  • 11. Data: 2010-10-14 18:30:12
    Temat: Re: MBANK - konto zak?�adane przez pe?�nomocnika ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-14 20:20, b...@o...pl pisze:

    > zanim nauczyłem się kruszyć beton 2x usłyszałem że
    > bank "odmawia bez podania przyczyny, bo takie ma prawo"

    Wskaż przepis, lub zapis w regulaminie mbanku.

    6008

  • 12. Data: 2010-10-14 20:04:38
    Temat: Re: MBANK - konto zakÄą&#65533;adane przez peÄą&#65533;nomocnika ...
    Od: b...@o...pl

    > Wskaz przepis, lub zapis w regulaminie mbanku.

    np. paragraf 4 ust 8 "mBank zastrzega sobie"

    poczytaj także paragraf 4 ust 3 i wyobraź sobie jakie trudności
    może wymyślić osoba o niezbyt nachalnej inteligencji, a takowe
    pracują w mBanku. Np.:

    - podpis posiadacza musi być podpisem posiadacza nie pełnomocnika

    właśnie regulaminowe sąsiedztwo przepisów o wzorze podpisu
    oraz furtki "nie bo nie" (par. 4 ust 8) powoduje, że gdy pracownik
    tego "banku" nie wie co zrobić, po prostu mówi nie. I już!

    I już sprawa została załatwiona :) sympatyczne, nieprawdaż?!

  • 13. Data: 2010-10-14 22:47:59
    Temat: Re: MBANK - konto zak?&#65533;adane przez pe?&#65533;nomocnika ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-14 22:04, b...@o...pl pisze:

    > poczytaj także paragraf 4 ust 3 i wyobraź sobie jakie trudności
    > może wymyślić osoba o niezbyt nachalnej inteligencji, a takowe
    > pracują w mBanku. Np.:

    Taaa ... poczta polska też wymyśla "pełnomocnictwo pocztowe", a
    jak przychodzi co do czego, to widząc zwykłe (nie poświadczane
    notarialnie) na zasadach ogólnych KC to podkula ogonek. Bank nie
    może swoim regulaminem stwierdzić "W naszym banku nie obowiązuje
    Kodeks Cywilny".

    > I już sprawa została załatwiona :) sympatyczne, nieprawdaż?!

    Coś czuję, że twoje spiskowe teorie dziejów rozbiją się o mur ...

    No nic, pojutrze lezę do banku z papierem i zobaczę co z tego
    wyjdzie.

    6008

  • 14. Data: 2010-10-15 07:21:52
    Od: b...@o...pl

    > No nic, pojutrze lezÄ&#65533; do banku z papierem i zobaczÄ&#65533; co z tego
    > wyjdzie.

    biorąc pod uwagę że muru nie stanowią przepisy prawa
    ale ludzka niekompetencja życzę koledze powodzenia

    może będzie mieć więcej szczęścia niż ja...

    pomijając jednak czynnik ludzki (niskie wykształcenie niska
    motywacja bankowców do działań niestandardowych regulamin kar
    za przekroczenie uprawnień i brak nagród za rozwiązanie nawet
    bardzo nietypowego problemu) pod założeniem że kolega trafiłby
    na bardzo kompetentną i życzliwą osobę, przewiduję problemy:

    wynikające ze zbyt ogólnego charakteru pełnomocnictwa.

    nie podoba mi się np. stwierdzenie o "umowach zawieranych
    na podstawie prawa bankowego". Trudno określić czy chodzi
    tutaj o umowę rachunku bankowego (art. 725 k.c.) czy może
    o umowę o kredyt. Jeśli to drugie, banki bywają nadostrożne.

    Ogólnie mówiąc, jest prawie niemożliwe zaciagnięcie kredytu
    dla innej osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gosp.
    na podstawie pełnomocnictwa, chociażby notarialnego.

    Wyjatkowo, banki godzą sie na pełnomocnictwo notarialne
    do poszczególnej czynności (do podpisania umowy kredytowej
    nr .... z dnia .... z bankiem ...... nazwa banku siedziba)
    i też w wyjątkowych sytuacjach np. podpisanie umowy przez
    rodzonego brata osoby całkowicie niewidomej.

    W przedstawionym tekście pełnomocnictwa brakuje mi wyraźnego
    rozróżnienia umowy kredytowej od umowy rachunku bankowego
    oraz określenia kwoty do jakiej można zaciągać zobowiązania
    np. "do wysokości środków na rachunku, w granicach zwykłego
    zarzadu", brak kwotowego określenia granicy zwykłego zarządu

    w tym samym pełnomocnictwie wspomniano paczki i pocztę co
    sugeruje handel internetowy na nie swoje nazwisko i budzić
    może nadostrożność bankowców, przewidujących wałek na allegro

  • 15. Data: 2010-10-16 11:24:21
    Od: b...@o...pl

    > No nic, pojutrze lezÄ&#65533; do banku z papierem i zobaczÄ&#65533; co z tego
    > wyjdzie.

    pojutrze od daty napisania to wypada akurat niedziela :)

    a mówiąc poważnie, bardzo jestem ciekawy reakcji mKioskowiczów.
    przewiduję popłoch spychologię odmowę, ale chciałbym sie pomylić

  • 16. Data: 2010-10-18 16:03:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-16 13:24, b...@o...pl pisze:

    > pojutrze od daty napisania to wypada akurat niedziela :)
    > a mówiąc poważnie, bardzo jestem ciekawy reakcji mKioskowiczów.
    > przewiduję popłoch spychologię odmowę, ale chciałbym sie pomylić

    No nic, TESCO ul Długa, mPunkt.

    Bez najmniejszych problemów rachunek w dniu dzisiejszym założony.

    6008

  • 17. Data: 2010-10-18 16:50:29
    Od: b...@o...pl

    > Bez najmniejszych problemĂłw rachunek w dniu dzisiejszym zaĹ&#65533;oĹźony.

    jestem miło zaskoczony, gratuluję.

    parafrazując słowa prezydenta, czas na małą butelkę szampana :)
    a na dużą, przyjdzie pora, jak rachunek stanie się aktywny na www :)

  • 18. Data: 2010-10-18 17:16:02
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > No nic, TESCO ul Długa, mPunkt.
    > Bez najmniejszych problemów rachunek w dniu dzisiejszym założony.

    He? W mBanku? Dziś nie pierwszy kwietnia, ale i tak nie wierzę... :-)

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2010-10-19 16:16:31
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-18 19:16, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > He? W mBanku? Dziś nie pierwszy kwietnia, ale i tak nie
    > wierzę... :-)

    No ... Rachunek zaktywowałem via net i hula. Pojawił się tylko
    jeden problem. Popełniłem nijako gafę w wypełnianiu wniosku.
    Postanowiłem to zmienić (zakres danych osobowych). Via net tych
    danych się nie da zmienić. Więc tel na mLinię. Tu się zaczęły
    schody.

    Jako, że *właściciel* konta jest kobietą, a ja niestety głos mam
    dość męski, pan nie dał mi się "zidentyfikować" w imieniu
    mocodawcy. Zaczynam pytać jak mam zmienić te dane (tu zarysc
    scenariusza rozmowy).

    - potrzebuję zmienić te i te dane
    - może to zrobić tylko właściciel
    - ale właściciel umocował mnie min do tego
    - nie ważne, właściciel i już
    - jak ?
    - zapraszam do placówki
    - w promieniu 80 km od miejsca zamieszkania właściciela brak
    placówek
    - to telefonicznie
    - właściciel jest głuchoniemy
    - yyy ... to ja spytam kolegi

    ... cisza ...

    - właściciel może przyjść do placówki, albo via mlinia, albo
    listelem upełnomocnić pana ...
    - ale ja mam pełnomocnictwo !
    - yyy , ale nie nasze bankowe
    - a do czego służy wasze bankowe ?
    - no do podejmowania decyzji, wypłaty środków etc.
    - ale moje to przewiduje ??? właściciel ma upełnomocnić mnie do
    upełnomocnienia ?
    - tak
    - to ja pójdę do placówki i w imieniu mocodawcy wystawię sobie
    pełnomocnictwo
    - tak pan nie może zrobić, bo pełnomocnictwo nasze mbankowe
    wymaga wzoru podpisu właściciela
    - ale na umowie nie macie wzoru podpisu właściciela bo rachunek
    założyłem ja - *pełnomocnik* ...

    Finalnie pan doszedł do wniosku, że najrozsądniej (sic!!!) żebym
    jako pełnomocnik posługując się moim pełnomocnictwem zamknął to
    nowo otwarte konto, i założył nowe tak samo, podając prawidłowe
    dane we wniosku ...

    Ogólnie problem już pokonałem, ale 30 minutowe kruszenie betonu
    na mlini trochę mnie wnerwiło. Doszło do tego, że pan mliniowiec
    czytał mi z uporem maniaka procedurę za procedurą łącznie z
    tekstami "należy powiedzieć klientowi, że..." ;)

    No ale finalnie: konto założone, działa funkcjonuje, czytać
    spełnia swoją rolę ...

    6008