  • 31. Data: 2011-08-19 20:16:01
    Temat: Re: Lukas - zmiana na - Crédit Agricole
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-16 09:43, Szymon wrote:

    > Brzmi dziwne, ale skojarzeń negatywnych brak.

    No widzisz? A zastapily Ere, Idee, Dominet. Wiec pewnie i tak bedzie z CA.

    > Żaden nie kojarzy się negatywnie. Pamiętasz, jak SKOK-i miały hasło "nie
    > wińcie nas, nie jesteśmy bankami" czy jakoś podobnie? Stefczyka całkiem
    > prężnie działa.

    No wlasnie zden nie kojarzy sie negatywnie, CA tez nie bedzie, chociaz
    trudno bedzie wypowiedziec, napisac ;)

    > Tyle, że w Lukasie swego czasu mnóstwo było emerytów. Podobnie jak w PKO
    > Bank Polski. Nawet Inteligo brzmiało pozytywnie w przeciwieństwie do
    > Bankgesellschaft Berlin AG. Powiedz emerytowi, że ma Niemcom oddać swoje
    > oszczędności... Sądzę, że sukces Polbanku to też w dużej mierze dobór
    > nazwy marki. Podobnie jak BZ WBK unika rozwijania pełnej nazwy ;-)

    Emerytow bylo po kredyt. Przy kredycie sie nie wydziwia, tylko go
    bierze. No i w Lukasie (kredyty ratalne), a nie w Lukas Banku - gdzie
    mieliby rachunek osobisty.
    Czasy, gdy Lukas byl liderem lokat dosc dawno odeszly w niepamiec.

    Sukces Polbanku to sukces kredytowy niz depozytowy, a ten ostatni jest
    spooorym kosztem osiagniety ;)

    > Dziś zaufanie do banków jest bardzo niskie. To nie do końca jest tak, że
    > człowiek biorący - być może swój pierwszy - kredyt na okres dłuższy niż
    > chodzi po Ziemi weźmie sobie pierwszy lepszy bank. Jak inaczej tłumaczyć
    > potęgę PKO BP? Do dziś większość starszych ludzi za synonimy uważa słowa
    > bank/PKO czy lokaty/książeczka oszczędnościowa.

    Badania pokazuja, ze nie masz racji ;)
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rosnie-zaufanie-do-b
    ankow-w-Polsce-2303558.html
    http://www.ey.com/PL/pl/Newsroom/News-releases/PR11_
    Polacy-zadowoleni-ze-swoich-bankow
    http://www.rp.pl/artykul/664508.html

    No i najwazniejsze - a jaka banki maja alternatywe?

    Co do emerytow i PKO. Jesli bank od lat jest liderem w kredytach
    hipotecznych czy studenckich, to ta teza troche jest deta ;) Oczywiscie
    srednia wieku jest wyzsza niz u konkurencji, ale poczekaj jak wejdzie
    SKO ;)

> [...]
    > dużej mierze obwinia się banki. Ale zobacz na RRSO maczkiem, gdy reklama
    > % kredytu bije po oczach - też łatwo można nabrać przekonania, że
    > zostało się oszukanym. Znam też osoby, które kupiły auto z salonu na
    > kredyt lub komputer, a po 2-3 latach uważały, że zostały oszukane, bo
    > nie dość, że zapłaciły znacznie więcej niż wynosiła cena to jeszcze w
    > ciągu 2-3 lat te rzecz potraciły na wartości. Ty jesteś świadom, mówisz
    > o rekomendacjach, a ja sądzę, że 99% ludzi nie ma o tym pojęcia. Dlatego
    > pewnie przy TFI (choć nie tylko) ileś tam razy trzeba potwierdzić czy

    Ja pisze tylko o tym, ze banki ktore specjalizowaly sie w kredytach
    knsumpcyjnych - gotowki, ratalki, KK - w obecnej sytuacji musza mocniej
    wejsc w rynek uniwersalny - dodac do oferty ROR, kredyt w rachunku,
    lokaty, inwestycje, rowniez konta dla firm. Podalem przyklady instytucj,
    ktore tak robia (przeciez w GE w ogole nie mozna bylo miec konta
    osobistego!!).
    A zatem chyba to nie do mojego wpisu komentarz? ;)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 32. Data: 2011-08-19 22:09:48
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-08-19 19:53, zlotowinfo pisze:

    > dziękujemy za przesłane uwagi.

    A jakie były te uwagi, można spytać?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 33. Data: 2011-08-19 22:51:47
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > A jakie były te uwagi, można spytać?

    Moje "uwagi" :)) były następujące: "Czyli od samego mieszania herbata ma się
    stać słodsza? A co z tego ma klient? Pewnie będzie miał drożej...."

    I oczywiście dostałem odpowiedź.

    "Witam,
    dziękujemy za zainteresowanie i kontakt z nami w tej sprawie. W związku ze
    zmianą przygotowujemy ciekawe propozycje produktowe. O wszystkich nowościach w
    ofercie będziemy informowali na bieżąco.
    Pozdrawiam."

  • 34. Data: 2011-08-20 06:01:43
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 22:16, Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > No widzisz? A zastapily Ere, Idee, Dominet. Wiec pewnie i tak bedzie z CA.

    Czy mają w nazwach słowo "kredyt"? Właśnie...

> [...]

    > mieliby rachunek osobisty.
    > Czasy, gdy Lukas byl liderem lokat dosc dawno odeszly w niepamiec.

    Niekoniecznie. Ich KO na 4,86% to całkiem atrakcyjna oferta.
    Rzeczywiście jeśli chodzi o lokaty to jest gorzej. Pewnie tak się
    zaaferowali tym przejściem na CA, że zapomnieli o konkurencji.

    > Sukces Polbanku to sukces kredytowy niz depozytowy, a ten ostatni jest
    > spooorym kosztem osiagniety ;)

    Tak czy inaczej oferta depozytowa od zawsze była w czubie. Uważam, że
    marka CA będzie przyciągać kredytobiorców. Niekoniecznie depozyty.

    > Badania pokazuja, ze nie masz racji ;)

    Badania też pokazywały, że wychodzimy z kryzysu, ceny mieszkań będą
    rosnąć, zbudujemy drugą Irlandię, wcześniej Japonię i bla bla bla.

    > No i najwazniejsze - a jaka banki maja alternatywe?

    CA? Alternatywą dla marki CA jest ok. 60 banków komercyjnych i ze 400
    spółdzielczych.

> [...]
    > hipotecznych czy studenckich, to ta teza troche jest deta ;) Oczywiscie
    > srednia wieku jest wyzsza niz u konkurencji, ale poczekaj jak wejdzie

    SKO już weszło - wiele lat temu. I nadal działa w niektórych szkołach,
    ale nie musi być powiązane z PKO BP. Znam szkołę, w której dzieci mają
    książeczki SKO, a szkoła podjęła współpracę z bankiem spółdzielczym w
    tej materii.
    PKO jest liderem w kredytach, bo mieli całkiem dobrą ofertę swego czasu.
    Problem był taki, że kto się już wyplątał z kredytu, poznał smak kolejek
    tak do okienka, jak i do ściany, biurokrację to nie wracał już z
    depozytem. Zauważ też, że często instytucje mają konta w PKO. Tym samym,
    jak chcesz szybko otrzymać środki tudzież płacić w ostatnim dniu to nie
    ma to jak przelew wewnętrzny.

> [...]
    > osobistego!!).
    > A zatem chyba to nie do mojego wpisu komentarz? ;)

    Tylko, że w tym momencie nie piszesz o Lukasie. Oferta KK Lukasa to taka
    mocno średnia była delikatnie mówiąc. Próbowali wejść w cashback
    (Furora), ale okazał się klapą. Teraz chyba nawet w ogóle chcą go jakoś
    tam z czymś połączyć (Maxima?) i zrezygnować. Natomiast co do oferty ROR
    to jest całkiem niezła. Darmowy token, darmowe konto, różne opcje
    ubezpieczeniowe, całkiem przyjemny podgląd, poczta wewnętrzna przez
    którą sporo można załatwić. Ja sobie chwalę. Mam już 10 lat i jest to
    mój podstawowy ROR. Co do lokat to parę lat temu wiedli prym, tuż za
    mbankiem. Pierwotnie pamiętam, że telefonicznie zakładałem, co też było
    pewną nowością. Na ofercie dla firm się nie znam, ale patrząc na
    prężność banków to mam wrażenie, iż największe bazują jednak w dużym
    stopniu na detalu (oczywiście nie tylko, jednak detal stanowi istotny
    odsetek klientów). Zauważ, że taki mbank w czasach świetności zajmował
    się tylko detalem. Potem zaczęli wydziwiać z firmami, telefonią,
    funduszami, kredytami (nabici w mbank) i jakoś nie mam wrażenia, że
    przełożyło się to na zwiększenie pozytywnego odbioru tej marki. Do tego
    stopnia, iż ok. 2 lata temu dość głośno było wśród pracowników o
    połączeniu marek mbanku i multibanku (co akurat spodobało się klientom
    np. w materii wspólnych wpłatomatów), by potem sprzedać całość. Na razie
    cisza, ale... kto wie ;-)

  • 35. Data: 2011-08-20 11:00:47
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-20 08:01, Szymon wrote:

    > Czy mają w nazwach słowo "kredyt"? Właśnie...

    A to niby credit ma odstraszac, a Lukas nie? Przyciagac to ma oferta, a
    nie nazwa. Dadza dobre oprocentowanie lokat albo nowe ROR i juz.
    Wlasciciel podjal strategiczna zdecyzje, ze jak robic nowe, to na nowej
    marce. Nazwa Lukas kojarzy sie przede wszystkim z kredytem, a nie kontem
    (warto porownac ile instytucja ma ROR a ilu Polakow ma w bazach
    kredytowych) i juz widac po co ta zamiana.
    Trudnosci w udzielaniu szybkich kredytow na dowod (teraz trzeb pryniesc
    zaswiadczenie) sprawia, ze banki z tego segmentu ida w bankowosc
    uniwersalna. A nazwa ma tutaj drugo czy trzecirzedne znaczenie.

    > Czy mają w nazwach słowo "kredyt"?

    Nie. A gdzie jest powiedziane, ze Credit sie zle kojarzy. Nawet jesli
    Lukas sie zle kojarzylm to masz nowa marke, nowe otwarcie. Generalnie
    nie wiem co chcez dowiesc - napisz od poczatku ;)

    > Niekoniecznie. Ich KO na 4,86% to całkiem atrakcyjna oferta.
    > Rzeczywiście jeśli chodzi o lokaty to jest gorzej. Pewnie tak się
    > zaaferowali tym przejściem na CA, że zapomnieli o konkurencji.

    Zeby miec KO musisz miec ROR... - a teraz Lukas wlanie chce isc w
    bankowosc uniwersalna i bedzie oferowal dobre produkty powiazane z ROR.
    Ot i potwierdzenie mojej tezy. Co do oprocentoanie to 4,05 z dzienna
    kapitalizacja. Dla przykladu w duzo wiekszym PKO masz juz 3,9% z dzienna
    kapializacja ;) Wiec ta atrakcyjnosc Lukasa nie wychodzi az tak super ;)

    > Tak czy inaczej oferta depozytowa od zawsze była w czubie. Uważam, że
    > marka CA będzie przyciągać kredytobiorców. Niekoniecznie depozyty.

    A tak uwazasz, bo Ci sie zdaje, czy masz jakies dowody? Zareklamujac
    dobra oferte depozytowa i po klopocie. No i najwazniejsze - bank to na
    kredytach i prowizji zarabia, a nie na depozytach ;) Jesli bank matka
    zaoferuje tanio pozyczek podporzadkowana - to tylko lepiej - wojna
    depozytowa kosztowna jest...

    > Badania też pokazywały, że wychodzimy z kryzysu, ceny mieszkań będą
    > rosnąć, zbudujemy drugą Irlandię, wcześniej Japonię i bla bla bla.

    To nie badania, tylko opinie -takie jak Twoje, ze marka bedzie
    przyciagala kredytobiorcow ;)

    > CA? Alternatywą dla marki CA jest ok. 60 banków komercyjnych i ze 400
    > spółdzielczych.

    Wymieniles banki. Tak nie chcesz sie zgodzic, czy przyznac racjij, ze
    nie doczytujesz. Klienci ufaja bankom. Co wiecej klienci nie maja
    alternatywy wobec bankow - bo nie sa nimi SKOKi.

> [...]
    > ale nie musi być powiązane z PKO BP. Znam szkołę, w której dzieci mają
    > książeczki SKO, a szkoła podjęła współpracę z bankiem spółdzielczym w

    Heh ;) Ponad 1800 szkol w ramach SKO PKO BP, 145 tysiecy dzieci
    oszczedza, programem edukacyjnym objete jest 380 tysiecy dzieci.
    Ale wciaz to sie dzieje na papierowych ksiazeczkach. Ja mowie o SKO
    ktore dziala jak konto bankowe - z wlasnym NRB, oprocentowane, z
    dostepem przez internet :)

> [...]
    > depozytem. Zauważ też, że często instytucje mają konta w PKO. Tym samym,
    > jak chcesz szybko otrzymać środki tudzież płacić w ostatnim dniu to nie

    Khem. Zgooglaj mnie - pracuje od jakiegos czasu w PKO ;)
    Bank ma najwiecej depozytow osob fizycznych (jako pojedyncza
    instytucja). Ma wiecej depozytow niz kredytow.
    Co do okienek - rowniez jest najwiekszym bankiem internetowym (z i bez
    Inteligo).

> [...]
    > stopniu na detalu (oczywiście nie tylko, jednak detal stanowi istotny
    > odsetek klientów). Zauważ, że taki mbank w czasach świetności zajmował

    To wszystko racja. Ale nie bierzesz pod uwage, ze KK sie sprzeaje a nie
    kupuje - co z tego, ze oferra srednia, jak bank jest w czolowce
    najwiekszych wystawcow, a te instytucje, ktore maja swietna oferte dla
    klienta, maja tych KK tyle co kot naplakal...

> [...]
    > połączeniu marek mbanku i multibanku (co akurat spodobało się klientom
    > np. w materii wspólnych wpłatomatów), by potem sprzedać całość. Na razie

    Popatrz na bilanse BRE, PKO BP, Pekao SA - czy wszystich duzych
    uniwersalnych bankow - firm maja tam spory udzial.

    Tak czy inaczej - wracajac do poczatku dyskusji - zmiana nazwy samego
    banku na CA moze dac sporego kopa i drugie zycie Lukasowi. Pamietajmy,
    za sama marka zostanie w kredytach raalnych, gdzie jest najmocniejsza.

    --
    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
    Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

  • 36. Data: 2011-08-20 11:29:47
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 13:00:47 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > Co do oprocentoanie to 4,05 z dzienna kapitalizacja. Dla przykladu
    > w duzo wiekszym PKO masz juz 3,9% z dzienna kapializacja ;) Wiec
    > ta atrakcyjnosc Lukasa nie wychodzi az tak super ;)

    Dyskutuj z faktami, nie z własnymi wyobrażeniami. Lukasowe 4,86% to
    prawdziwe 4,86% z dzienną kapitalizacją.

    AK

  • 37. Data: 2011-08-20 11:50:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-20 13:29, Andrzej Kubiak wrote:
    > Dyskutuj z faktami, nie z własnymi wyobrażeniami. Lukasowe 4,86% to
    > prawdziwe 4,86% z dzienną kapitalizacją.

    Yyyy. Nie rzuc linkiem. Widze tylko to:
    http://www.lukasbank.pl/klienci-indywidualni/oszczed
    nosci-i-inwestycje/rachunek-oszczedzam

    To co bylo w promocji przeciez juz nie jest dostepne
    http://www.lukasbank.pl/klienci-indywidualni/oszczed
    nosci-i-inwestycje/rachunek-oszczedzam#oprocentowani

  • 38. Data: 2011-08-22 08:34:51
    Od: Szymon <...@w...pl>

    Moje założenie jest takie, że słowo "kredyt" w nazwie działa jak płachta
    na byka. Teraz już chyba wszystko powinno być jasne.