  • 1. Data: 2010-06-10 17:25:58
    Temat: Lukas zlosliwy
    Od: "K" <f...@g...apl>

    Mam od kilku lat karte kredytowa w Lukasie. Po raz pierwszy zdazylo sie, ze
    przelew ze splata nie wyszedl z innego banku w zaplanowanym terminie i data
    splaty kwoty minimalnej zostala przegapiona. Kilka dni pozniej zauwazylem brak
    wplaty na rachunek karty i wykonalem niezwlocznie przelew, chwile potem nawet
    przedterminowo ten z nastepnego wyciagu. Minal dobry tydzien i Lukas przyslal
    pismo przypominajace z datownikiem o kilka dni pozniejszym niz moje zaksiegowane
    wplaty. Co gorsza policzyl sobie - zgodnie z TOiP - kwotę (bodajże) 15 zł. W
    odpowiedzi na reklamację p. Beata Patyna z windykacji nie odniosla sie wcale do
    bezsensownego wysylania pisma w momencie gdy zadluzenia juz dawno nie bylo.
    Elementem karnym sa przeciez podwyzszone drastycznie odsetki od kapitalu
    przeterminowanego a nie sztuczna korespondencja.
    Bardzo nieeleganckie.
    K.

  • 2. Data: 2010-06-10 18:13:36
    Temat: Re: Lukas zlosliwy
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-06-10 19:25, K pisze:
> [...]
    > bylo. Elementem karnym sa przeciez podwyzszone drastycznie odsetki od
    > kapitalu przeterminowanego a nie sztuczna korespondencja.

    Masz racje lecz "Elementem karnym sa przeciez podwyzszone drastycznie
    odsetki od kapitalu przeterminowanego" nie koniecznie ma sens.
    Odsetki tych kart są w zasadzie bliskie lub równe przeterminowanym i
    stąd banki się chwytają takich metod.
    Oczywiście jest to nieeleganckie bo tym sposobem to mozna codziennie
    nowe pismo za 15 zl wysylac.
    Myślę, że reklamacja może pomóc, bo ma sens :)

  • 3. Data: 2010-06-10 19:38:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dwr" <d...@g...-u-s-u-n-n.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pismo za 15 zl wysylac.
    > Myślę, że reklamacja może pomóc, bo ma sens :)

    Banki żerują na tym, że za 15 złotych większości klientów nie chce się
    pieniaczyć. Moim zdaniem jest to temat do interwencji jakiejś instytucji
    zewnętrznej w imieniu wszystkich klientów.

  • 4. Data: 2010-06-10 19:56:08
    Od: "Ra" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Elementem karnym sa przeciez podwyzszone drastycznie odsetki od kapitalu
    > przeterminowanego a nie sztuczna korespondencja.

    Złośliwy to nienajlepsze słowo, raczej "nie ma zmiłuj"
    Złamałeś punkt regulaminu i bank i pobiera stosowną opłatę, na takie zasady się
    zgłodziłeś. I tak w porównaniu do innych banków opłata jest dość niska
    Kiedy list został wysłany i czy spłaciłeś wcześniej kolejne zadłużenie nie ma tu
    znaczenia, program sprawdza czy była spłacona kwota minimalna w terminie czy nie
    Rozumiem że gapiostwo boli ale upublicznianie danych personalnych osób które
    zgodnie z regulamien wykonują swoją pracę jest niekulturalne
    O odsetkach ktoś inny ci odpisał kiedy były bardzo duże teraz są na poziomie
    zwykłego kredytu

  • 5. Data: 2010-06-10 20:38:36
    Od: "K" <f...@g...apl>

    > upublicznianie danych personalnych osób które
    > zgodnie z regulamien wykonują swoją pracę jest niekulturalne

    W korespondencji lojalnie zapytałem czy nie wyrażaja zastrzeżeń na
    opublikowanie w mediach nazwisk osób udzielających takich wyjaśnień oraz
    poprosiłem o procedurę zamknięcia rachunku karty. Obie te kwestie zostały
    pominięte w odpowiedzi.
    K.

  • 6. Data: 2010-06-10 22:03:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 10 Cze, 21:56, "Ra" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > znaczenia, program sprawdza czy była spłacona kwota minimalna w terminie czy nie

    bzdura. Nie można domagać się zapłaty za wezwanie do zapłaty długu,
    który nie istnieje, nawet jeśli sama czynność jest w TOiP. Twoje
    rozumowanie prowadzi do wniosku, że dlaczego bank mógłby wysyłać taki
    listu codziennie do końca świata? I za każdy kasować...

    > Rozumiem że gapiostwo boli ale upublicznianie danych personalnych osób które
    > zgodnie z regulamien wykonują swoją pracę jest niekulturalne

    Chyba tylko o tyle, że być może owe osoby nie mogły zdecydować, jakiej
    odpowiedzi należy udzielić. Ale to już inna dyskusja: czy praca w
    BZWBK (albo innej korporacji) jest obowiązkowa :-)

    > O odsetkach ktoś inny ci odpisał kiedy były bardzo duże teraz są na poziomie
    > zwykłego kredytu

    I? Czy nie jest słuszne, aby bank taką właśnie rekompensatę otrzymał?
    Gdyby uważał, że to nie pokryje jego strat, to przecież nie bawiłby
    się w wydawanie KK?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2010-06-10 22:43:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-10 21:38, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pieniaczyć. Moim zdaniem jest to temat do interwencji jakiejś instytucji
    > zewnętrznej w imieniu wszystkich klientów.

    Z tego co wiem to UOiK się za to wziął i takie praktyki są niedozwolone.
    Nie pamiętam czy Banki zapłaciły karę. Poszukajcie sobie tych tematów w
    necie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-06-15 16:06:05
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 10-06-2010 22:38, K pisze:

> [...]
    > poprosiłem o procedurę zamknięcia rachunku karty. Obie te kwestie zostały
    Pisz reklamację - można to zrobić na ich stronie - mi się udało po
    trzech pismach wywalczyć w podobnej sytuacji zwrot pieniędzy i nie
    chodziło mi o 15 zł tylko o zasadę. Teraz walczę dalej o odsetki bo
    spóźnili się z odpowiedzią na reklamację o 5 dni, tłumacząc się, że mają
    dużo reklamacji. Pozdrawiam.