  • 1. Data: 2005-12-12 16:49:27
    Temat: Lukas i dostep przez internet.
    Od: "camelek.net" <t...@g...raki.zimu.ja>

    Dzień dobry.
    Jako, że jest to pierwszy mój post na tę grupę to chciałbym się ładnie
    przywitać :-)
    "Ładnie się witam"

    Tak naprawdę, chciałem opisać "maleńki problem" związany z dostępem przez
    internet do Lukasa przy pomocy przeglądarki internetowej Opera (jej
    najnowszych wcieleń - również na urządzenia mobilne).
    Są kłopoty z wysyłaniem przelwów, wybieraniem kontrahentów i takich tam.
    Firma robiąca system ma problemy z podstawowymi zasadami pisania formularzy
    html.

    Zgłaszając do obsługi technicznej, że mają problem z tym swoim "nowiutkim"
    system dostałem taką oto odpowiedź:
    "Do korzystania z e-Banku zalecamy używanie przeglądarek typu: Internet
    Explorer 5.0, Netscape Navigator 4.75 oraz ich nowszych wersji. Dopuszczamy
    możliwość korzystania z e-Banku z innych przeglądarek pod warunkiem
    spełnienia następujących wymogów: - obsługa 128-bitowego protokołu
    szyfrowania transmisji danych - włączona obsługa java script - włączona
    obsługa tymczasowych plików typu "cookie" Oznacza to, że zalecamy
    przegladraki IE oraz NN i dla nich jesteśmy w stanie podać konfigurację.
    Pozdrawiam"

    Znaczy się Lukas poleca 7-mio letnie przeglądarki, które są szczytem
    bezpieczeństwa i stabilności mając w nosie przeglądarki, które należą do
    najbezpieczniejszych na rynku.
    Ja nie wiem jak inni grupowicze przestrzegają zasad bezpieczeństwa podczas
    łączenia się do banku - ale ja zwracam dosyć baczną uwagę na
    bezpieczeństwo, zarówno samego systemu jak i programów którymi się do tegoż
    łączę.
    I tutaj moja pointa - chciałbym _napiętnować_ Lukasa za takie olanie
    użytkowników i takie bezmyślne robienie systemu za grube miliony. Chciałbym
    jednocześnie ostrzec ludzi którzy się zastanawiają nad wyborem banku -
    Lukas już dla mnie nie jest i nie będzie godny polecenia (a kiedyś dzięki
    mnie zyskał kilku klientów).

    Pozdrawiam.
    Kamik

  • 2. Data: 2005-12-12 21:16:53
    Temat: Re: Lukas i dostep przez internet.
    Od: "Konlin" <k...@N...gazeta.pl>

    Mon, 12 Dec 2005 17:49:27 +0100, na pl.biznes.banki, camelek.net
    napisał(a):

    > Są kłopoty z wysyłaniem przelwów, wybieraniem kontrahentów i takich tam.

    A co konkretnie Ci nie działa? Bo ja do tej pory nie miałem żadnych
    problemów - Opera 8.5.
    Za to pod IE 6.0 błędnie mi działa strona logowania do ING, pod Operą i FF
    bez zastrzeżeń. To pierwszy znany mi serwis który działa gorzej pod IE niż
    alternatywnymi przeglądarkami :)

    pzdr
    konlin

  • 3. Data: 2005-12-13 06:01:43
    Od: Daniel Rejmer <eekkaannss@@oo22.ppll>

    Konlin wrote:

    > A co konkretnie Ci nie działa? Bo ja do tej pory nie miałem żadnych
    > problemów - Opera 8.5.

    Zapewne chodzi o potwierdzanie formularzy Enterem. Ja z lukasa jeszcze
    (wow) nie mialem okazji robic przelewu przy pomocy nowego systemu, ale
    mam ten problem podczas logowania. Pisalem do nich(i do softbanku) maila
    z dokladnym opisem w czym jest problem, dlaczego i co zrobic zeby bylo
    dobrze. Cos tam szblonowego odpisali, ale przez miesiac nic nie zrobili
    w te sprawie.

    Pozdrawiam

    PS. Strasznie dziwnie maja te formularze porobione.

    --
    daniel Administrator sieci bermudy
    gg:4292320

  • 4. Data: 2005-12-13 08:48:07
    Od: "camelek.net" <p...@p...net>

    Konlin pisze:

    > A co konkretnie Ci nie działa? Bo ja do tej pory nie miałem żadnych
    > problemów - Opera 8.5.

    Konkretnie nie działa pod Operami 8.0x, 8.50, 8.51, 9beta1 uaktywnianie się
    elementów formularzy typu "select" za pomocą elementów typu "radio".
    A krótko mówiąc zwalili pobieranie tychże selectów i zwalili JS
    odpowiadające za ich aktywowanie.
    Jest to problematyczne przy zlecaniu przelewu (na przykład) - nie można
    wybrać z listy wpisanego wcześniej kontrahenta, tylko trzeba wpisywać go
    ręcznie (bo select nie chce się uaktywnić).
    Nadmienię tylko, że stary system działał dobrze pod tymi przeglądarkami
    (poza 9-tką bo chyba jej jeszcze nie było). No może tylko trochę dziwnie
    wyglądał na mobilnych Operach.
    Dodam jeszcze, że z bankami BPH i mBank - nie mam żadnych problemów...

    Pozdrawiam
    Kamik

  • 5. Data: 2005-12-13 09:41:46
    Od: IYIS <m...@o...pl>

    > A co konkretnie Ci nie działa? Bo ja do tej pory nie miałem żadnych
    > problemów - Opera 8.5.

    Np. w Operze 8.5 nie działa wybór odbiorcy przelewu z rozwijalnego menu
    (Wybierz odbiorcę z listy:)

    IYIS

  • 6. Data: 2005-12-13 10:45:44
    Od: Daniel Rejmer <eekkaannss@@oo22.ppll>

    Daniel Rejmer wrote:

    > Pisalem do nich(i do softbanku)
    Pomylka, do softaxu ktory widnieje jako autor systemu.

  • 7. Data: 2005-12-13 19:04:55
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Tue, 13 Dec 2005 10:41:46 +0100, na pl.biznes.banki, IYIS napisał(a):

    > Np. w Operze 8.5 nie działa wybór odbiorcy przelewu z rozwijalnego menu
    > (Wybierz odbiorcę z listy:)

    Cóż mogę napisać - SOA #1. Jak ktoś nie wierzy to mogę zrobić screenshoty
    :)
    Opera 8.50 oraz 8.51 Eng, konfiguracja prosto z pudełka czyli domyślna.

    pzdr
    konlin

  • 8. Data: 2005-12-14 14:17:59
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    IYIS napisał(a):
    > Np. w Operze 8.5 nie działa wybór odbiorcy przelewu z rozwijalnego menu
    > (Wybierz odbiorcę z listy:)

    Jakieś dziwne macie te Opery. Pod moją 8.50 działa.
    Powiem więcej: Muszę ich pochwalić za poprawienie nagłówków HTTP, dzięki
    czemu mogę nareszcie korzystać z konta za pośrednictwem proxy np.
    w3cache.icm.edu.pl

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 9. Data: 2005-12-14 16:13:27
    Od: "camelek.net" <t...@g...raki.zimu.ja>

    "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" wrote:
    > Jakieś dziwne macie te Opery. Pod moją 8.50 działa.

    Normalne
    Pod SuSE 9.2,9.3,10OSS i W2k SP4 (wersje które wcześniej podawałem).
    Pod Windows 2003 SBS wersja 8.5 również nie działa.
    W zwyczaju mam sprawdzić najpierw coś - zanim zacznę aferę robić ;-)
    Zwłaszcza, że mam możliwości sprawdzenia na różnym sprzęcie i systemach.

    Już nawet wiem co zepsuli dokładnie. Ale korespondencja z "BOK" jest
    żałosna, więc im nie podpowiem, niech sami szukają.
    Ja tymczasem sobie poszukam innego banku bo ta kropla przepełniła czarę
    goryczy...
    Myślałem, że ich "eksport" historii rachunku jest szczytem, ale z tymi
    kontrolkami (które w jednym miejscu działają a w innym nie, a oni mi na
    moje wskazówki odpowiadają za każdym razem żeby sobie zmienić przeglądarkę
    na IE 5.0 bo inaczej mi nie będą w stanie podać poprawnej konfiguracji)
    jeszcze lepiej dali do wiwatu.

    Lukas był kiedyś całkiem fajny - ale według mnie to ostatnio nieźle pikuje w
    dół z obsługą klienta.

    Pozdrawiam
    Kamik

  • 10. Data: 2005-12-22 19:30:44
    Od: "eko" <e...@h...pl>

    > Lukas był kiedyś całkiem fajny - ale według mnie to ostatnio nieźle
    > pikuje w
    > dół z obsługą klienta.
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamik

    noooooo a co było takiego lepszego w starym czego tu nie ma heee ??? a co
    do opery to jak jesteś takim kozakiem to wystarczy malutka konfiguracja i
    chodzi cacy ale co ja będe ci podpowiadał w końcu i tak wiesz najlepiej.