "klientem w krawacie", ktory - jak powszechnie wiadomo -
jast "mnie awanturujacy sie" ;-).
-
13. Data: 2003-05-15 16:39:41
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty [OT]
Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
PL wrote:
||||| chcialbym wierzyc, iz nie powinienem miec pretensji do P.T. Niej.
|||
||| W to możesz spokojnie wierzyć :) Ja również w to wierzę :)
||| Jeśli pracodawca godzi się na dużą rotację załogi, źle szkoli i
||| motywuje swoich pracowników - to pracownikowi się nie chce i uczy
||| się "w praniu". Potem takie kwiatki się zdarzają, zanim pracownik
||| załapie o co chodzi. I IMHO największa w tym wina firmy, jeśli
||| takie wypadki zdarzają się często.
|| ======
|| OK!!! Obiecuje byc "klientem w krawacie", ktory - jak powszechnie
|| wiadomo - jast "mnie awanturujacy sie" ;-).
Błąd!
Jak będziesz "w krawacie" to pracownik niczego się nie nauczy.
Podejdź do tego jak do tresury: nie masz pretensji i nawet lubisz
zwierza, mimo że nie rozumie, ale czasem wrzasnąć i biczem strzelić
trzeba ;)))
--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl
gg: 2539349
-
14. Data: 2003-05-18 01:31:29
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
> Jednakże kasjer otrzymujący dyspozycję na druku standardowym, powinien
> potraktować ją jako dyspozycję pisemną równoznaczną z ustną, ponieważ
> wszystkie wymagane dane na druku się znajdują. Następnie powinien
> zaksięgować uznanie w systemie, a potem wydać potwierdzenie klientowi na
> kopii jego zlecenia. Natomiast swoją kopię potwierdzenia dla klienta
> powinien zniszczyć.
O, czemu ma ja niszczyc? Normalnie tego nie sie nie robi, chocby na
wypadek reklamacji - w koncu co za problem podrobic kwit, jesli bank
nie moze go z niczym porownac (a tylko ze swoim zapisem komputerowym,
ktory moze byc bledny)?
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
-
15. Data: 2003-05-19 20:14:48
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
Krzysztof Halasa wrote:
|| "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
||
||| Jednakże kasjer otrzymujący dyspozycję na druku standardowym,
||| powinien potraktować ją jako dyspozycję pisemną równoznaczną z
||| ustną, ponieważ wszystkie wymagane dane na druku się znajdują.
||| Następnie powinien zaksięgować uznanie w systemie, a potem wydać
||| potwierdzenie klientowi na kopii jego zlecenia. Natomiast swoją
||| kopię potwierdzenia dla klienta powinien zniszczyć.
||
|| O, czemu ma ja niszczyc? Normalnie tego nie sie nie robi, chocby na
|| wypadek reklamacji - w koncu co za problem podrobic kwit, jesli bank
|| nie moze go z niczym porownac (a tylko ze swoim zapisem komputerowym,
|| ktory moze byc bledny)?
Nie zrozumiałeś mnie poprzednio, albo ja Ciebie teraz :) Uściślam zatem
jeszcze bardziej:
Kasjerowi druk operacji kasowej drukuje się w dwóch egzemplarzach.
Normalnie klient dostaje oryginał ze stemplem, a kasjer zatrzymuje
kopię. W sytuacji opisanej poprzednio druki są cztery - dodatkowo
oryginał i kopia zlecenia klienta
Ze względu na to, że:
klient złożył już swój podpis na wypełnionym przez siebie druku,
może mieć powody ku temu że składa zlecenie pisemnie a nie ustnie,
należy dać klientowi potwierdzenie na kopii jego zlecenia (zielona
kopia) zgodnie ze standardem druku..
Klient nie może dostać dwóch kwitków na jedno zlecenie, ponieważ każde z
nich osobno stanowi dowód na dokonanie wpłaty. Zatem egzemplarz
potwierdzenia dla klienta kasjer powinien zniszczyć, a zachować swoją
kopię kasową tak jak standardowo.
Zaś oryginał zlecenia klienta należy spiąć ze swoim drukiem kasowym,
ewentualnie dopisać numer referencyjny lub godzinę operacji i precz z
tym do archiwum. Jeśli ktoś tam kiedyś zajrzy, to znajdzie wszystko co
trzeba.
Uff :)
--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl
gg: 2539349
-
16. Data: 2003-05-20 19:52:30
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
> Kasjerowi druk operacji kasowej drukuje się w dwóch egzemplarzach.
> Normalnie klient dostaje oryginał ze stemplem, a kasjer zatrzymuje
> kopię. W sytuacji opisanej poprzednio druki są cztery - dodatkowo
> oryginał i kopia zlecenia klienta
A, jasne. Przyjalem, ze druki maja dwie kartki - a jesli maja 4, to
sie je rozklada po 2 :-)
4 kartki byly potrzebne do Sybiru, oczywiscie.
> Ze względu na to, że:
> klient złożył już swój podpis na wypełnionym przez siebie druku,
> może mieć powody ku temu że składa zlecenie pisemnie a nie ustnie,
> należy dać klientowi potwierdzenie na kopii jego zlecenia (zielona
> kopia) zgodnie ze standardem druku..
Naturalnie.
> Klient nie może dostać dwóch kwitków na jedno zlecenie, ponieważ każde z
> nich osobno stanowi dowód na dokonanie wpłaty.
W zasadzie nie wiem, czy nie moze. Kazde z nich moze stanowic osobny
dowod na dokonanie pojedynczej (tej samej) wplaty.
Przeciez klient bez problemu moze uzyskac dowolna ilosc potwierdzen.
> Zaś oryginał zlecenia klienta należy spiąć ze swoim drukiem kasowym,
> ewentualnie dopisać numer referencyjny lub godzinę operacji i precz z
> tym do archiwum. Jeśli ktoś tam kiedyś zajrzy, to znajdzie wszystko co
> trzeba.
Ok.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
-
17. Data: 2003-05-21 00:45:29
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
Krzysztof Halasa wrote:
||| Klient nie może dostać dwóch kwitków na jedno zlecenie, ponieważ
||| każde z nich osobno stanowi dowód na dokonanie wpłaty.
||
|| W zasadzie nie wiem, czy nie moze. Kazde z nich moze stanowic osobny
|| dowod na dokonanie pojedynczej (tej samej) wplaty.
|| Przeciez klient bez problemu moze uzyskac dowolna ilosc potwierdzen.
Diabeł tkwi w szczegółach.
Jeśli klient uzyskuje potwierdzenie operacji na życzenie, to druk jest
wyraźnie oznaczony co do rodzaju, tzn, "duplikat", "potwierdzenie
wykonania operacji bankowej" i tym podobne. Dodatkowo na takim druku
powinien widnieć numer referencyjny operacji, który pozwoli na
udowodnienie w razie problemów której konkretnej operacji to
potwierdzenie dotyczy.
Natomiast na zielonej kopii zlecenia ZBP-owskiego takie dane się nie
drukują; jest tam tylko kopia zlecenia oraz stempel kasjerski. Gdyby
klient dostał dwa niezależne potwierdzenia od kasjera, to mógłby
próbować wyłudzić pieniądze od banku na podstawie zielonego druku w
połaczeniu z drukiem kasowym, wydawanym standardowo (aczkolwiek nie
słyszałem o takim przypadku). A więc kasjer powinien wydać wyłącznie
druk zielony.
Oczywiście jeśli klient zażąda druku kasowego zamiast kopii swojego
zlecenia, to kasjer może mu spokojnie pójść na rękę - aby tylko
potwierdzenie było wydane w pojedynczym egzemplarzu, bo każde z nich
jest dowodem na operację kasową.
--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl
gg: 2539349
-
18. Data: 2003-05-21 22:47:41
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
> Jeśli klient uzyskuje potwierdzenie operacji na życzenie, to druk jest
> wyraźnie oznaczony co do rodzaju, tzn, "duplikat", "potwierdzenie
> wykonania operacji bankowej" i tym podobne.
Niekoniecznie. Np. dysponuje kilkoma "potwierdzeniami" w dwoch kopiach.
Sa identyczne, nie ma zadnych "duplikat" itp.
> Dodatkowo na takim druku
> powinien widnieć numer referencyjny operacji, który pozwoli na
> udowodnienie w razie problemów której konkretnej operacji to
> potwierdzenie dotyczy.
Nie ma takich danych. Jest dokladnie to, co na standardowym kwicie,
plus pare innych rzeczy, ktore nie identyfikuja transakcji.
> Natomiast na zielonej kopii zlecenia ZBP-owskiego takie dane się nie
> drukują; jest tam tylko kopia zlecenia oraz stempel kasjerski. Gdyby
> klient dostał dwa niezależne potwierdzenia od kasjera, to mógłby
> próbować wyłudzić pieniądze od banku na podstawie zielonego druku w
> połaczeniu z drukiem kasowym, wydawanym standardowo (aczkolwiek nie
> słyszałem o takim przypadku).
Ja tez nie. Ale obawiam sie, ze to by sie nie udalo - w koncu oba kwity
moga potwiedzac wykonanie tej samej transakcji. To nie jest zaden druk
scislego zarachowania itp, ktory sam z siebie ma jakas "wartosc".
Rownie dobrze mozna od banku uzyskac "duze" zaswiadczenie o dokonaniu
zaplaty, i tez moze ono byc w kilku kopiach, bez zadnych "duplikat"ow itd.
Wazne, by one opisywaly ten sam przelew - bo jesli ktos ma dwa _rozne_
kwity (z roznymi danymi), to juz moze byc problem.
Z tego powodu wszelkie rozliczenia zwiazane z oddawaniem potwierdzenia
(np. przy uzyskiwaniu paszportu) sa pozbawione sensu i dzialaja tylko
dlatego, ze suma jednostkowa jest niewielka.
> A więc kasjer powinien wydać wyłącznie
> druk zielony.
Z tym sie oczywiscie zgadzam, ale tylko dlatego, ze wydawanie >1
potwierdzenia jest po prostu zbedne, klient tego nie chcial.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
-
19. Data: 2003-05-23 19:07:31
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
Krzysztof Halasa wrote:
|| Niekoniecznie. Np. dysponuje kilkoma "potwierdzeniami" w dwoch
|| kopiach. Sa identyczne, nie ma zadnych "duplikat" itp.
Nie ma problemu, o ile każdy z tych druków jednoznacznie identyfikuje
konkretną transakcję.
||| Dodatkowo na takim druku
||| powinien widnieć numer referencyjny operacji, który pozwoli na
||| udowodnienie w razie problemów której konkretnej operacji to
||| potwierdzenie dotyczy.
||
|| Nie ma takich danych. Jest dokladnie to, co na standardowym kwicie,
|| plus pare innych rzeczy, ktore nie identyfikuja transakcji.
Na moich potwierdzeniach są numery referencyjne.
Najwyraźniej nie jest to standardem, a szkoda.
|| Ja tez nie. Ale obawiam sie, ze to by sie nie udalo - w koncu oba
|| kwity moga potwiedzac wykonanie tej samej transakcji. To nie jest
|| zaden druk scislego zarachowania itp, ktory sam z siebie ma jakas
|| "wartosc".
To jest niebezpieczne. Wystarczy wyobrazić sobie, że klient dokonuje
rozliczeń z kontrahentem w równych ratach. Wówczas kwit który nie
identyfikuje operacji co do "sztuki" może posłużyć do oszustwa.
Mniejsza o to że winę poniesie nierzetelny klient; bank nie powinien mu
tego ułatwiać.
|| Wazne, by one opisywaly ten sam przelew - bo jesli
|| ktos ma dwa _rozne_ kwity (z roznymi danymi), to juz moze byc
|| problem.
O to właśnie chodzi. Kwit ma _jednoznacznie_identyfikować_ operację.
|| Z tego powodu wszelkie rozliczenia zwiazane z oddawaniem
|| potwierdzenia (np. przy uzyskiwaniu paszportu) sa pozbawione sensu
Zgoda.
||| A więc kasjer powinien wydać wyłącznie
||| druk zielony.
||
|| Z tym sie oczywiscie zgadzam, ale tylko dlatego, ze wydawanie >1
|| potwierdzenia jest po prostu zbedne, klient tego nie chcial.
No cóż, nie przekonałeś mnie.
--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl
gg: 2539349
-
20. Data: 2003-05-25 21:47:40
Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
> To jest niebezpieczne. Wystarczy wyobrazić sobie, że klient dokonuje
> rozliczeń z kontrahentem w równych ratach. Wówczas kwit który nie
> identyfikuje operacji co do "sztuki" może posłużyć do oszustwa.
> Mniejsza o to że winę poniesie nierzetelny klient; bank nie powinien mu
> tego ułatwiać.
Bank mu niczego nie ulatwia. Nie widze najmniejszego problemu
w wydrukowaniu jakiegokolwiek potwierdzenia na mojej drukarce.
Jesli ktos na potwierdzeniach drugiej strony opiera cokolwiek,
to moze spodziewac sie, ze zostanie ofiara oszustwa.
> O to właśnie chodzi. Kwit ma _jednoznacznie_identyfikować_ operację.
Alez identyfikuje. Zaplata wykonana przeze mnie, dla Y, dnia Y
na kwote jeszcze jakas i z konkretnym tytulem. No wiesz, zwykle nie
robie jednego dnia 2 identycznych przelewow.
A numer referencyjny? Co to jest dla klienta "numer referencyjny"?
To jest dokladnie nic. Nawet nie mozna go podac drugiej stronie, by
ta uzyla go w swoim banku (obojetnie do czego).
A jesli dane przelewow beda inne, a numery referencyjne beda identyczne?
Czym rozni sie ta sytuacja od takiej, gdzie wszystko jest identyczne?
Oczywiscie, roznica jest zasadnicza - ale nijak nie wynika z numeru.
Tak czy owak, moze nie w kazdym banku, ale w wielu mozna uzyskac takie
potwierdzenie zaplaty, ktore bedzie mialo tresc dowolnie wybrana przez
klienta (oczywiscie odpowiadajaca prawdzie).
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator