  • 1. Data: 2006-02-06 16:14:35
    Temat: Lukas - usterki i bledy systemu
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    Powszechnie wiadomo, ze Lukas od czasu wprowadzenia nowego
    systemu transakcji przez Internet czesto ma przestoje, bo
    projektanci-amatorzy porobili tyle bledow i pozostawili tyle
    usterek, ze maja zapewnione etaty na przynajmniej rok (a
    raczej - przy ich tempie - dwa lata). Poniewaz czesto
    jestem obdarowywany swiezymi informacjami na temat ich
    radosnej tworczosci, a nie jestem taki, aby tylko dla
    siebie je zatrzymywac, postanowilem regularnie dzielic sie
    "nowinkami".

    Oto najswiezsze "kfiatki":

    - wyswietlanie historii mozna wywolac na dwa sposoby:
    podajac przedzial dat albo liczbe ostatnich okresow
    (dni, tygodni, miesiecy), za jaki chcemy obejrzec
    zapisy operacji. Trzeba tylko wcisnac "radio"-klawisz
    wybierajacy pierwszy albo drugi wariant i wpisac odpowiednie
    dane.
    "Kwiat implementatorow" systemu Lukasa nie chcial zapewne
    skorzystac z zadnego z setki "gotowcow" realizujacych ten
    "nadzwyczaj skomplikowany i niewyobrazalnie trudny schemat"
    i zrealizowal go w stopierwszym wariancie.
    W aktualnie zrealizowanym wykonaniu Lukasowym dziala to tak:
    jesli wybierzemy najpierw wariant "zakres dat" (powiedzmy
    wyznaczajac pierwsza polowe ub roku) wszystko jest jak w
    innych bankach. Ale gdy przelaczymy "radio"-klawisz na
    alternatywny wariant i podamy - powiedzmy - 3 miesiace,
    to tylko w pierwszym momencie Lukas-system zadziala sztampowo,
    tj. wyswietli pierwsza strone zestawienia z ostatnich 3 miesiecy.
    Juz bowiem pierwsze nacisniecie przycisku "poprzedni" (jak
    wszyscy wiedza, historia wyswetlana jest w odcinkach po
    kilka operacji - w trosce o oszczedzania kolek do przewijania
    Lukas pozbawia nas mozliwosci uzyskania jednej dlugiej strony
    z calym zakresem historii) przenosi nas do poprzednio
    przegladanego okresu historii, czyli do operacji nalezacych
    do przedzialu dat z poprzedniego wyszukiwania. Dowcipne prawda?

    - w trosce o utrzymywanie intensywnych kontaktow z Lukaslinia
    i/albo oddzialami, w Lukas-systemie nie da sie dowiedziec jaki
    numer ma nasze przed chwila zalozone konto "oszczedzam", jako
    ze Lukas-"projektanci" systemu nie wyswietlaja numerow kont,
    a tylko trzy czterocyfrowe ich segmenty, stanowiace wewnetrzny
    identyfikator konta. Dzieki temu nie mozna dowiedziec sie jaki
    sie ma numer kontrolny (pozostale czesci sa stale; 2*4 cyfry
    numeru banku i 4 zera na koncu).
    Dlatego (a) musimy zadzwonic na Lukas-linie, zeby sie
    dowiedziec, jak dowiedziec sie, jaki sie ma numer konta,
    (b) jak nie mamy aktywnej obslugi przez telefon, to dowiemy sie,
    ze trzeba pojsc do oddzialu....
    Oczywiscie, jak ktos lubi moze od razu pojsc do oddzialu ;-)

    witrak()

  • 2. Data: 2006-02-07 15:32:01
    Temat: Re: Lukas - usterki i bledy systemu
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    witrak() napisał(a):
    [ ...]

> [...]
    > obslugi przez telefon, to dowiemy sie,
    > ze trzeba pojsc do oddzialu....
    > Oczywiscie, jak ktos lubi moze od razu pojsc do oddzialu ;-)

    No zaraz a jka klikniesz na "lista kont" to dostaniesz pelny numer i do
    tego nowy i stary.

    dwr

  • 3. Data: 2006-02-07 18:36:56
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    dwr napisał(a):

    > No zaraz a jka klikniesz na "lista kont" to dostaniesz pelny numer i do
    > tego nowy i stary.
    >
    > dwr

    Ale przedmówca pisał o subkoncie "oszczędzam", a tego numeru rachunku za
    cholerę nie znajdziesz w internecie...

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 4. Data: 2006-02-07 19:56:08
    Od: RobertSA <n...@a...invalid>

    On Mon, 06 Feb 2006 17:14:35 +0100, witrak() <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > obslugi przez telefon, to dowiemy sie,
    > ze trzeba pojsc do oddzialu....
    > Oczywiscie, jak ktos lubi moze od razu pojsc do oddzialu ;-)

    Ale zaraz, skoro znamy identyfikator wewn., pozostale czesci (jak piszesz)
    sa stale, to 2 cyfry kontrolne mozna sobie samemu wyliczyc. Chyba ze nie
    rozumiem i masz na mysli jakis inny numer kontrolny.

    Poza tym, po co Ci w ogole numer tego rachunku, chyba nie chcesz ryzykowac
    wplacania na niego przelewem zewnetrznym?

    --
    Robert

  • 5. Data: 2006-02-08 10:38:55
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    Sebastian Szachnowski napisał(a):
    > dwr napisał(a):

    [...]

    > Ale przedmówca pisał o subkoncie "oszczędzam", a tego numeru rachunku za
    > cholerę nie znajdziesz w internecie...
    >
    > Pozdrawiam
    > Sebastian

    racja - moja nieuwaga.

    dwr

  • 6. Data: 2006-02-08 17:49:07
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    RobertSA <n...@a...invalid> napisał(a):

    > Poza tym, po co Ci w ogole numer tego rachunku, chyba nie chcesz ryzykowac
    > wplacania na niego przelewem zewnetrznym?

    * Ot, np. by móc zrobić przelew na rachunek z kartą płatniczą, za pomocą
    IVR. Jeśli tego nru nie znasz - nie założysz 'kontrahenta' i nie przypiszesz
    mu nr dla transakcji kanałami telefonicznymi.

    * Poza tym dlaczego wplacanie na niego przelewem zewnetrznym miałoby być
    ryzykowne?

  • 7. Data: 2006-02-09 13:39:42
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message
> [...]
    > tworczosci, a nie jestem taki, aby tylko dla siebie je
    > zatrzymywac, postanowilem regularnie dzielic sie "nowinkami".

    Kolejny odcinek "kfiatkuff" ;-)

    - Jezeli ktos chcialby zrobic przelew z e-konta na konto
    "oszczedzam" to [Uwaga: pochwala!] moze to zrobic bez
    definiowania kontrahenta, bo wsrod rodzajow przelewow jest
    odpowiednia pozycja dotyczaca przelewow wewnetrznych, gdzie
    "oszczedzam" pojawia sie automatycznie.
    ALE [zeby nie bylo za dobrze :-( ] nie ma tej mozliwosci
    w zleceniach stalych :-))))
    Wiec mozna zrobic zlecenie stale, czyli systematycznego
    oszczedzania na koncie oszczedzam ;-) tylko, gdy sie ma
    pelny "zewnetrzny" numer tego konta.

    - Kolejna sprawa - limit operacji. Oczywiscie limit
    obowiazuje rowniez dla przelewow z konta oszczedzam na
    glowne ! Jakiez to swietne zrodlo dodatkowej kasy dla
    banku - zamiast jednego, klient musi zrobic np. piec
    przelewow, z czego oczywiscie jeden bezplatny... :-))))

    witrak()

  • 8. Data: 2006-02-09 13:44:26
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "RobertSA" <n...@a...invalid> wrote in message

> [...]
    > (jak piszesz) sa stale, to 2 cyfry kontrolne mozna sobie samemu
    > wyliczyc. Chyba ze nie rozumiem i masz na mysli jakis inny

    Hm, jezeli numer mam z Internetu i to bezposrednio z banku, to
    nie mam watpliwosci, ze jest dobry. Jak sobie cos zestawie
    samodzielnie i wylicze sume kontrolna, to jest szansa (niechby
    nawet
    bardzo znikoma), ze sie pomyle.
    Chyba nie chcialbys pomylic sie akurat przelewajac troche
    oszczednosci ? ;-))

    witrak()

  • 9. Data: 2006-02-10 10:08:19
    Od: MXD <d...@p...on.pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2006 14:39:42 +0100, witrak() <w...@h...com>
    napisał:
> [...]
    > Wiec mozna zrobic zlecenie stale, czyli systematycznego
    > oszczedzania na koncie oszczedzam ;-) tylko, gdy sie ma

    W przypadku przelewów wewnętrznych w ramach LB nie jest konieczny wcale
    pełny 26 cyfrowy NRB. Wystarczy jedynie 12-cyfrowy numer skrócony
    (oczywiście bez żadnych spacji), a ten jak najbardziej widzisz na
    ekranie... :) Podobnie możesz zrobić przelew na inne konta (np. przelew do
    znajomego, który ma konto w LB - znów wystarczy Ci 12 cyfr). A że nie
    jest to wyraźnie nigdzie napisane - to już całkiem inna bajka! ;)))

    MXD

  • 10. Data: 2006-02-10 12:11:26
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "MXD" <d...@p...on.pl> wrote in message
    > W przypadku przelewów wewnętrznych w ramach LB nie jest
    > konieczny wcale
    > A że nie jest to wyraźnie nigdzie napisane - to już całkiem
    > inna bajka! ;)))

    No wlasnie :-)

    witrak()