  • 1. Data: 2007-11-27 00:19:06
    Temat: Lukas Bank - próba logowania
    Od: summ <s...@g...com>

    Jestem już klientem Lukas Banku, otrzymałem identyfikator, hasło i
    token. Za cholerę nie mogę się zalogować - że niby zły identyfikator
    lub hasło. Dzwonię na infolinię, a tam pani mówi, że w tej chwili trwa
    przerwa w obsłudze i że jest o tym informacja na stronie logowania.
    Trzeba tylko kliknąć na *Wydarzenia i promocje*, a potem na
    można przeczytać stosowną informację :-)

    Na pytanie, dlaczego strona w ogóle dopuszcza mnie do logowania pani
    odpowiada, że "taka jest funkcjonalność" strony. Uff...a miało być
    normalnie. Pamiętam reklamę: "Tak powinno być w każdym banku"

    Pani konsultantka poradziła mi zgłosić moje uwagi dyrekcji banku bo
    "nikt tego jeszcze nie zgłaszał", podobnie jak
    problemu złego wklejania numerów kont ze spacjami.

    Mimo wszystko wierzę w Lukasa...
    bo co mi innego pozostało ;-)

    Byłem niedawno z ciekawości w Polbanku, greckim zresztą - jak sama
    nazwa wskazuje ;-)
    Na pytanie o dostęp przez Internet odpowiedziano mi:
    "No wie pan... nie za bardzo, ale przelewy da się robić" :-)

    Summ

  • 2. Data: 2007-11-27 00:50:08
    Temat: Re: Lukas Bank - próba logowania
    Od: summ <s...@g...com>

    On 27 Lis, 01:19, summ <s...@g...com> wrote:

    > Trzeba tylko kliknąć na *Wydarzenia i promocje*, a potem na
    > można przeczytać stosowną informację :-)

    Według Lukasa: "Chwilowe trudności w dostępie mogą wystąpić między
    godz. 23:30-01.00 oraz 03:00-04:00."
    Jest 1:30 i nadal nie mogę się zalogować. Dzwonię na infolinię - pani
    twierdzi, że otrzymała informacje od informatyków, że system działa.
    Loguję się raz jeszcze i nic. Sam zaczynam sugerować różne przyczyny
    takiego stanu rzeczy. Otóż jak system nie działał to w desperacji parę
    razy wprowadziłem też hasło bez tokena i bank mógł mnie wtedy
    zablokować bo system kontroli haseł mógł działać. A zatem - przy
    niedziałającym systemie! - można wprowadzić dobre hasło, a potem trzy
    razy złe i jesteśmy zablokowani, a system dla bezpieczeństwa nie
    informuje o blokadzie, lecz pozwala próbować kolejne hasła :-)

    Dość - idę już spać :-)

    Summ

  • 3. Data: 2007-11-27 04:26:36
    Temat: Mam pewne podejrzenia co do przyczyny blokowania
    Od: summ <s...@g...com>

    On 27 Lis, 01:50, summ <s...@g...com> wrote:

    >A zatem - przy niedziałającym systemie! - można wprowadzić
    > dobre hasło, a potem trzy razy złe i jesteśmy zablokowani

    Otóż zaczynam podejrzewać, że jeśli system nie działa, ale pozwala się
    nieskutecznie logować to nawet jeśli wprowadzimy trzy razy *dobre*
    hasło to się nie zalogujemy, a wtedy jakaś bezmyślna procedura
    stwierdzi, że skoro trzy razy nie zalogowaliśmy się to znaczy, że ani
    razu nie wprowadziliśmy dobrego hasła i należy nas zablokować. Sam
    "popełniłem" w życiu dziesiątki tysięcy linii kodu (w bazach danych) i
    wiem, jak trudno przewidzieć skutki "oczywistych" założeń na etapie
    kodowania. Stąd biorą się "dziury" w wielu systemach, a to co jest
    utrudnieniem dla użytkownika może być ułatwieniem dla hakera.

    Nie mogę pojąć dlaczego system
    1. dopuszcza do logowania skoro trwa właśnie przerwa konserwacyjna.
    2. ukrywa informację o tym, że użytkownik został trwale zablokowany w
    wyniku trzykrotnego błędnego wprowadzenia hasła. Przecież ktoś, kto
    chciałby w tak naiwny sposób się włamać i tak wie, że skoro nie
    zalogował się przy trzecim haśle to nie ma sensu próbować czwartego bo
    już włączona jest blokada.

    Wniosek praktyczny - nigdy nie logujcie się trzy razy bo nie wiecie,
    czy system działa.

    Chyba założę blog poświęcony kolejnym bankom, które "zwiedzam" ;-)
    Zresztą z tych moich postów już wychodzi blog :-)

    Summ

  • 4. Data: 2007-11-27 05:03:34
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    summ pisze:

    > Wniosek praktyczny - nigdy nie logujcie się trzy razy bo nie wiecie,
    > czy system działa.

    Imho miałeś token rozjechany ...

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 5. Data: 2007-11-27 06:37:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 05:26, summ <s...@g...com> wrote:

    > Chyba założę blog poświęcony kolejnym bankom, które "zwiedzam" ;-)
    > Zresztą z tych moich postów już wychodzi blog :-)

    Moglby byc blog zbiorowy, bo tu kilka osob ma rozne perypetie w
    trakcie bankowo/kartowych perenygracji.
    Jeszcze kasa za reklamy od odslon by wplywala ;)

  • 6. Data: 2007-11-27 07:31:54
    Od: summ <s...@g...com>

    On 27 Lis, 07:37, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Moglby byc blog zbiorowy, bo tu kilka osob ma rozne perypetie w
    > trakcie bankowo/kartowych perenygracji.
    > Jeszcze kasa za reklamy od odslon by wplywala ;)

    Hehe - tylko, że ludzie lubią wierzyć, że coś jest "super". Jeśli ktoś
    kupi Toyotę to niechętnie przyzna się, że też czasem coś szwankuje.
    Przecież po to ją kupił, żeby wszystko było super :-) Z kolei Lukas
    Bank chce sprawić wrażenie, że zapewnia obsługę przez Internet 24godz
    na dobę. Właśnie dlatego tak trudno znaleźć informację o tych
    przerwach. Sprawianie dobrego wrażenia jest dla Lukasa ważniejsze od
    rzetelnej informacji i nie wprowadzania klientów w błąd. Pani na
    infolinii zapewniała mnie, że to normalne, że strona dopuszcza do
    logowania w trakcie konserwacji, natomniast przed chwilą pan doradca
    bardzo się zdziwił że w ogóle widziałem stronę logowania. Ciekawy
    poziom kompetencji obsługi, a przecież "tak powinno być w każdym
    banku" ;-)

    Ciekawe co by było gdyby do windy w czasie konserwacji można było
    wejść, ale nie wiadomo, czy ruszy i czy da się z niej wyjść, a
    informacja o tym, że w pewnych godzinach winda *może być w
    konserwacji* widniałaby na półpiętrze, którego nie widać stojąc przy
    drzwiach windy. :-)

    Summ

  • 7. Data: 2007-11-27 10:26:22
    Od: yayco <y...@n...pl>

    summ pisze:

> [...]
    > informacja o tym, że w pewnych godzinach winda *może być w
    > konserwacji* widniałaby na półpiętrze, którego nie widać stojąc przy

    Przerwy w obsłudze Lukasa nie są żadną nowością. Pojawiły się po
    zmianach w ich systemie dostępowym. Nikt nie robił z tego tajemnicy.
    Były i są.
    Żaden bank nie jest idealny. Zawsze warto dołożyć staranności, żeby
    wiedzieć, kiedy to mianowicie "it's not a bug, it's a feature!".
    Jak ktoś ma (dla przykładu) pretensje, że pod Vistą to można w Polbanku
    sobie tylko pooglądać, to ma pretensje do siebie. Było wybrać inny bank.
    Oczywiście w idealnym świecie nie było by: przerw, podatków od zysków
    kapitałowych, ani Visty. Ale dopóki żyjemy w normalnym, to powinniśmy
    zadbać o to, żeby uczyć się na błędach cudzych, a nie własnych.
    Do tego służą zasoby pl.biznes.banki

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2007-11-27 13:02:51
    Od: "Mel Udall" <j...@k...pl>

    Witam!

    > Imho miałeś token rozjechany ...

    A jak on sie synchronizuje - radiowo?

    Pozdrawiam
    Mel Udall

  • 9. Data: 2007-11-27 22:35:46
    Od: summ <s...@g...com>

    On 27 Lis, 11:26, yayco <y...@n...pl> wrote:

    > Przerwy w obsłudze Lukasa nie są żadną nowością. Pojawiły się po
    > zmianach w ich systemie dostępowym. Nikt nie robił z tego tajemnicy.
    > Były i są.

    Tylko z informacją na stronie trochę gorzej...

    > Żaden bank nie jest idealny.

    Hehe - dawno to odkryłeś? Jestem pod wrażeniem :-)

    > Było wybrać inny bank.

    No właśnie wybieram ROR w Lukasie, a byłem w ING.

    > Oczywiście w idealnym świecie nie było by: przerw, podatków od zysków
    > kapitałowych, ani Visty.

    Napisz coś jeszcze o tym "idealnym świecie" - ciekawe wizje :-)

    > Ale dopóki żyjemy w normalnym, to powinniśmy
    > zadbać o to, żeby uczyć się na błędach cudzych, a nie własnych.

    A spróbuj nauczyć się np. grać w tenisa wyłącznie na cudzych
    błędach...

    Summ

  • 10. Data: 2007-11-27 22:57:56
    Od: yayco <y...@n...pl>

    summ pisze:

    > A spróbuj nauczyć się np. grać w tenisa wyłącznie na cudzych
    > błędach...

    Jeżeli tak traktujesz banki to rozumiem twoje jęki i żale. Współczuję.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****