  • 41. Data: 2002-12-12 09:19:51
    Temat: Re: Lukas - dziadostwo
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Nie chciałem się powtarzać. To przypadek. Przepraszam.

  • 42. Data: 2002-12-16 07:50:53
    Od: n...@p...onet.pl

    > Za swoje usługi bank pobiera określone
    > opłaty. W tym wypadku za prowadzenie konta przez MIESIĄC przysługuje bankowi
    > wynagrodzenie w wysokości 7pln. Tymczasem bank prawem kaduka nalicza sobie
    > opłatę tak jak mu wygodniej, i  klientów ma w d.... .

    Tu nie rozumiem. To bank ustala w którym momencie pobierana jest opłata za
    prowadzenie rachunku.

    Czy jak płacisz za mieszkanie (nawet wynajem) to dopiero po miesiącu od
    zamieszkania?. Rachunek telefoniczny - po miesiącu od założenia? Opłatę za
    kablówkę - także po miesiącu od założenia?

    Zastanów się. Każdy ma jakieś terminy płatności i akceptujesz je przy
    podpisaniu umowy. W przypadku Lukasa jest to pierwszy dzień miesiąca. Do
    pobrania opłaty musi tutaj wziąć pod uwagę średnie saldo miesięczne, także
    wyliczyć je musi nawet choćbyś miał konto otwarte jeden dzień.

    Pzdr
    neex

  • 43. Data: 2002-12-16 21:32:34
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tu nie rozumiem. To bank ustala w którym momencie pobierana jest opłata za
    > prowadzenie rachunku.

    Oczywiście - masz rację, pod warunkiem że wynika to z umowy, regulaminu czy
    innego dokumentu który jest wiążący dla obu stron.

    > Czy jak płacisz za mieszkanie (nawet wynajem) to dopiero po miesiącu od
    > zamieszkania?. Rachunek telefoniczny - po miesiącu od założenia? Opłatę za
    > kablówkę - także po miesiącu od założenia?

    Pomyśl - za wszystkie te świadczenia płacisz w ustalonym czasie, ale
    najczęściej proporcjonalnie do okresu użytkowania. Jeśli czynsz miesięczny
    wynosi np.500 zł i masz go zapłacić 10 a mieszkasz od 1 to nie płacisz za
    cały miesiąc a tylko za okres zamieszkania (czyli 1/3 czynszu) Natomiast
    telefon i kablówka nie są dobrymi przykładami bo tam abonament płaci się z
    góry.

> [...]
    > pobrania opłaty musi tutaj wziąć pod uwagę średnie saldo miesięczne, także
    > wyliczyć je musi nawet choćbyś miał konto otwarte jeden dzień.

    Możesz podać w jakim dokumencie jest to zawarte? Wszelkie tego rodzaju
    działania muszą mieć podstawę prawną. Ja natomiast nigdzie nie znalazłem
    zapisu że opłatę pobiera się niezależnie od czasu użytkowania konta w pełnej
    wysokości na koniec miesiąca kalendarzowego.

  • 44. Data: 2002-12-17 08:35:34
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I to są właśnie doskonałe przykłady. Bo właśnie o opłatę z góry chodzi.
    > Jeżeli w umowie z bankiem nie masz określonego terminu pobierania opłaty
    za
    > prowadzenie rachunku, a bank od początku działalności, wszystkim klientom
    > pobiera opłatę 1 dnia miesiąca, to dlaczego i na jakiej podstawie miałby
    > tobie pobrać w innym terminie?

    Koleś idź się leczyć i najlepiej poszukaj dobrego lekarza. Opłata zależna od
    średniego miesięcznego salda pobierana z góry!!!!!! Myślę że my już dyskusję
    zakończyliśmy.

  • 45. Data: 2002-12-17 08:43:46
    Od: "neex" <n...@p...onet.beztego.pl>

    Użytkownik "Gall" <s...@o...pl> napisał
    > Natomiast
    > telefon i kablówka nie są dobrymi przykładami bo tam abonament płaci
    się z
    > góry.

    A dlaczego bank nie może tak zrobić? Pobierać opłaty z góry.

> [...]
    w pełnej
    > wysokości na koniec miesiąca kalendarzowego.

    To znajdź mi taką podstawę w regulaminach innych banków. Bank w
    regulaminie informuje o pobieraniu opłat, a kiedy to robi i w jakiej
    ilości to odrębna sprawa. Takie sprawy ustala się przy pomocy TOiP
    (wysokość opłaty) lub ustnej informacji (kiedy jest pobierana opłata).

    Możesz podać dla przykładu w jakich dniach jest pobierana opłata za
    prowadzenie rachunku w innych bankach. Czy jest ona pobierana dopiero
    po miesiącu od założenia konta? Ja się z takim przypadkiem nie
    spotkałem.

    Pzdr
    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 46. Data: 2002-12-17 09:23:09
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gall" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynosi np.500 zł i masz go zapłacić 10 a mieszkasz od 1 to nie płacisz za
    > cały miesiąc a tylko za okres zamieszkania (czyli 1/3 czynszu)

    Pierwsze słyszę. Możesz mi napisać kto i gdzie stosuje takie zasady
    naliczania czynszu (z wyjątkiem właścicieli prywatnych np. kamienicy). Bo
    nie wydaje mi się, żeby jakaś spółdzielnia pobierała opłaty "z dołu".

  • 47. Data: 2002-12-17 09:47:09
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    > A dlaczego bank nie może tak zrobić? Pobierać opłaty z góry.

    Lukas Bank pobiera opłatę tylko wtedy gdy średnie miesięczne saldo na koncie
    nie przekracza 5kzł. Możesz podać sposób obliczenia średniego miesięcznego
    salda z góry?

> [...]
    > ilości to odrębna sprawa. Takie sprawy ustala się przy pomocy TOiP
    > (wysokość opłaty) lub ustnej informacji (kiedy jest pobierana opłata).

    TOiP jest właśnie takim dokumentem na podstawie którego pobiera się opłaty.
    W moim przypadku przewiduje to umowa.Problem polega na tym że co innego
    wynika z TOiP a co innego z praktyki banku. Natomiast ustne informacje w tym
    wypadku mają taką samą wartość co plotki usłyszan w kolejce.

> [...]
    > prowadzenie rachunku w innych bankach. Czy jest ona pobierana dopiero
    > po miesiącu od założenia konta? Ja się z takim przypadkiem nie

    Wszystko to musi wynikać z dokumentów o których pisałem powyżej, inaczej
    sprawy rozstrzyga sąd lub arbiter. Jak jest w innych bankach mnie nie
    interesuje, bo to ustala każdy bank indywidualnie. Wszystko co tu napisałem
    dotyczy wyłącznie Lukas Banku. Proponuję abyś zapoznał się od początku ze
    wszystkim co napisałem w tym wątku. Będzie ci łatwiej zrozumieć, a ja nie
    będę się powtrzał.

  • 48. Data: 2002-12-17 10:08:05
    Od: "neex" <n...@p...onet.beztego.pl>

> [...]
    na koncie
    > nie przekracza 5kzł. Możesz podać sposób obliczenia średniego

    Jasne. Sumujesz saldo z każdego dnia i dzielisz przez ilość dni. Gdy
    masz konto założone 3 dni i przez 2 dni masz saldo 8000zł, to średnie
    saldo wynosi 2*8000/3 czyli 5333.33zł

> [...]
    informacje w tym
    > wypadku mają taką samą wartość co plotki usłyszan w kolejce.

    A czytałeś o umowach ustnych w kodeksie cywilnym? Jadnak wykracza to
    poza obręb tej dyskusji.
    Nadal jednak nie podałeś przykładu banku, który w regulaminie określa
    termin płatności za prowadzenie rachunku. Nie mam regulaminu Lukas
    banku (bo nie mam tam konta), ale jeśli tam nie jest określony termin
    pobierania prowizji, to nie oznacza, że powinna być ona pobierana
    wtedy kiedy ty masz na to ochotę.

> [...]
    początku ze
    > wszystkim co napisałem w tym wątku. Będzie ci łatwiej zrozumieć, a

    OK. Zapoznałem się i nadal nie wiem o co masz pretensje. O to że bank
    nie zachował się zgodnie z regulaminem (sam napisałeś, że nie
    widziałeś zapisu w regulaminie kiedy pobiera się opłaty), czy nie
    zachował się tak jak tego oczekiwałeś. A to dwie różne sprawy.

    Pzdr
    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 49. Data: 2002-12-17 10:46:22
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    > Koleś idź się leczyć i najlepiej poszukaj dobrego lekarza. Opłata zależna
    od
    > średniego miesięcznego salda pobierana z góry!!!!!!

    Nie z góry ćwoku jeden, tylko na koniec miesiąca. Przypominam Ci, że
    założyłeś rachunek 28.11, a opłatę pobrano 1.12. To nie jest z góry. Nie
    obrażaj ludzi jak jesteś debilem. Gdybyś się wczytał w informacje, które
    otrzymałeś w tym wątku i się trochę nad nimi zastanowił, to byś się może
    czegoś nauczył. A tak to do końca życia zostaniesz betonem, palancie.
    Tobie nawet żadne leczenie nie pomoże.

    > Myślę że my już dyskusję
    > zakończyliśmy.

    I niech Ci się nie wydaje, że Ty myślisz. Nie rozśmieszaj mnie kretynie. Ty
    wyłącznie wymyślasz. Wymyślasz coś na własny użytek i wymyślasz ludziom.

  • 50. Data: 2002-12-17 10:56:21
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    Użytkownik "neex" <n...@p...onet.beztego.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Gall" <s...@o...pl> napisał

    > Jasne. Sumujesz saldo z każdego dnia i dzielisz przez ilość dni. Gdy
    > masz konto założone 3 dni i przez 2 dni masz saldo 8000zł, to średnie
    > saldo wynosi 2*8000/3 czyli 5333.33zł

    Zaszło chyba jakieś nieporozumienie. Opłata z góry polega na tym że
    należność powstaje w momencie zawarcia umowy (np. abonament). To co opisałeś
    (po 3 dniach) nie jest opłatą z góry.

    > A czytałeś o umowach ustnych w kodeksie cywilnym? Jadnak wykracza to
    > poza obręb tej dyskusji.

    Czytałem. Ale znając późniejsze problemy dowodowe, podtrzymuję to co
    napisałem.

> [...]
    > banku (bo nie mam tam konta), ale jeśli tam nie jest określony termin
    > pobierania prowizji, to nie oznacza, że powinna być ona pobierana

    Bank może to uregulować jak zechce. Klient może się na to zgadzać i zawrzeć
    umowę z bankiem lub nie. Ale powinien te warunki znać - inaczej powstają
    problemy. Nie znam rozwiązań stosowanych w innych bankach bo z nimi nie
    miałem takich problemów i się tym nie interesowałem.
    Pozdr.