  • 21. Data: 2003-01-09 22:14:19
    Temat: Re: [Lukas] i e-konto z tokenem
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avkq18$4tc$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

    > ale nie jestes w stanie przestawic okna... bo to nie chodzi o godzine
    > na serverze... tylko wpisuje sobie server ze token o danym numerze
    > seryjnym jest przesuniety o tyle i tyle sekund w jedna lub druga
    > strone ;-) wzgledem aktualnej godziny... token ma wszyty kwarc .... i
    > jego nie jestes w stanie przestawic o zaden kwant czasu... po prostu
    > jezeli kwarc jest wadliwy to powoduje opoznienia i to wszystko ;-)

    tak, zdaję sobie z tego sprawę.

    Jeszcze raz wyjaśniam. Jeśli token1 ma kwarc, który spóźnia się 2 minuty na
    tydzień i system przy każdym logowaniu koryguje poprawkę, to ja jestem przy
    pewnym wysiłku zasymulować w tokenie2, który chodzi dokładnie, takie samo
    spóźnienie, zapisując jego stany przeszłe i podając je z wyliczonym
    opóźnieniem. System nie jest w stanie odróżnić sytuacji w tokenie1, który
    spóźnia się faktycznie, od tej w tokenie2, w którym ja sztucznie dodaję
    spóźnienie, odczekując właściwy (rosnący stale) interwał czasu.

    > poza tym:
    > zapiszesz token w 1 minucie
    > potem w 2 minucie
    > potem w 3 minucie
    > potem w 4 minucie
    Nie potrzebuję tyle - wystarczą dwa kolejne wskazania (zakładam, że nie będę
    potwierdzał żadnych innych operacji, tylko logowanie).

    > uzyjesz po jakims czasie tokena z drugiej minuty - jezeli ten token
    > nie zmiesci sie w oknie (3 minuty - na przyklad) to po prostu system
    > cie nie wpusci... ale jezeli sie zmiesci to bedziesz musial podac
    > token z trzeciej minuty zeby cie przyjal... super ! zsynchronizuje ci
    > sie do tylu o 2 minuty (bo do przodu nie jestes w stanie podac tokena
    > bo go nie znasz) i teraz zeby dalej probowac go przesuwac to musisz
    > zapisywac wszystkie tokeny do nastepnego razu.. najlepiej na papierze
    > toaletowym ;-) jest dlugi i mozna siedziec jak sie pisze ;-)))

    Nie rozumiem, dlaczego miałbym zapisywać wszystko. Odczekuję tydzień, siadam
    do komputera, zapisuję dwa wskazania tokena, po 4 minutach loguję się
    pierwszym wskazaniem, ew. potwierdzam drugim. Nie są mi potrzebne żadne inne
    wskazania.

    --
    Robert

  • 22. Data: 2003-01-09 22:16:30
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avkq4t$56v$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

    > jezeli to token RSA Security to musi byc pod spodem data
    > sa 2 rodzaje tokenow (3 w sumie)
    > 1. key fob - w formie breloka do kluczy - czarny
    Taki właśnie mam.
    Proszę jeszcze raz o ściśłe określenie, co to znaczy "pod spodem". Czy
    oznacza to pod powierzchnią numeru seryjnego, czy na powierzchni w kierunku
    krawędzi?

    > kazdy z nich ma numer seryjny oraz date waznosci ;-)
    Data ważności nie jest u mnie widoczna gołym okiem.

    --
    Robert

  • 23. Data: 2003-01-09 22:17:47
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:Xns92FEE97E5579Ddwrgazetapl@193.110.122.80, dwr wrote:

    > Moze lekko OT
    > ale moj token dzisiaj chyba zamarzl :)
    > Efekt jak po jakims resecie
    > migocza wszystkie pozycje LEDa, czyli same osemki
    > Mialem go w kieszeni spodni, czyli przy ciele, moze zatem za zimny
    > jestem? :)
    > Jutro pojde podmienic i tym samym do soboty 12:00 bez logowania.
    > Na szczescie nie daja instrukcji i warunkow uzytkowania tokena, wiec
    > nie moga sie przyczepic ze pracowal w zbyt niskiej temperaturze :)

    Niedawno bardzo podobny przypadek był opisywany przez bwwalda. Okazało się,
    że token uległ zużyciu i musiał być wymieniony, bezpłatnie.

    --
    Robert

  • 24. Data: 2003-01-09 23:18:45
    Od: dwr <d...@g...pl>

    "Robert" <s...@o...pl> wrote in news:avksed$fak$1@topaz.icpnet.pl:

    > Niedawno bardzo podobny przypadek był opisywany przez bwwalda. Okazało
    > się, że token uległ zużyciu i musiał być wymieniony, bezpłatnie.

    Ten mam 3 m-ce, troche szybko sie zuzyl :)
    Poprzedni sie mechanicznie uszkodzil - szybka wcisnieta (ale taki
    uzytkowalem prawie 8 m-cy). Natomiast nagle jedna z cyferek przestala sie
    dokladnie swiecic. Na szczescie przeciwna do wcisniecia szybki, wiec nie
    obciazono mnie.

    Pozdrawiam

    dwr

  • 25. Data: 2003-01-10 07:20:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:Xns92FF3579479Fdwrgazetapl@193.110.122.80, dwr wrote:

    > Ten mam 3 m-ce, troche szybko sie zuzyl :)

    Ale mogłeś nie być jego pierwszym użytkownikiem - tak było u bwwalda.
    Miałeś folię zabezpieczającą na szybce? W nowych są.

    --
    Robert

  • 26. Data: 2003-01-10 07:43:28
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > spóźnia się faktycznie, od tej w tokenie2, w którym ja sztucznie dodaję
    > spóźnienie, odczekując właściwy (rosnący stale) interwał czasu.

    kwarc ... jezeli to bedzie 2 minuty na tydzien to wywal tokena albo wymien
    na nowy...

    > Nie potrzebuję tyle - wystarczą dwa kolejne wskazania (zakładam, że nie
    będę
    > potwierdzał żadnych innych operacji, tylko logowanie).

    dobrze... wiec podasz wskazanie z minuty 1, potem potwierdzenie z 2, w tym
    momencie server ustawi sie na pierwsza minute jako srodek okna... ale token
    bedzie pokazywal juz minute 5 w tym czasie... i nie bedzie czekal na
    ciebie... wiec jezeli chcesz nadal g ouzwyac to musisz zawsze zapisywac klka
    tokenow wstecz.. bo jak wpiszesz to co na tokenie (a miesci sie w oknie) to
    po prostu sie do niech server dosynchronizuje ;-)

    tak... zgadza sie ... ale PO CO ?

    przem

  • 27. Data: 2003-01-10 07:45:30
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Proszę jeszcze raz o ściśłe określenie, co to znaczy "pod spodem". Czy
    > oznacza to pod powierzchnią numeru seryjnego, czy na powierzchni w

    u mnie to wyglada tak:
    If found return to:
    RSA Security
    20 Crosby Drive
    Bedfors, MA 01730

    potem jest lekkie wglebienie i w nim:

    numer seryjny
    data waznosci

    pod spodem oznacza w tym wypadku -> 2 mm nizej niz numer seryjny ;-)

    > Data ważności nie jest u mnie widoczna gołym okiem.

    niemozliwe ...

    przem

  • 28. Data: 2003-01-10 07:58:44
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avlto5$4vi$1@news.onet.pl, pixi wrote:

    > tak... zgadza sie ... ale PO CO ?

    No nie ma to żadnego widocznego dla mnie sensu, ale ktoś tutaj pytał, więc
    staram się udzielić odpowiedzi, że można tak.

    --
    Robert

  • 29. Data: 2003-01-10 08:00:14
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avltru$56s$1@news.onet.pl, pixi wrote:

    > u mnie to wyglada tak:
    > If found return to:
    > RSA Security
    > 20 Crosby Drive
    > Bedfors, MA 01730

    u mnie tak samo, tylko nazwa firmy inna:
    Security Dynamics

    > potem jest lekkie wglebienie i w nim:
    >
    > numer seryjny
    > data waznosci

    u mnie tylko numer seryjny

    > pod spodem oznacza w tym wypadku -> 2 mm nizej niz numer seryjny ;-)

    > niemozliwe ...

    A jednak prawdziwe :)

    --
    Robert

  • 30. Data: 2003-01-10 08:55:50
    Od: "Witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > u mnie tak samo, tylko nazwa firmy inna:
    > Security Dynamics

    > u mnie tylko numer seryjny

    > A jednak prawdziwe :)

    Jak najbardziej. Używamy w firmie tokenów RSA i są takie (nowsze),
    które mają wygrawerowany nr seryjny, a pod spodem datę.
    Są też starsze, które mają tylko naklejkę z numerem seryjnym.

    Witek