  • 1. Data: 2010-02-09 13:00:24
    Temat: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
    http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_
    15.pdf

    wiatrak

  • 2. Data: 2010-02-09 13:46:59
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "wiatrak" <w...@y...pl> wrote in message
    news:hkrmda$j3j$1@node2.news.atman.pl...
    > Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
    > http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_
    15.pdf

    > wiatrak

    No jeszcze mam e-konto, ale nadal jest (jak czytam) darmowe. Ostatnio jak
    chcialem je zamknac to nie mogli, bo byl pelnomocnik do rachunku i
    'biedaczkom' nic nie wychodzilo z tym zamykaniem. Nastepnym razem jak sie
    pofatyguje do oddzialu to juz z pismem, ze zamykam konto, a jak im nie
    wychodzi to ich biznes.
    Generalnie oferta lokat jest ponizej sredniej rynkowej, brak lokat z dzienna
    kapitalizacja, chyba nie zalezy im na uatrakcyjnieniu oferty.

  • 3. Data: 2010-02-09 14:41:49
    Od: z...@o...pl

    czy ja dobrze rozumiem tekst pisany tej taryfy opłat?

    wzrosła atrakcyjność e-konta a zmalała e-konta Pro?

    w e-koncie mam darmowy token i darmową kartę pod
    warunkami nietrudnymi do spełnienia oraz darmową
    dużą ilość przelewów oraz zlecenia stałych?

  • 4. Data: 2010-02-09 15:12:11
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    z...@o...pl napisał:
    > czy ja dobrze rozumiem tekst pisany tej taryfy opłat?
    >
    > wzrosła atrakcyjność e-konta a zmalała e-konta Pro?

    tak, teraz w Plus(Pro) trzeba trzymać 10 000 zł na koncie by nie płacić za konto co
    oznacza ukrytą opłatę 100 zł rocznie, przy optymistycznym założeniu że oprocentowanie
    Lukasie jest tylko o 1 % niższe niż w innym banku

    > w e-koncie mam darmowy token i darmową kartę pod
    > warunkami nietrudnymi do spełnienia oraz darmową
    > dużą ilość przelewów oraz zlecenia stałych?

    Trudniejszy jest dostęp do gotówki. W e-koncie płacimy za wypłatę w placówce(5zł)
    oraz nie
    ma darmowych bankomatów poza placówkami Lukasa i WBK.
    I jak uzbierasz po 100 latach 1mln zł by przelać go sorbnetem trzeba zapłącić o 3 zł
    więcej niż w pro ;)

    Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

    --
    Boguś

  • 5. Data: 2010-02-09 15:14:58
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
    > http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_
    15.pdf

    Ja mam e-konto PRO. Z tego co widzę nadal będzie darmowe tylko, że nie przy
    min. 5000zł, a przy min. 10000zł. O tyle kiepsko, że Lukas od dłuższego
    czasu nie zachwyca % na lokatach i rachunku oszczędnościowym. Karty nie mam,
    regularne wpływy są - innych istotnych zmian nie widzę.

  • 6. Data: 2010-02-09 15:16:05
    Od: z...@o...pl

    > Trudniejszy jest dostęp do gotówki.
    > W e-koncie płacimy za wypłatę w placówce(5zł) oraz nie
    >  ma darmowych bankomatów poza placówkami Lukasa i WBK.

    akurat do bankomatu bzwbk mam dużo bliżej niż do placówki

    > Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

    a teraz migracja jest tańsza czy droższa?

  • 7. Data: 2010-02-09 16:05:51
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

> [...]
    > konto co oznacza ukrytą opłatę 100 zł rocznie, przy optymistycznym
    > założeniu że oprocentowanie w Lukasie jest tylko o 1 % niższe niż w innym

    Niekoniecznie. Aby do tej pory było za darmo klient i tak musiał trzymać
    5000. Teraz musi dołożyć 5000. Dostanie za nie 5,90% (lokata z Plusem) po
    roku czyli 295-56,09 belka = ok. 239. Zakładając optymistycznie, że w Multi
    jednodniowa się utrzyma to dostałby za te same 5000 5,25% = 262,50. Zatem
    rzekłbym, że klient traci ok. 22,50zł rocznie.

    > Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

    Aby konto było darmowe i tak musisz użyć tokena. Mnie tam wpływa pensja po
    czym wypływa przelewem. Tym samym spełniam warunek >2000zł wpływów i użycia
    tokena 1 w miesiącu. Zatem opcje bankomatów/wypłat w placówkach itp. itd.
    nie są istotne.

  • 8. Data: 2010-02-09 16:19:36
    Od: z...@o...pl

    > Mnie tam wpływa pensja po czym wypływa przelewem.
    > Tym samym spełniam warunek >2000zł wpływów i użycia tokena 1 w miesiącu.

    a jaką korzyść przynosi koledze korzystanie z tego rachunku?

    bo jeśli służy on tylko do przyjmowania wynagrodzenia po to,
    aby je następnie przelać (w całości?) dalej, to trudno nazywać
    korzyścią realne otrzymywanie wynagrodzenia jeden dzień później

    a może kolega jest takim "hobbystą" jak ja?
    Co widzę bank, muszę wejść i założyć bezpłatny rachunek osobisty :P
    na pocieszenie dodam: mój lekarz mówi że to nie wymaga leczenia :P

  • 9. Data: 2010-02-09 16:30:19
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a jaką korzyść przynosi koledze korzystanie z tego rachunku?

    Obecnie niewielką. Ale ten rachunek jest podany w kilku miejscach (np. US,
    pracodawcy), więc powiadamianie wszystkich to dla mnie większy koszt i
    zawracanie głowy niż utrzymywanie go. Poza tym Lukas jakiś czas temu miał
    ciekawą propozycję %, więc może jeszcze do niej wrócą - w zasadzie
    kapitalizacja dzienna Lokaty z Plusem na 5,90% natychmiast uczyniłaby tę
    ofertę bezkonkurencyjną.

    > bo jeśli służy on tylko do przyjmowania wynagrodzenia po to,
    > aby je następnie przelać (w całości?) dalej, to trudno nazywać
    > korzyścią realne otrzymywanie wynagrodzenia jeden dzień później

    Tak robię. Po to, aby nie płacić za konto (warunek >2000), ale też
    jednocześnie moje wynagrodzenie nie jest mi natychmiast niezbędne do życia.

    > a może kolega jest takim "hobbystą" jak ja?

    Konto mam od 2002. Wówczas duet mbank-Lukas był całkiem atrakcyjny.

    > Co widzę bank, muszę wejść i założyć bezpłatny rachunek osobisty :P
    > na pocieszenie dodam: mój lekarz mówi że to nie wymaga leczenia :P

    nieee... tak źle ze mną nie jest...

    Zastanawia mnie to, że do nowej TOiP zostało kilka dni, a w aktualnościach
    nic o tym nie ma. Ponieważ ŚREDNIE saldo musi być 10000zł/mc kto się nieco
    później zorientuje będzie musiał wrzucać więcej albo ponosić opłatę...
    ciekawe zagranie...

  • 10. Data: 2010-02-09 18:21:56
    Od: z...@o...pl

    używam tokena do konta osobistego i odnalazłem miejsce
    w którym mogę sobie w poniedziałek zmienić pakiet
    z konta e-pro na konto e-konto

    chcę także wyłączyć zbędne ubezpieczenie medyczne
    ale niestety nie mogę.
    Muszę iść do placówki czy po prostu źle szukałem?