  • 1. Data: 2006-11-30 17:30:46
    Temat: MC - Raiffeisen Bank
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dostalem dzisiaj nowego MasterCarda z misiem i oto moje uwagi i zapytania :
    1. Karta jest przyczepiona (normalka) do jakiegos szarego kawalka
    papieru, ktory nazywa sie "umowa o karte". I to juz cala umowa ? Ani tam
    nie ma napisane kiedy mi sie konczy okres rozliczeniowy, ani zadnych
    detali (o ubezpieczniach itp). Wypelnialem wniosek, gdzie to zaznaczalem
    ale ten papier to ma bank, a ja co ? Ktos mi wmowi za tydzien, ze jednak
    chcialem rozne dziwne ubezpieczenia od utraty pracy. To tak ma byc ?
    2. PIN maja mi przyslac jak karte aktywuje. Ale po co mi PIN ? Jak bede
    tym placil w terminalu to PIN bedzie wymagany czy starczy podpis (moj
    pierwszy MasterCard to nie wiem) ?
    3. Oczywiscie jak to bywa z bankami, zle podano na kopercie moj adres
    (ale jakos list dotarl). Da sie to sprotsowac telefonicznie ?
    4. Dostalem jakas tam ulotke, ze w roznych sklepach mam jakies rabaty.
    Oczywiscie niewiele mnie z tego interesuje, ale np. jest takis rabat w
    PlusGsm w wysokosci 10%, co juz jest calkiem fajne. Czyli rozumiem, ze
    jak mi przyjdzie rachunek z Plus'a i zaplace go karta to jego wysokosc
    zredukuje sie o 10% ?
    5. W cenniku jest pozycja "oplata za realizacje przelewu z konta karty"
    = bezplatnie. Co to w ogole jest ? Moge sobie przelac gotowke z karty na
    dowolne konto i zostanie to potraktowane tak samo jak bezgotowkowy zakup
    (brak prowizji + grace period) ?
    6. Konta w Raiffeisen poki co nie chce (nawet nic nie wiem o ich
    kontach), wiec czy bede mial podglad karty przez internet ? Bo rozumiem
    ze splacic moge to przelewajac pieniadze na tzw. rachunek karty, ktory
    mam podany w "umowie o karte" (szary swistek - przypominam) - aczkolwiek
    nie wiem kiedy, bo nie mam pojecia kiedy konczy sie okres rozliczeniowy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 2. Data: 2006-11-30 17:53:11
    Temat: Re: MC - Raiffeisen Bank
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > 2. PIN maja mi przyslac jak karte aktywuje. Ale po co mi PIN ? Jak bede
    > tym placil w terminalu to PIN bedzie wymagany czy starczy podpis (moj
    > pierwszy MasterCard to nie wiem) ?

    Raczej PIN jest potrzebny do aktywacji. A po co? A po to, że jak karta
    zaginie to i tak nikt bez PINu jej nie użyje.
    Zresztą PIN może też być potrzebny np. na Neste24.

    > 3. Oczywiscie jak to bywa z bankami, zle podano na kopercie moj adres (ale
    > jakos list dotarl). Da sie to sprotsowac telefonicznie ?

    Dowiedz się, gdzie błąd. Czy w przepisaniu danych, czy też na wniosku.

> [...]
    > bezplatnie. Co to w ogole jest ? Moge sobie przelac gotowke z karty na
    > dowolne konto i zostanie to potraktowane tak samo jak bezgotowkowy zakup

    Mniej więcej, ale dowiedz się czy nie ma jakichś specjalnych złodziejskich %

    -+-

  • 3. Data: 2006-11-30 18:13:22
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik *piotr'ek* napisał:

    > Raczej PIN jest potrzebny do aktywacji. A po co? A po to, że jak karta
    > zaginie to i tak nikt bez PINu jej nie użyje.
    > Zresztą PIN może też być potrzebny np. na Neste24.
    Albo przy kupnie doładowania telefonu w bankomacie.

    Przemek

  • 4. Data: 2006-11-30 18:50:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <f...@a...pl> napisal(a):
> [...]
    > ale ten papier to ma bank, a ja co ? Ktos mi wmowi za tydzien, ze jednak
    > chcialem rozne dziwne ubezpieczenia od utraty pracy. To tak ma byc ?

    Miałem tak samo, też mi się ta umowa nie podoba.

    > 2. PIN maja mi przyslac jak karte aktywuje. Ale po co mi PIN ? Jak bede
    > tym placil w terminalu to PIN bedzie wymagany czy starczy podpis (moj
    > pierwszy MasterCard to nie wiem) ?

    Karta jest podpisywana. Ja PIN zniszczyłem od razu.

> [...]
    > PlusGsm w wysokosci 10%, co juz jest calkiem fajne. Czyli rozumiem, ze
    > jak mi przyjdzie rachunek z Plus'a i zaplace go karta to jego wysokosc

    Na WWW poczytasz dokładnie na co ten rabat. Często to wygląda mniej
    atrakcyjnie niż na pierwszy rzut oka. W "Plus GSM" rabat jest o ile
    pamiętam tylko na zakup zestawu SIMPLUS z telefonem, czy jakoś tak :)

> [...]
    >= bezplatnie. Co to w ogole jest ? Moge sobie przelac gotowke z karty na
    > dowolne konto i zostanie to potraktowane tak samo jak bezgotowkowy zakup

    Jako gotówkowy.

    > 6. Konta w Raiffeisen poki co nie chce (nawet nic nie wiem o ich
    > kontach), wiec czy bede mial podglad karty przez internet ?

    Tak, trzeba zadzwonić i aktywować, ale jest tragiczny

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-11-30 20:33:25
    Od: "Piterson" <p...@h...plum.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):
    [..]
> [...]
    > PlusGsm w wysokosci 10%, co juz jest calkiem fajne. Czyli rozumiem, ze
    > jak mi przyjdzie rachunek z Plus'a i zaplace go karta to jego wysokosc
    [..]

    Rabat nie dotyczy usług telekomunikacyjnych, ale dostajesz 10% przy zakupie
    telefonu lub akcesoriów GSM oraz zestawu Simplus.

    http://www.raiffeisen.pl/object.php/act/sho/oid/d91f
    99a52f4da1da0c132c067e999d1d

    Pozdrawiam,
    Piterson