  • 1. Data: 2007-10-19 18:04:48
    Temat: MBbank i Multibank - różne dzieci BRE
    Od: anonymous <a...@a...com>

    Z tego co wiem, oba banki są dziećmi BRE. Po co zatem takie dwie
    zupełnie inne oferty tego samego banku? Grupa docelowa raczej ta sama,
    np. konto firmowe Multibanku Expert wydaje się, że bije na głowę
    odpowiednik mBanku. Po co takie zabiegi?

  • 2. Data: 2007-10-19 18:06:40
    Temat: Re: MBbank i Multibank - różne dzieci BRE
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "anonymous" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >firmowe Multibanku Expert wydaje się, że bije na głowę odpowiednik mBanku.

    Nie bije gdyż:
    1) Jest płatne poza promocją.
    2) Nie każdy może je otworzyć, jest "klucz" regonowy.

    Tak więc dla dużej grupy będzie to oferta gorsza, niedostępna lub wymagająca
    dodatkowych zabiegów - modyfikacji regonu.

    marekz

  • 3. Data: 2007-10-19 18:45:20
    Od: anonymous <a...@a...com>

    MarekZ napisał(a):

    > Nie bije gdyż:
    > 1) Jest płatne poza promocją.

    Multibank ma darmowe przelewy (także do ZUS i US) i wypłaty z bankomatu.
    Szybko można skalkulować, że wykonując najmniejsze ruchy w ciągu
    miesiąca, pozornie "bezpłatny" mBank stanie się bardziej płatny od
    Multibanku.

    > 2) Nie każdy może je otworzyć, jest "klucz" regonowy.

    No właśnie. Po co takie hamulce? W jednym część wyhamują, w drugim
    część. Nie lepiej było im zrobić jedną porządną ofertę przyciągającą
    wszystkie małe firmy?

  • 4. Data: 2007-10-19 19:04:38
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Multibank ma darmowe przelewy (także do ZUS i US) i wypłaty z bankomatu.
    > Szybko można skalkulować, że wykonując najmniejsze ruchy w ciągu miesiąca,
    > pozornie "bezpłatny" mBank stanie się bardziej płatny od Multibanku.

    Nie w porównaniu do Business Class. Przecież w mBanku też US/ZUS są
    bezpłatne z mBiznes.

    > No właśnie. Po co takie hamulce? W jednym część wyhamują, w drugim część.
    > Nie lepiej było im zrobić jedną porządną ofertę przyciągającą wszystkie
    > małe firmy?

    Głupota? Jakieś pozorne kreowanie żałosnej quasi-elitarności? nie wiem. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2007-10-20 10:51:34
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]
    >firmowe Multibanku Expert wydaje się, że bije na głowę odpowiednik mBanku.

    Kiedys moze i to mialo sens. Bo mB byl tylko w necie i oferowal
    podstawowe produkty a Multi mial szersza oferte i placowki. Sam mialem
    jednoczesnie konto w Multi i mB. Ale konta w Multi juz nie mam,
    a mB trzymam tylko dla funduszy (SFI) a karty i codzienne operacje
    sa w innym banku nie zwiazanym z BRE.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2007-10-20 12:44:40
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tak więc dla dużej grupy będzie to oferta gorsza, niedostępna lub
    > wymagająca dodatkowych zabiegów - modyfikacji regonu.

    Jest platne, ale te 15 zl (w moim przypadku za Experta) szybko sie zwraca,
    bo przeliczajac to tylko 15 przelewow w mBiznesie, a ja robie
    od kilkunastu do kilkudziesieciu przelewow miesiecznie,
    wiec zysk jest oczywisty.

    pzdr
    t.

  • 7. Data: 2007-10-20 12:50:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Tomek." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo przeliczajac to tylko 15 przelewow w mBiznesie, a ja robie
    > od kilkunastu do kilkudziesieciu przelewow miesiecznie,

    Nietrudno sobie jednak wyobrazić przedsiębiorcę, który wykonuje mniej niż 15
    przelewów miesięcznie. Co więcej, równie nietrudno wyobrazić sobie
    przedsiębiorcę, który rachunku potrzebuje tylko do rozliczeń z organem
    rentowym oraz z US albo wręcz tylko z organem rentowym. Wtedy strata jest
    oczywista.

    marekz